Ga naar inhoud

eindelijk in gebruik


wesp

Aanbevolen berichten

Drie weken geleden mijn coupe 2,8 aangekocht. En eindelijk gisteren pas de eerste keer de baan op.

Deze morgen binnengebracht om de originele filter op te zetten ipv de kelk met K/N filter ,en gelijk olie te verversen, olie- en benzinefilter.

Wat mij een beetje verbaast is dat de versnellingsbak van deze coupé niet echt sportief ingesteld is (of is het enkel de mijne).

Ik heb eveneens een lotus, waar de versnellingen met bijna één vinger kunnen bestuurd worden. Dat is bij de BMW bijna naar het stroeve toe. Lange verhoudingen, of vergis ik mij.

Ik zal dat toch nog een beetje meoetn gewoon worden. Voor de rest: je zit zeer goed. Wagen gaat vlot vooruit. Heb nog niet de gaspedaal compleet ingedrukt (teveel 70km /uur borden in de buurt). Zal straks eens testen.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat zijn dus twee verschillende antwoorden. Blijkbaar een andere versnellingsbak in de m reeks ? Zou maar logisch zijn.

Maar in ieder geval vindt ik de mijne stroef. Effen snel schakelen en optrekken ?? Ik heb een dagelijkse nissan almera diesel, en die schakelt zelfs vlotter.

Maar voor de rest is het prettig rijden. Maar mezelf kennende, gaat die versnellingsbak van de Z mij uiteindelijk behoorlijk op ,de zenuwen werken.

Zal al maar beginnen sparen voor een M coupé.

Gisteren de wagen laten nakijken. Alles blijkbaar in orde, maar voorste banden aan vervanging toe.

Link naar reactie
Dat zijn dus twee verschillende antwoorden. Blijkbaar een andere versnellingsbak in de m reeks ? Zou maar logisch zijn.

Maar in ieder geval vindt ik de mijne stroef. Effen snel schakelen en optrekken ?? Ik heb een dagelijkse nissan almera diesel, en die schakelt zelfs vlotter.

Maar voor de rest is het prettig rijden. Maar mezelf kennende, gaat die versnellingsbak van de Z mij uiteindelijk behoorlijk op ,de zenuwen werken.

Zal al maar beginnen sparen voor een M coupé.

Gisteren de wagen laten nakijken. Alles blijkbaar in orde, maar voorste banden aan vervanging toe.

Hoi wesp,

Ik had dezelfde ervaring met een z3 uit 99 met 93.000 op de teller. Elke versnelling erin zetten ging zelf zeer stroef en klapperen van de koppelingsgang.

Ik heb de ATF in de versnellingsbak laten vervangen en de olie van het differentieel en dat is echt een wereld van verschil wat ook beter wordt naarmate je meer rijdt. Laat ik het zo zeggen dat als ik het niet had gedaan ik niet meer eigenaar was geweest van de z3.

Link naar reactie

Ik vind het schakelen van de 2.8 juist erg direct en prettig. :fiew:

Het gaat inderdaad stroever dan bij een luxe-snelwegkolometervreter en er is wat meer 'gevoel' nodig bij het schakelen en koppelen. Maar dat past bij het sportieve karakter van de auto en vind ik persoonlijk juist het leuke aan de Z3. Tegenwoordig word alles geregeld en gecorigeerd door electronica maar met de Z3 heb ik nog het idee dat ik iets moet doen. Het is even wennen maar ik zou nu niet anders meer willen.

monteren van een short-shift zou een mogelijkheid zijn.

Link naar reactie

Blijkbaar liggen de meningen nogal uiteen.

Ik heb een lotus elan, een toch wel sportief wagentje. Schakelen hiermee is een plezier. gemakkelijk en snel.

Misschien is dit een nadeel, dat ik hiermee de Z ga vergelijken.

Het is vooral de eerste en tweede die duidelijk wat stroever zijn . Dus als je met de Z gaat snel optrekken, verlies je zeker en vast tienden van seconden in vergelijk met andere sportieve wagens.

Ik vind de Z (2,8) meer een cruiser met een toch wel sportieve inborst dan een echte sportwagen. Dit is louter mijn eigen ondervinding. Waarschijnlijk zijn er verschillen tussen de wagens onderling. Ik weet ook niet hoe vorige eigenaars met mijn wagen gereden hebben.

Gemakkelijkst is natuurlijk als je de kans krijgt met een andere coupé te rijden. Dan merk je onmiddellijk of er verschillen zijn.

Kan moeilijk een tweede bijkopen, en dan de beste houden. is ook een oplossing.

Denk dat de echtgenote niet zo happy gaat zijn als ik dat zou aanbrengen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.