Ga naar inhoud

ASC en ABS gingen branden


wesp

Aanbevolen berichten

Gisteren een blokje rond gereden met de coupe. Een paar keer doorgetrokken, en plots zag ik twee lampjes branden op m'n dashbord. Het ABS lampje en een ander dat ik niet kende. Opgezocht en bleek het ASC waarschuwingslampje. Toen dit gebeurde was ik bijna thuis.

Na thuiskomen motor stilgelegd en na vijf minuten terug vertrokken. beide lampjes gingen weer branden.

Een kilometer verder,alles weer uit. En verder niks meer.

Vanmorgen terug een ritje gemaakt, en opnieuw alles normaal.

Moet ik mij nu zorgen maken ?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen zorgen maken is een vervuilde sensor die storing geeft als het weer wat vochtiger word.

Alleen je ABS werkt dan niet optimaal maar alles remt nog wel heb ik op een cursus ondervonden stond gewoon op tijd stil.

leesvoer

Link naar reactie

Bedankt voor het leesvoer. Is blijkbaar nogal courant dus.

Ik dacht eerst dat het was omdat ik nogal snel had opgetrokken,een paar keer na mekaar.

Maar als de lampjes weer aan gaan, en dan ook steeds zouden blijven branden. Kun je toch gewoon zo blijven rijden of is een bezoek aan een dure BMWgarage nodig ?

Ik moet zeggen ,dat ik me niet zo veilig voel wanneer er lampjes branden op het dashbord terwijl ik rij !

Link naar reactie

Even uit laten lezen dan word vanzelf aangegeven welke wielsensor de storing geeft, deze is dan eenvoudig te vervangen.

Kosten hiervan vallen wel mee.

Ruud kan je hier eventueel ook mee helpen.

Als de lampjes branden werkt de ABS inderdaad niet, ben hier een keer flink door verrast, dus heb het in de praktijk getest.... ;)

Link naar reactie

Storing is/wordt opgeslagen dus uitleesbaar, ook bij Ruud. Misschien goed om niet te wachten tot het opnieuw gebeurt, minder goed werkende ABS is niet iets wat je in de praktijk wil 'uittesten' zeg maar. :lol:

Link naar reactie

Uitlezen is inderdaad zeker aan te raden, al kan het daar soms heel obscuur in zijn opgeslagen. Ik heb het ook gehad, en er stonden totaal geen foutmeldingen over ABS en ASC in, maar wel wat andere. Nu veel pielen en resetten hadden we bijna de moed opgegeven en ineens waren de lampjes uit. Daarna nooit meer terug gekomen... Het blijven vage dingen..

Link naar reactie

Inderdaad, leuk !

Ik heb mij een Z3 coupé aangekocht omdat ik het zo'n mooie wagen vond. Zonder mij daar echt vragen bij te stellen.

je denkt dan: BMW, daar gaat niks mis mee.

Tot je dan nadien, wat op internet gaat rondkuieren, en je dan op dit forum terechtkomt.

Had het misschien beter niet gedaan (op internet kijken !) :groupwave:

Kan de wagen gewoon in de garage laten staan, en er dageliks eens gaan naar kijken, eens gaan in zitten;

100% zeker dat er niks verkeerd gaat ! tot op de dag dat ik toch weer zou gaan rijden, dan zal zeker alles mis gaan.

Besluit: Niks van aantrekken, en gewoon rijden met dat ding ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.