Ga naar inhoud

Gordel/airbag lampje blijft branden


wesp

Aanbevolen berichten

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gisteren ging dit lichtje niet meer uit, bleef dus constant branden.

Bij het starten licht het op, gaat onmiddellijk terug uit (amper 1 seconde) en gaat dan weer branden. En gaat dan niet meer uit.

Is een garagebezoek nodig ?

Is waarschijnlijk een storing geweest in één van de sensoren in de stoel (onder de stoel stofzuigen is bijna gegarandeerd succes :mellow: ) Kan bij de dealer worden gereset of door iemand met een notebook met een OBD kabel en de juiste software...

Link naar reactie

Ik heb een vraagje,

Hoort het fasten seatbelt-lampje eigenlijk te branden wanneer je je riem niet aanhebt? Of is het meer een waarschuwing wanneer je de auto start.

Het zou toch logisch zijn dat, wanneer ik in de auto zit, en mijn riem niet aanheb, hij dat waarschuwt via dat lampje? Dat doet mijn Z3 uit '98 namelijk niet.

Zou dat een fout zijn of hoort dat zo?

Link naar reactie

Enzo er is geen waarschuwingslampje voor de gordels je bedoeld waarschijnlijk het lampje rechts onderin,is een waarschuwingslampje dat er een storing in de airbag zit.

Zit geen fout in je ZZZ.

Link naar reactie

@ Enzo: bedoel je deze?

gordelui8.jpg

Het sterretje geeft aan dat het om "speciale uitvoeringen of accessoires voor enkele modellen of exportlanden" gaat.

Ik heb het nog nooit zien branden. Ondanks dat ik mijn uitvoering héél speciaal vindt en dat het om een in Duitsland geleverd exemplaar (en dus Export :mellow: ) gaat... Toch?

Link naar reactie

Gisterennamiddag, een uitje met de Z voorzien. Vond het al vervelend dat het airbaglampje bleef branden.

Zet de wagen uit de garage. Start opnieuw de motor, en hop het ASC en ABS lampje gaan ook branden.

Dus mijn dashbord begon zowat op een kerstboom te lijken, drie lampjes die bleven branden !

De auto terug binnen gereden, en al vloekend (zonder dat mijn vrouw het hoorde), de dagdagelijkse wagen genomen.

Wat is het prettig een Z te hebben !

Zal maar een afspraak bij BMW maken.

Link naar reactie

Vanmorgen dus afspraak bij BMW. Onderweg gingen de lampjes weeral branden.

Daarnet de wagen terug opgehaald. Praktisch niets aan gedaan.

Het lampje van de gordel/airbag gereset. Maar voor de andere lampjes (ASC en ABS) bleek het ABS blok aan vervanging toe. Hadden ze natuurlijk niet in voorraad.

Moest effen heel hard slikken toen ze me de prijs van dat stuk opgaven. Vreselijk duur dus.

Dus maar weer naar huis, de lampjes gingen uit. Haden waarschijnlijk medelijden met mij :P

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik had ook dat het lampje van de airbag bleef branden en na een computer reset door de dealer bleeft die uit.

Echter na 1 week ging die weer branden :rolleyes:

Heeft iemand een idee hoe ik nu verder kan handelen ??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.