Ga naar inhoud

Z4 2.0i


fangio

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ben nieuw op dit forum (fangio) daarom als ik heb uitgevonden hoe de foto's te plaatsen komen deze nog van mijn Z4 2.0i. Heb bijna spijt van hem te hebben gekocht als iedereen met zijn 6 cylinder en 3.0 motor erbij staat.

Mijn Z4 is van 09/2005 met nu 7.800 km. Nieuw gekocht en dus weinig gereden. Eén van de redenen wil hem in showroom staat houden. Daarom nog eigenlijk nooit op autosnelweg gereden voor de steenslag. Heeft er soms iemand van jullie een doorzichtige folie geplaatst op zijn Z of rijdt hij rond met een cover over de voorzijde? Hoe doen jullie het eigenlijk om deze beschadigingen te voorkomen?

Een andere vraag, heeft het nut om een OBD tuning bij Heinz tuning te laten uitvoeren? 15 pk meer en een kleine 20 NM koppel erbij, op testbank voor en na? 450, Euro plus BTW maar ga ik het merken? Heeft het zin? Heb sowieso al niet graag dat er aan de wagen wordt geprutst.

Laat jullie maar eens goed gaan met de tips and tricks.

Ben trouwens een Belg maar niet zover van de nederlandse grens.

Bedankt voor jullie info.

Vriendelijke groeten,

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een andere vraag, heeft het nut om een OBD tuning bij Heinz tuning te laten uitvoeren? 15 pk meer en een kleine 20 NM koppel erbij, op testbank voor en na? 450, Euro plus BTW maar ga ik het merken? Heeft het zin? Heb sowieso al niet graag dat er aan de wagen wordt geprutst.
Dan moet je dat vooral niet doen en mooi in de garage laten staan. 450 euro voor 15 PK ga jij niet merken qua snelheid.

Overigens welkom op het forum :rolleyes:

Link naar reactie

Beetje meer afstand houden, de manier om geen steenslag te krijgen. Ik heb nog nooit veel steenslag gehad op m'n auto's.

Okay, en woon niet in België... toch wat meer grind daar op de weg.

Maarre... ga lekker rijden man. Ik ben ook zuinig op m'n auto, te zuinig maar je kan steenslag best een keer laten spuiten. Een auto zonder steenslag klopt bijna niet.

Hoort er gewoon bij. Koop een lakstift voor 8 euro bij de BMW en tip het netjes aan. Therapeutisch klusje :rolleyes:

En wat je zegt over 3.0 liters: Tevreden zijn met wat je hebt, kijk eens naar iedereen die het met minder moet doen. Een Z4 van 3 jaar oud, das geen klagen... ook niet met een 2 liter motor.

Link naar reactie

die Z4 wil bereden worden...! Als je de auto nieuw wilt houden, kan je het kenteken schorsen en de auto beter onder een doek in de garage zetten. Hoef je je ook niet druk te maken om gebruikssporen. Op het Amerikaanse forum (www.z4-forum.com) staan wel wat voorbeelden van ('onzichtbare') beschermlagen voor de neus, inclusief bevindingen. Op N of buitenwegen, kan steenslag overigens net zo makkelijk plaatsvinden.

Geneuzel met chips leidt zelden tot echte resultaten. Of voor een zwaarder type gaan of daadwerkelijke mod uitvoeren (compressor oid).

Mijn ervaring is wel dat in Belgie er vaak wel wat meer troep op de autosnelwegen lijkt te liggen, maar om daarvoor een dergelijke rijdersauto aan de kant te houden, zou mij wat ver gaan... :rolleyes:

Link naar reactie

Hallo Fangio, welkom! :rolleyes:

Van je verhaal krijg ik niet echt het gevoel dat je geniet van je Z4. Als je in drie jaar tijd nog geen 8000 km rijdt, omdat dat toevallig zo uit komt is dat nog okay. Maar dat je bang bent om er in te rijden omdat ie dan misschien een spatje steenslag krijgt is dat jammer in mijn ogen. Een wagen als een Z4 roadster geniet je (denk ik, ben geen cabrio-fan) met het dak naar beneden en lekker toeren.

Daarentegen, als je auto zoveel stil staat, maakt het niets uit dat het een 4 cylinder is. "Stilstaan" doet een Z4 2.0 net zo snel als een Z4 B) ;)

Maar om je toch aan het rijden te krijgen wat suggesties:

koop een cover voor over de neus van je Z4. Zo eentje:

Z4bra3.jpg

Ik ben de laatste tijd een aantal keren in de VS geweest en daar rijden veel mensen met zo'n covers rond, vanwege de slechte staat van de wegen, maar ook (meer zuidelijk) vanwege de enorme insekten die daar rondvliegen.

Er zijn forumleden die bij dit bedrijf in de VS spullen gekocht hebben (Martijn (MDV) en Jaqueline (Jacq) volgens mij) en dat is goed gegaan. Zal niet goedkoop zijn, maar je Z4 in de garage laten afschrijven zonder er in te rijden is ook kostbaar.

Een ander alternatief wordt aangedragen in dit topic over plakfolie. Dit is zo te zien nagenoeg niet zichtbaar en zowiezo een stuk fraaier dan de Amerikaanse oplossing met die covers over de neus. Dus misschien dat je daar naar kan kijken.

Hopelijk gaat het lukken om te genieten van je Z4! :ok: Succes ermee! Groet, Ruud

Link naar reactie

Je zou mijn zzzz eens moeten zien na 1 jaar/33000 km, vol met steenslag (en dat heeft echt niets met afstand houden te maken, heb diverse malen een steentje tegen de voorruit gehad, vanaf de andere rijbaan, honderden meters niemand voor mij) Een zzzz is om mee te rijden, wil je hem in showroom staat houden heb ik een tip:

Koop er geen, ga gewoon even elke week even bij de dealer langs, kun je ze ook zien in show room staat :schater: en het kost je afgezien van de km's naar de dealer niets, zelfs de koffie is er gratis.

Link naar reactie

Beste fangio,

Welkom hier <_<. Hoe je foto's moet plaatsen, staat beschreven in de FAQ. Als je je met wat foto's wilt voorstellen in de On Topic lounge > Member's Gallery wordt dat door velen op prijs gesteld. Zeker als die van jou nog zo mooi is!

Dat jij je Z in showroom staat wil houden, is je goed recht. Je bent echter veel zuiniger dan de meesten van de forumleden: die nemen de steenslag voor lief omdat ze het rijden nóg leuker vinden dan de auto mooi houden. Ieder het zijne.

RvE heeft al verwezen naar het plakplastic topic, toen ik die voor het eerst las dacht ik ook dat dat misschien een prima manier zou zijn om steenslag tegen te gan. Wie weet ga jij het testen ;)?!

Voor wat betreft de tuning: ik heb er geen ervaring mee maar lees dat dat bij atmosferische motoren (dus zonder compressor) niet zo heel veel brengt. En dat de leveranciers nog weleens optimisch willen voorspiegelen wat er te behalen valt. Er is wel het een en ander over geschreven op dit forum.

Veel plezier met je Z en op dit forum!

Link naar reactie

Wat een mieren-neukerij.

Er zijn 2 opties:

1. je gaat lekker zitten 'krentenkakken' en gaat de snelweg niet op, geen landweg (steentjes) en rijdt niet als het zomer is (vliegjes). Kortom: je hebt geen lol van je auto.

2. of je rijdt lekker overal naar toe en als je na 5jr vindt dat er teveel steenslag op zit, laat je voor 500 euro even de bumper en motorkap spuiten. Dan heb je dus WEL lol.

Link naar reactie
Wat een mieren-n******rij.

Er zijn 2 opties:

...

With all due respect Martin, beetje gas terug: hoeveel opties Fangio heeft beslist ie zelf.

Daarnaast vraagt hij of we advies hebben om toch zijn Z4 te kunnen rijden met minder kans op beschadigingen, niet om een waarde-oordeel.

Link naar reactie
With all due respect Martin, beetje gas terug: hoeveel opties Fangio heeft beslist ie zelf.
Ok, die leidse bal is dan wel kampioen afzeggen ;) maar hij schrijft i.i.g. wat (bijna) iedereen denkt maar niet durft te schrijven <_< Shit, ik stond nog op 0 punten... nou ja ik wacht wel af :schater:
Link naar reactie
maar hij schrijft i.i.g. wat (bijna) iedereen denkt maar niet durft te schrijven <_<

Dat schrijven wat je denkt kan toch ook op een iets meer respectvolle manier.

Chips, ik stond nog op 0 punten... nou ja ik wacht wel af :schater:

zou er al iemand zijn met punten? Ik sta ook nog steeds op nul, zo krijg ik natuurlijk nooit genoeg punten bij elkaar voor een Z3forum-cap of sticker! ;)

Link naar reactie
Fangio....... Dat was toch een legendarische coureur?.. <_<

Fangio was inderdaad de grootste voor Schumacher. Maar in mijn geval is het de naam van mijn dobbermann. Heb de member gallery ook aangevuld met introductiefoto van z4. Kan wel tegen iedereen zijn mening maar was/ben inderdaad op zoek naar een afdoende bescherming tijdens het rijden van de lak. Weet ook dat er altijd vanalles kan gebeuren.

Trouwens kijken naar de Z4 in de showroom is belange na niet zo leuk als naar de jouwe staren. De meeste mensen halen hun fun uit het rijden dit is ook bij mij zo maar heb fun tijdens het poetsen en opblinken en hem zien schitteren. Daar ben ik natuurlijk ook niet uniek in maar soms zal het inderdaad teveel hiernaar overhellen.

Link naar reactie
zou er al iemand zijn met punten? Ik sta ook nog steeds op nul, zo krijg ik natuurlijk nooit genoeg punten bij elkaar voor een Z3forum-cap of sticker! <_<

Ja hoor ik ben de gelukkige eigenaar van het eerste strafpunt. :schater: Al een week of twee schat ik. Waarom? Geen idee, opeens had ik hem zonder enige toelichting. Daarom ben ik de laatste tijd zo weinig op het forum, veel te bang om de 10 te halen en een levenslange schorsing op te lopen. Beetje zoals Fangio. Hij rijdt niet omdat ie niet wil dat zijn auto beschadigd raakt en ik forum niet meer omdat ik mijn account kan kwijt raken. Ik lees alleen nog maar en denk, wat is het de laatste tijd toch een gezellig en dynamisch gebeuren hier ;)

Link naar reactie
Ja hoor ik ben de gelukkige eigenaar van het eerste strafpunt. :schater: Al een week of twee schat ik. Waarom? Geen idee, opeens had ik hem zonder enige toelichting.

mmm, <_< Zou je niet op zijn minst een melding krijgen van wat de "overtreding" was?

Aan de andere kant, kan ik het ook begrijpen als je zoiets hebt als "whatever". In ieder geval jammer Frank. ;)

Link naar reactie
Ik lees alleen nog maar en denk, wat is het de laatste tijd toch een gezellig en dynamisch gebeuren hier.

Goh, dat denk ik toevallig ook de laatste tijd. Ik lag voorheen krom van het lachen achter de PC om de vele (niet kwetsende) komische teksten.

Ik vind het goed dat laakbaar gedrag aangepakt wordt maar de inspiratie om weer leuke ritten te regelen is voorlopig ver te zoeken.

Je kunt ook aan de andere kant doorslaan.

Huub weinig meer aanwezig. SuperDuper weg. Rob weg. Marvin weg. Het is hier een leuke tijd geweest. Alles heeft een life cycle. De mijne is blijkbaar aflopend.

Zal nog zo nu en dan zaken blijven posten maar gelukkig heb ik ook nog een ander leven. <_<

Graag geen reacties hierop anders loop ik dit topic te verkloten. Moest het even kwijt. Sorry Fangio.

Link naar reactie
Ok, die leidse bal is dan wel kampioen afzeggen <_< maar hij schrijft i.i.g. wat (bijna) iedereen denkt maar niet durft te schrijven :thumbup: ...

Niet overdrijven <_< hij schrijft in eerste instantie wat ie zelf denkt en nu in ieder geval niet wat ik denk. Manier waarop voegt natuurlijk helemaal niks toe dus het aantrekken van de teugeltjes door RvE kan ik alleen maar waarderen. Mierenneuken en Vliegenvangen zitten niet eens zo ver bij elkaar vandaan:

Martin aan het knallen :thumbup:

800.jpg

Link naar reactie
Goh, dat denk ik toevallig ook de laatste tijd. Ik lag voorheen krom van het lachen achter de PC om de vele (niet kwetsende) komische teksten.

Ik vind het goed dat laakbaar gedrag aangepakt wordt maar de inspiratie om weer leuke ritten te regelen is voorlopig ver te zoeken.

Je kunt ook aan de andere kant doorslaan.

Huub weinig meer aanwezig. SuperDuper weg. Rob weg. Marvin weg. Het is hier een leuke tijd geweest. Alles heeft een life cycle. De mijne is blijkbaar aflopend.

Zal nog zo nu en dan zaken blijven posten maar gelukkig heb ik ook nog een ander leven. :thumbup:

Graag geen reacties hierop anders loop ik dit topic te verkloten. Moest het even kwijt. Sorry Fangio.

Dat bepaal ik zelf wel :thumbup: Misschien even een "schop er maar tegen aan topic" openen, kunnen wij allen ons hart luchten. Gezapig zooitje hier :schater:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.