Ga naar inhoud

z3 coupe


boxer

Aanbevolen berichten

He liefhebbers,

Wat ik me heel erg afvraag is een z3 coupe een beetje geschikt voor dagelijks gebruik. Zelf denk ik er over na om een z3 coupe van ongeveer 1999 (80.000km) uit duitsland te halen.

Ik ben in het bezit van een porsche boxer, welke ik niet buiten wil hebben staan. Deze is alleen voor op zondag.

De z3 zal dan dagelijks buiten staan en gebruikt worden.

Is dit wat of kan ik dit de auto niet aandoen?. Hebben meer ervaring met een z3 coupe voor dagelijks gebruik welke altijd buiten staat.

Bedankt voor de reacties, groet, arjan

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan prima... Heb 2 QP's gehad, een 3.0 en een ;) . Ik maakte met beide auto's aardig wat kilometers. De leasebak voor zakelijk verkeer, alle prive kilometers met de QP. Dat kwam in de praktijk dus op dagelijks gebruik neer :thumbup: . Achteraf bezien, voor dagelijks gebruik zou ik de 3.0 prefereren, een heerlijke motor. 3.0's vaak ook goed uitgerust met cruise control etc en het opgefriste interieur, ook wel prettig. Geleverd vanaf modeljaar 2000.

Buitenstaan geen probleem, zorg voor een goede laag permagard en de auto blijft in topstaat, in weer en wind.

Geniet van de QP! :thumbup:

Link naar reactie

Weet je zeker dat je een Porsche boxer hebt? Die ken ik namelijk niet, wel de boxster.

Ik zou de boxster voor dagelijks gebruik nemen en de Z3 Coupe voor de zondagen, zo'n coupe is toch veel unieker... :thumbup:

zonder gekheid. De Z3 coupe lijkt mij prima geschikt voor dagelijks gebruik.

Als instapper heb je al een 2.8 6 cilinder. Een erg degelijke motor. Die al langere tijd in diverse modellen is toegepast. Dat betekend dat de onderhoudskosten over het algemeen laag zijn.

Ik zelf gebruik een Z3 2.8 roadster als dagelijks gebruik en rijd daarmee meer dan 20k per jaar.

Link naar reactie

Welkom hier :thumbup:

Heb zelf een Z3 coupe 2.8. Dat is een auto die je ook erg relaxed kunt rijden.

De configuratie is bij ons ongeveer hetzelfde als bij Martijn (MdV) hierboven. Mijn zakelijke auto (VW Passat) gebruik ik strikt zakelijk, de Z3 coupe gebruik ik als ik dus ergens prive naartoe moet en mijn vrouw haar eigen auto nodig heeft. Alleen is de Z3 coupe bij ons de auto die altijd binnen staat (wat bij jou dan de Boxster is) en alleen als het echt niet anders kan in vies/nat weer naar buiten gaat.

Mij lijkt dat je er veel plezier aan kan hebben als daily driver. Forum members DavidsZ3 en Martinvh hebben ook Z3 coupe 2.8en gereden als daily driver, dus ze kunnen je vast ook nog wel hun kijk hierop vertellen. Oh ja: een cruise control (standaard op Nederlandse Z3's, optie op Duitse) en het bagagenet (volgens mij in NL en DL altijd optie) zijn wel heel prettig/praktisch. :thumbup:

Oh ja: als ie altijd buiten staat, check dan rechtsboven in de zoekfunctie even op "spiegelvoet" of "corrosie". Alle Z3tjes hebben namelijk last van corrosie aan de spiegelvoet. Wat enigzins tegen te gaan is door de blanke "lak" die er af fabriek op zit, te vervangen door wat robuustere en meer bestendige lak.

Succes met je zoektocht! Groet, Ruud

Link naar reactie

Heb een 2.8 QP gehad, heb nu een :thumbup: Coupe. Moet zeggen dat de 2.8 perfect was voor dagelijks gebruik.

De :thumbup: daarentegen gebruik ik ook dagelijk, maar deze is toch echt minder geschikt voor dagelijks gebruik, de 2.8 was iig wat prettiger. Een ;) heet niet voor niets een ;), dat bewijst ie wel als je er dagelijks mee rijdt.

Link naar reactie

Ik heb idd ook een 2.8 Coupe gehad als daily driver en ook deze stond altijd buiten ! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de auto prima geschikt vond als daily....

Gelukkig woon ik niet al te ver van mijn werk af en maak ik dus ook weinig km's anders was het wellicht een ander verhaal geweest.Qua verbruik zal je gemiddeld rond de 1 op 9 a 10 zitten (stadsverbruik) en qua onderhoudskosten valt het ook allemaal nog wel mee.

Link naar reactie

He super bedankt allemaal, iedereen is volgens mij behoorlijk positief. Dit heeft me wel overtuigt!!

Ik zal de duitse sites in de gaten houden.

Zelf zit ik te denken aan een 2.8 uit ongeveer 1999 met glazendakje km stand ongeveer 80.000 kleur zwart.

Zit nog erg te twijvelen aan leder beige of zwarte bekleding.

Misschien maar alles zwart. Zijn er verder nog punten welke specifiek zijn voor dit type?

Link naar reactie
He super bedankt allemaal, iedereen is volgens mij behoorlijk positief. Dit heeft me wel overtuigd!!

Je beseft je wel dat je hier advies hebt gekregen van mensen die stuk voor stuk helemaal weg zijn van hun Z3 (coupe) <_<

Zijn er verder nog punten welke specifiek zijn voor dit type?

Mijn tip zou zijn: zorg dat er mooie 17" velgen op zitten, smoelt meteen een stuk beter dan de standaard 16" velgen.

En het glazen "open dak" is geen schuifdak. Het gaat een cm of drie omhoog en dan was het dat wel. IMHO is dat geen "dealbreaker".

Donker met beige interieur is wel mooi, maar dat ervaart niet iedereen zo. Dus ik denk dat doorverkoopkansen voor een zwart-zwart model groter zijn dan een zwart-beige. Ik heb zelf een groen-beige coupe (die is gekocht om niet meer te verkopen) maar die zou toch wel lang te koop staan lijkt me.

In ieder geval veel plezier met autoscouten! <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.