Ga naar inhoud

Auto open klikken, lampen aan


Jacq

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de koplampen gekoppeld hebben aan het opengaan van de auto als ik op de afstandsbediening van de sleutel druk.

Nou heb ik al eens ergens gehoord/gelezen dat het iets softwarematigs is. (klepel/kloksyndroom)

Wie heeft daar toevallig meer info over of een topiclink?

En bestaan er meer van dat soort grappige mods?

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb eens even gezocht maar zo heet het volgens mij bij Volkswagen: coming home / leaving home functie

Cominghome is een of ander BMW event in de USA, lastig zoeken :cooltext:

Volgens mij zijn er nog meer van dat soort geintjes, je ramen automatisch sluiten of openen etc. De vraag is alleen of het kan. Of zou zoiets te programmeren zijn?

Iemand een idee hoe de software geprogrammeerd is? :newblush:

Link naar reactie

volgens mij is er op de sleutel van de Z3 niets te programmeren. het wordt dan een kwestie van draadjes knopen denk ik.

of inderdaad een aftermarketsysteem waarop meer te programmeren en aansturen is.

Link naar reactie

Inmiddels is er een andere op Ebay afgelopen waar ik op geboden heb en object gewonnen. Dus even afwachten tot pakketje binnen is.

Prijs was 19,50 + 12,90 verzendkosten. Als het werkt zoals ik hoop, dan is dat goed te doen lijkt me.

Link naar reactie

Pakje is binnen en zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden :thumbup:

Inhoud:

Een kastje (kleiner dan een pakje sigaretten) met draden en bedrukte A4tjes met handleiding, ingescand hier te bekijken

1219147358.jpg1219147374.jpg

Ziet er voor mij zo op het eerste gezicht nog uit als abacadabra maar daar ga ik nog wel eens uitgebreid op staren. :rolleyes:

Link naar reactie

je wilde toch licht bij het OPENEN van je auto? Coming home is bij het SLUITEN, leaving home is bij het OPENEN, typisch gezien. Ik denk, jij hebt verkeerde gekocht, of er moet sleutel activatie opzitten o.i.d.

Verder: mijn Z3 had een Cliffor alarma waarop een leaving home functie opzat. De inbouwer kreeg het alleen vorr elkaar de stadslichten te laten branden, maar niet de dimlichten. Werkte ook al handig in het donker, maar blijkbaar zit er iets lastigs in de (M)Z3 ... :rolleyes:

Link naar reactie

Als ik het goed begrijp is het voor openen en sluiten.

Aktivierung über Funkfernbedienung:

Sie verschließen oder öffnen Ihr Fahrzeug anhand einer Fernbedienung. Das Abblendlicht (Standlicht, Nebelscheinwerfer oder Blinker frei auswählbar) leuchtet zwischen 10-40 Sekunden weiter und geht nach vergebener Zeit automatisch aus. Die Zeit können Sie selbst am Coming Home Modul einstellen.

Durch Betätigung der Zündung oder Anschalten d. Lichts wird die Coming Home Funktion sofort deaktiviert. (Für diese Funktion benötigen Sie ein Diode, dieser ist im Fachhandel für zwanzig Cent erhältlich)

Link naar reactie
  • Administrator
Als ik het goed begrijp is het voor openen en sluiten.

Ipv elke keer te reageren... ga nou lekker knutselen en bericht ons pas wanneer het ding doet wat het zou moeten doen :thumbup:

:rolleyes:

Link naar reactie

Inmiddels is het aangesloten door Ruud en dat was helemaal nog niet zo eenvoudig met die onduidelijke tekeningen. Maar het werkt inmiddels "Coming Home" :rolleyes:

Als ik nu sleutel uit contact haal springen de lampen aan, of blijven aan gedurende 45 sec. Eveneens als de auto met de sleutel dichtgeklikt wordt, 1x knipperen en dan branden voor 45 seconden.

Ik wilde het eerst ook met openen maar op de 1 of andere manier krijgt dat net te weinig voltage ofzo.

En misschien wel goed zo, als ik hem in het donker kwijt ben, even open en weer dicht dan brand het natuurlijk ook. (en als tie ver weg staat kan er niet nog iemand gauw in, dus veiliger wellicht).

Ook heeft Ruud een ander luchtfilter erin gezet, dat klinkt wel errug lekker :rolleyes:

Bedankt weer Ruud! :blink: Was gezellig vandaag ;)

Enne... 2 zitter?

IMG_1366.jpg

Die kofferbak ligt nog echt lekker ook :drank:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.