Ga naar inhoud

km teller


zter

Aanbevolen berichten

Ha die Z-fanten heeft een van jullie ook wel eens mee gemaakt dat de cijfers van de kmteller overdag bijna niet te lezen zijn ze branden wel maar heel zwak , ik heb het idee dat hat minder sterk is als normaal.

Ik heb aan de knop van het dashboard verlichting gedraaid,mijn bril schoon gemaakt :( . maar dat helpt niet echt oja en ik was ook niet dronken.

Ik kan natuurlijk ook een keer naar Ruud rijden maar mischien is het zo op te lossen .

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ken het niet. Ik weet wel dat bij mij de lichtsterkte varieert met de omgevingslichtsterkte. Er zit een lichtsensor in de snelheidmeter(vlak bij de aanduiding 250) die de lichtsterkte van de km-standteller regelt. Dan zou moeten betekenen dat bij veel licht (zon) de km-standteller juist feller zou moeten gaan branden en zwakker bij donker.

Link naar reactie

Zoiets is mij ook weleens opgevallen, maar dan voornamelijk voor wat betreft het rode display van de klok/boordcomputer. Als ik de verlichting inschakel wordt de lichtintensiteit van het klokje zwakker. Ook de km-teller wordt dan iets gedimd trouwens. En dit terwijl de dimmerknop toch helemaal 'open' staat.

Dus: de teller met dimmer 'open' en licht aan is zwakker dan met het licht uit. Is dit bij jou ook zo?

Zou een teken kunnen zijn dat de dimmer versleten is misschien. Maar het is bij mij niet zodat ik de teller niet mee kan lezen, dus niet echt storend. Ik heb overigens een '98-er.

Link naar reactie
  • Administrator
Dus: de teller met dimmer 'open' en licht aan is zwakker dan met het licht uit. Is dit bij jou ook zo?

Is bij mij ook, komt doordat de accu zwaarder wordt belast (dimlicht aan). Als je de airco aanzet en je hebt je dimlicht aan, zie je deze ook iets zwakker worden.

Niets om je zorgen over te maken.

De verlichting van de BC zou inderdaad wat feller mogen, in de volle zon zie je echt geen bal op dat ding.

Link naar reactie
Is bij mij ook, komt doordat de accu zwaarder wordt belast (dimlicht aan). Als je de airco aanzet en je hebt je dimlicht aan, zie je deze ook iets zwakker worden.
Ik kan me niet voorstellen dat de boordspanning zakt omdat je de lampen aanzet. Daar heb je toch een dynamo met spanningsregelaar voor??

Ik zie wel bij het inschakelen van de airco-compressor even een hele korte dip in de dimlichten.

De lichtintensiteit van de BC is met licht aan altijd minder dan met licht uit. Bij mij, tenminste.

De verlichting van de BC zou inderdaad wat feller mogen, in de volle zon zie je echt geen bal op dat ding.
Helemaal mee eens.
Link naar reactie

Ik vrees dat ik toch maar naar onze Ruud moet voor zijn expertise ,vandaag was de km stand na een dag rijden vrijwel niet meer te lezen :rolleyes: ik heb toevallig 2 weken geleden nog een foto gemaakt van de km stand

100000 rond mischien is tie daar van geschrokken B) en spontaan in de dim geschoten.

Link naar reactie

De intensiteit van de KM teller en de boardcomputer/klok wordt minder als de verlichting aan is. BMW neemt dat je de verlichting alleen aan hebt in het donker en daarom wordt de intesiteit gereduceerd. Heb trouwens wel één keer gehad dat de teller verlichting het in het geheel niet deed, een klap op het omhulsel deed wonderen, daarna geen last meer gehad.

Link naar reactie
De intensiteit van de KM teller en de boardcomputer/klok wordt minder als de verlichting aan is.

Volgens mij is dit enkel bij de types van voor de facelift het geval.

Bij de '98-er word de lichtintensiteit namelijk wel minder en in die van 2000 word deze alleen even minder bij inschakeling (door Xenon die even piekstroom krijgt) en is daarna gewoon even sterk.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Bij mij is de verlichting van de KM-teller en dagteller nu ook compleet donker. Slechts geheel links is nog iets af te lezen, waarschijnlijk door de snelheidsmeterverlichting. Is dit inderdaad een kwestie van simpel een lampje verwisselen, of is het een digitale display die de geest heeft gegeven?

Zo ja in 1e geval, iemand advies HOE het lampje te verwisselen? <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.