Ga naar inhoud

Vervangen achterruit softtop


KaiZ3

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Iemand ervaring met het vervangen van een uitritsbare achterruit van de softtop van een Z3? Ik overweeg mijn beschadigde achterruitje van een Z3 uit aug 2000 zelf te vervangen. Is dit eenvoudig? Iemand met ervaring hiermee die nog tips voor me heeft?

Bedankt voor jullie reactie, groet Kai

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb uit betrouwbare bron dat het mee en tegen kan zitten met zo'n ruit.

Moet goed zelf te doen zijn, maar ik ben blij dat ik het heb laten doen...

Zoekfunctie met "achterruit vervangen"...

Kun je het volgende keer zelf :fiew:.

Ok Zzazkia, Dank voor je berichtje. Ik heb gisteren een offerte gekregen van Cabrio Partner uit AMerongen. Zij leveren en monteren een nieuw ruitje voor € 295,--. Bij BMW in Utrecht kost het ruitje € 164,-- excl. BTW. Cabrio PArtner geeft aan er circa 2,5 uur voor nodig te hebben. Lijkt me wat veel maar goed als het dan ook mooi zit dan is het me wel wat waard natuurlijk. Weet jij nog wat jij destijds kwijt was en heb je goede ervaringen wellicht met een bedrijf dichter in de buurt. Ik woon in Maarssen. Groet Kai :rolleyes:

Link naar reactie
Ik overweeg mijn beschadigde achterruitje van een Z3 uit aug 2000 zelf te vervangen.

Wat heet "beschadigd"?

- als er krassen in zitten: die zijn tot op zekere hoogte eruit te polijsten. Kan met Brasso, maar ook BMW en de grote poetsmerken hebben hier middeltjes voor. Die ene diepe streep in het midden krijg je er waarschijnlijk niet meer uit;

- op een Duits forum staat de handleiding voor het inbouwen;

- als het ruitje echt kapot is helpt alleen vervangen. Dat schijnt zelf te kunnen (iemand heeft daarvan hier op het forum verslag gedaan) maar ik ben ervoor naar Ruud gereden. Toen we er aan begonnen zei Marijke (Ruud's vrouw): "oh-oh, als jullie dat gaan doen dan ga ik maar want dat gevloek hoef ik niet te horen..." :blink:.

( :rolleyes: maar ik vond het gevloek wel meevallen hoor. We zijn maar één keer helemaal overnieuw begonnen :rolleyes:)

- ruitje vervangen is tussen half uur en twee en een half uur werk, zeggen de praktijk verhalen;

- een nieuw ruitje heeft in no time die diepe streep in het midden er weer in zitten, tenzij je er iedere keer als je de kap open doet een doek tussen legt.

Succes.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo,

Ook mijn ruitje lijkt meer op matglas. Dus ook ik zal binnenkort aan een nieuw achterruitje moeten geloven. Naar ik begrijp is een standaard (BMW) ruitje het beste. Weet iemand het bestelnummer en de plaats waar je zo'n raampje het beste kan kopen? En een link naar een inbouwtutorial is ook welkom.

gr. Teun

:P

Link naar reactie
Hallo,

Ook mijn ruitje lijkt meer op matglas. Dus ook ik zal binnenkort aan een nieuw achterruitje moeten geloven. Naar ik begrijp is een standaard (BMW) ruitje het beste. Weet iemand het bestelnummer en de plaats waar je zo'n raampje het beste kan kopen? En een link naar een inbouwtutorial is ook welkom.

gr. Teun

:P

Dat "matglas" is m.i. met een goede scratch-remover speciaal voor softtopruitjes weer glashelder te krijgen! Bij mij in ieder geval wel.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Afgelopen week heb ik een nieuw oem-bmw achterruitje besteld voor de zzz.

Er zaten nogal wat krassen op en twee kleine scheurtjes die al helemaal door waren.

Vanmorgen maar eens begonnen aan het klusje, ....na al die stories hier was ik nogal benieuwd hoe het me af zou gaan.

Oude ruitje eruithalen is in 2 minuten gebeurt, dat viel erg mee.

Het nieuwe erin zetten ging wat minder makkelijk, maar het is best te doen.

Met een goede instructie die ik van het forum had afgehaald en wat geduld is het in een ochtend te doen.

Ik heb wel een keer de ruit opnieuw moeten inritsen omdat de rits een keer openging en das ....k*t ! dus opnieuw beginnen .....

Ik heb daarna niet meer de orginele klemmetjes gebruikt , maar de boel vastgezet met draad en naald , op beide uiteindes trouwens.

Ziet er nu weer top uit, conclusie : beetje handig zijn, instructie lezen , en een beetje geduld en je komt er wel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.