Ga naar inhoud

Z's boeken


Aanbevolen berichten

Zijn er onder jullie die al boeken hebben aangekocht over de Z3 en Z4.

Ik lees graag de achtergrondinformatie van het ontwerp tot de productie en heel het circus er rond.

Voor de Z4 is m'n oog gevallen op het boek "BMW Z4 Design, Development and Production" op de volgende site:

http://www.theartcar.com/cgi-bin/display_p...pl?catnum=10041

Wordt ook verkocht aan quasi dezelfde prijs op ebay.

Voor de Z3 zijn er verschillende boeken....

Aanraders ?

Thx

Frank

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thx,

BMW Z series stond nieuw op Ebay voor 7£ + 5£ verzending....niet twijfelen en gekocht :thumbup:

Iemand al het Z4 boek gelezen

Ziet me er vrij uniek uit.....

Grts

Frank

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik blaas dit topic graag even nieuw leven in met een prachtig boek: 'BMW Z3 Roadster (fur liebhaber eines aussergewohnliches automobils)'

Het boek is in 1995 door BMW uitgegeven en telt 116 pagina's.

Staat vol met mooie foto's, verhalen over het roadster-gevoel en de ontwikkeling van de Z3 Roadster.

Leuk detail is dat de kieuwen op de voorzijde van het boek in relief gedrukt zijn en het 'gaas' dus voelbaar is.

Wel vreemd dat de kieuwen in spiegelbeeld zijn gedrukt :thumbup:

21nlke1.jpg

6yikw7.jpg

Link naar reactie

Ik heb dat boek ook aangeschaft.

Dit heb ik bij zo`n handelaar in folders en boeken tijdens een e30 m3 meeting.

Deze had bijzonde exemplaren bij zich (zei hij,moeilijk te controleren op zo`n dag)

Hij vertelde mij dat deze boeken een beperkte oplagen hadden en alleen de stealer èèn exemplaar per filiaal kreeg.

Ik weet nier of dat gezwetst was,maar het is een mooi boek.

Link naar reactie

Ik geloof wel dat het boek in goede staat inmidddels redelijk zeldzaam begint te worden. Maar er staat wel een verkoopprijs achterin, dus het lijkt er op dat het indertijd toch vrij is verkocht.

Link naar reactie

Hallo

Afgelopen week dit boek besteld op E-bay : BMW. Z Cars. Great book. Z1. Z3. Z8. Z9.

bmwbookzcars.jpg

Het al genoemde boek BMW Z-series is ook een mooi boek en genoemde modellen/uitvoeringen is helemaal geschreven vanuit engeland perspectief.

De introductiedatums etc zijn zoals die voor engeland gelden maar is verder geen probleem.

Ik besteld deze boeken op Ebay bij : Verkopergegevens Gebruikersnaam internet-car-books

Hij heeft beide boeken regelmatig en kosten +/- 15 euro incl verzendkosten.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Zijn niet echt "Z boeken" maar meer pers-materiaal van BMW, over de Z4 coupe.

Een mega (A3 formaat) Z4 coupe fotoboek, met daarin zes A3 foto's (zijn losse foto's die je van de zijkant in het boek kan schuiven).

Vier foto's van een Z4 coupe 3.0si (in Silbergrau met Styling 202s) en twee foto's van een Z4 :blink: coupe (in Interlagos Blau).

IMG_3751.JPGIMG_3752.JPG

IMG_3753.JPGIMG_3754.JPG

IMG_3755.JPG

Bij dezelfde marktplaats verkoper de BMW persmap van Frankfurt 2005 gekocht, hier is destijds de Z4 coupe als concept voorgesteld, maar is later dat jaar nagenoeg ongewijzigd in productie gegaan.

IMG_3757.JPGIMG_3758.JPG

Link naar reactie

Zoals ik al eens eerder zei als je de moeite neemt om een een keer naar bockhorn te rijden naar de oldtimermarkt en onderdelen beurs komje met een kofferbak vol boeken weer thuis,

En er liggen nog veel meer hebbedingetjes voor je zzz(z) En je bent een lekker dagje weg.

Maar helaas te laat ,volgend jaar weer.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Aftercrash herstelactie:

Een leuk boekje met 80 pagina’s over de geschiedenis van BMW Roadsters en Cabrios t/m de Z3.

Uitgebreid aandacht voor de Z1 en Z3. Duitstalig (ik meen ook in Engels verkrijgbaar).

Auteur is Eberhard Kittler, ISBN 3-613-01767-9

s3nfja.jpg

9ho1s0.jpg

8x3fb8.jpg

qqajow.jpg

Link naar reactie
Ik blaas dit topic graag even nieuw leven in met een prachtig boek: 'BMW Z3 Roadster (fur liebhaber eines aussergewohnliches automobils)'

Het boek is in 1995 door BMW uitgegeven en telt 116 pagina's.

Misschien kan Ron dit boek vinden op ebay?

Lijkt mij zelf ook wel een mooi boek, dus 2 exemplaren gezocht :unsure:

Gr, Ferry

Link naar reactie

:nono: lekker geslapen?

Is inderdaad aan de dure kant. Ze worden af en toe op Ebay aangeboden, dus met een beetje geduld moet het goedkoper kunnen. Ergens tussen de 40,-- en 60,-- is meestal de eindprijs.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.