Ga naar inhoud

VOchtproblemen Z3 3.0i uit aug 2000


KaiZ3

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Onlangs mooie zwarte Z3 3.0i uit aug 2000 aangeachaft. Nog niet zo heel veel kilometers mee gereden maar wat een motor, super gewoon. Vorige week ontdekte ik dat de vloermatten rechts en links behoorlijk vochtig waren. Alles weer mooi gedroogd en auto heeft vorige week met hardtop buiten gestaan. Geen vocht binnen te bekennen. Vandaag tijdens de eerste rit met softtop viel ons op dat bij het nemen van een bocht water uit het ventilatieroostertje (in het rechter voetencompartiment) kwam lopen. Na het aanzetten van de airco kwam er korte tijd een soort witte nevel uit de ventialtieopeningen aan de voorzijde van het dashboard hetgeen snel daarna stopte. Airco koelt en ontvochtig gewoon goed. Na afloop van de rit merkte ik dat ook aan de bestuurders zijde een kleine lekkage was opgetreden eveneens vanuit (of in ieder geval nabij) het ventilatieroostertje.

Kan iemand mij vertellen wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en wat ik eraan kan (laten) doen. Heel erg bedankt voor jullie reactie. Groet Kai

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Kai,

Weet niet wat de oorzaak van je probleem is, maar het is niet nodig om je vraag 2 keer te posten. Onze moderators doen geweldig werk en plaatsten over het algemeen een post vanzelf in het juiste topic :thumbup:. Waarschijnlijk zal er nu 1 topic door een mod gesloten woren.

Succes nog in ieder geval.

Link naar reactie
Hallo Kai,

Weet niet wat de oorzaak van je probleem is, maar het is niet nodig om je vraag 2 keer te posten. Onze moderators doen geweldig werk en plaatsten over het algemeen een post vanzelf in het juiste topic :thumbup:. Waarschijnlijk zal er nu 1 topic door een mod gesloten woren.

Succes nog in ieder geval.

Dank je voor de tip, net nieuw hier dus ging ff mis :thumbup: Groet Kai

Link naar reactie
Dank je voor de tip, net nieuw hier dus ging ff mis :thumbup: Groet Kai

Vond nog dit, lijkt ander probleem maar gaat ook om vocht op de bodem (en is hetgeen The Bob bedoeld, geloof ik :thumbup:).

EDIT: :schater: , zo zie je maar weer, lekker handig, 2 dezelfde topics... Tja had al hetzelfde gepost in je andere topic :).

EDIT 2: zie nu dat Tja dat ook ontdekt heeft :schater:

Link naar reactie
Vond nog dit, lijkt ander probleem maar gaat ook om vocht op de bodem (en is hetgeen The Bob bedoeld, geloof ik :thumbup:).

EDIT: :schater: , zo zie je maar weer, lekker handig, 2 dezelfde topics... Tja had al hetzelfde gepost in je andere topic :).

EDIT 2: zie nu dat Tja dat ook ontdekt heeft :schater:

Naar aanleiding van je berichtje net even in de auto gekeken. Opvangbakjes rechts en links zien er goed droog uit heb ook geen vocht in de achterbak. Probleem zit juist aan de voorkant van de auto bij die ventilatieroostertjes rechts en links tegen de middenconsole. Dank je voor je tip in ieder geval. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Vorige week ontdekte ik dat de vloermatten rechts en links behoorlijk vochtig waren.

Vloermat rechts was vorige week tijdens hevige plensbui aan 't Lago Maggiore ook drijfnat. Bodemmat zelf was droog. Dacht eerst aan natte schoenen van mijn vrouw (wat klinkt dat... :thumbup:), maar nu ik dit lees ga ik morgen e.e.a. nog maar eens ff goed nakijken.

Na het aanzetten van de airco kwam er korte tijd een soort witte nevel uit de ventialtieopeningen aan de voorzijde van het dashboard hetgeen snel daarna stopte.

De lekkage uit de roosters is mij nog niet opgevallen, maar de nevel zag ik vanmiddag ook voor 't eerst. Morgen ook maar eens even naar kijken.

Ik heb de afgelopen week wel continue met de airco aangereden - was het niet vanwege de hitte, danwel vanwege de condens... - dus wellicht heeft e.e.a. iets met elkaar te maken.

Link naar reactie
Vloermat rechts was vorige week tijdens hevige plensbui aan 't Lago Maggiore ook drijfnat. Bodemmat zelf was droog. Dacht eerst aan natte schoenen van mijn vrouw (wat klinkt dat... :kisstogether:), maar nu ik dit lees ga ik morgen e.e.a. nog maar eens ff goed nakijken.

De lekkage uit de roosters is mij nog niet opgevallen, maar de nevel zag ik vanmiddag ook voor 't eerst. Morgen ook maar eens even naar kijken.

Ik heb de afgelopen week wel continue met de airco aangereden - was het niet vanwege de hitte, danwel vanwege de condens... - dus wellicht heeft e.e.a. iets met elkaar te maken.

Dank voor je reactie alvast. Vandaag even gebeld met Van den Hengel in Amsterdam. Met betrekking tot mijn vraag over het water uit de roosters kon men mij niet direct een antwoord geven. Het zou kunnen zijn dat er een afvoer in het motorcompartiment verstopt zit. Men adviseerde mij een bepaalde hoeveelheid water in de opvangbak te gieten en vervolgens onder de auto te controlerenn of dezelfe hoeveel water weer onder de auto vandaan komt. Moet hier nog wel even een systeempje voor verzinnen :-). In sommige gevallen schijnt het voor te komen dat er koelvloeistof uit de airco lekt maar daar mijn airo nog goed funktioneert lijkt mij dat vreemd. Ik blijf verder zoeken en hou jullie op de hoogte. Groet Kai

Link naar reactie

Onder je deurbekleding zit ook een afdichting. Hierdoor komt water wat van je raam loopt niet naar binnen. Het kan dat deze afdichting niet meer goed vast zit. Hierdoor kunnen je matten (en ondertapijt) nat worden. Het zou niet de mist/waterdamp uit je ventilatieroosters kunnen verklaren.

Link naar reactie
Onder je deurbekleding zit ook een afdichting. Hierdoor komt water wat van je raam loopt niet naar binnen. Het kan dat deze afdichting niet meer goed vast zit. Hierdoor kunnen je matten (en ondertapijt) nat worden. Het zou niet de mist/waterdamp uit je ventilatieroosters kunnen verklaren.

Beste Derk, dank voor je reactie. Het vreemde bij mijn Z3 is dat het water echt uit de voorkant van de auto naar binnenkomt. Ik kan dat duidelijk zien als de auto buiten heeft gestaan in een behoorlijke regenbui en ik vervolgens ga rijden. Bij het nemen van bochten zie ik dan duidelijk water naar binnen komen zowel rechts als links. Het lijkt uit de ventilatieroostertjes in het voetencompartiment te lopen maar zou ook net daarvoor kunnen zijn (richting motor). Het enige dat ik me kan voorstellen is dat water wat in een regenbui van de auto afloopt en in de opvangbakken onder de motorklep terechtkomt daar vervolgens niet weg kan bijvoorbeeld als gevolg van een verstopping. Ik kan echter nergens vinden waar die afwatering zit weet jij daar misschien iets meer van? Het blijft erg vervelend en ik wil het graag zo snel mogelijk verhelpen om vervolgschade te voorkomen.

Hoop dat je me iets verder kunt helpen, groet Kai

Link naar reactie

Hallo Kai,

Met het volgende heb ik geen ervaring, maar heb hierover wel eens gelezen op een Duits forum.

Onder de motorkap, waar de ruitenwissers uitkomen, zit een plastic afdekking (met gaatjes). Dit is de luchtinlaat voor de ventilatie. Hier loopt water in wat er via een afwatering weer uit loopt. Deze afwatering kan ook verstopt raken . Wanneer het water niet weg kan zal dat via de luchtuitlaat naar binnen een uitweg zoeken, en zal dan ook bij je voeten uitkomen...

Link naar reactie

Je kunt de rubberafwaterings openingen (tuutje) er uit halen als je eerst de ruitenwissers verwijderd, polietrekker, en dan de kunststof klep rooster. In het midden zie dan een bak met 2 rubber uitlaten, deze kun er uit trekken en schoonmaken. Bij zaten ze compleet dicht (schimmel) ed

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Je kunt de rubberafwaterings openingen (tuutje) er uit halen als je eerst de ruitenwissers verwijderd, polietrekker, en dan de kunststof klep rooster. In het midden zie dan een bak met 2 rubber uitlaten, deze kun er uit trekken en schoonmaken. Bij zaten ze compleet dicht (schimmel) ed

Ik heb hetzelfde probleem, water loopt naast het gaspedaal naar beneden. :thumbup:

Maar hoe moet je de kunststof kap met de luchtroosters demonteren om bij de bak met de rubber uitlaten te komen ? Heeft iemand een beschrijving, foto's o.i.d. ?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

hey ik heb het zelfde probleem mijn vloer matten zijn volledig nat liters water dat is in zit. heb heel mijn bekleding eruit gehaald om te laten drogen.

maar ik wil weten vanwaar het water vandaan komt. waar is dat afvoerkanaaltje? ik heb al naar kanaaltjes gezien van interieur filter maar deze waren helemaal open.

het gaat over een z3 2.0

mvg niels

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Check eens de afvoer kanaaltjes in de a-stijl.. wellicht is deze verstopt en lekt het ook zo je interieur in.

Dan gooit hij het er gewoon tussen je hardtop en je a-stijl naar binnen..

Had het ook, zag bij het remmen of bij het maken van bochten zo een straaltje naar binnen lopen.

ALs je je portier opent.. en je volgt de rubberen "strip" lang je voorruit naar je deur-scharnier..

dan kan je onderaan in de rubbers twee vingers naar binnensteken :rolleyes:

daar zitten twee rubberen flappen in die afvoer, die moet je mee naar buiten trekken..

Toen ik dat deed liep er bij mij flink wat water uit dat afvoerkanaal,.. en daarna nooit meer last van gehad.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.