Ga naar inhoud

Coderen Z4


MdV

Aanbevolen berichten

Vanochtend de Z4 weggebracht om te laten hercoderen. Via de OBTII en DIS software is het mogelijk om bepaalde voorkeuren in te geven. B)

Ik heb de volgende zaken laten activeren:

- Koplampen in stand dimlicht gaat automatisch uit als contact uit is. Ik heb lichtsensor maar wil altijd met licht aanrijden. Schakelaar kan nu op stand dimlicht blijven staan.

- Follow me home: de koplampen blijven 40 sec branden nadat het contact uit is (aantal seconden configureerbaar)

- Sleutelsignaal: seintje als sleutel in het contact zit terwijl contact uit is/gaat

- Deuren worden automatisch vergrendeld bij snelheid >20km/u

- Deur openen via sleutel: 1x klik is bestuurderszijde, 2x klik is tevens passagierskant (en 3x is dak open maar dat zat er al op: module nodig)

- Knippersignaal als auto vergrendeld/ontgrendeld wordt

- Automatische hervergrendeling auto als je de deuren ontgrendeld via de sleutel maar niet binnen 2 min een deur opent

Verdere mogelijkheden (voor zover ik ze kan herinneren, de software menu's gingen maar door...)

- configuratie voorkeur airco aan/uit bij contact aanzetten (wilde ik uitlaten, hoeft van mij niet standaard aan)

- configuratie aircokleppen welke qua luchtstroom meer of minder toevoer moeten hebben

- voorkeur settings BMW radio/ DSP op basis van sleutel die auto opent/ contact maakt

- gevoeligheid lichtsensor Normaal vs Gevoelig (als je van strobo effect houdt :wave: )

- configuratie airco Normaal vs Extra (bijv voor warme landen)

- ...

Zoals je ziet is er heel wat mogelijk, inmiddels op veel auto's standaard maar niet op de Z4's (maar dus wel te activeren..) Kleine moeite, 20 min werk (incl aansluiten etc). Bij de dealer hier in de omgeving was men niet geinteresseerd in herconfiguratie dus ik heb dit bij een ander bedrijfje laten doen. Als je interesse hebt stuur me even een PM dan stuur ik de gegevens even door. Tientjes werk... gemak dient de mens :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik mis de stuurbediening Martijn heb je daar wat mee kunnen doen of moet dit echt bij de dealer gebeuren, is de software die "het bedrijfje" gebruikte via een kast of de laptop?

Groet,

André

Edit: al gelezen in ander topic

Link naar reactie
... is de software die "het bedrijfje" gebruikte via een kast of de laptop?

laptop met DIS software... :thumbup:

edit... zie onderstaande toelichting...

aangepast door MdV
Link naar reactie
Hhhhm 1500 met laptop en connector is pittig om je verlichting en airco etc. te regelen.

nou kleine toelichting wel op zn plaats... OBTII stekkers gingen er in, liepen via aan 2 tussenmodules een regelunit in, die vervolgens op laptop aangesloten zat... voor zover door een leek te beoordelen, geen prutswerk maar zag er professioneel uit. dus begin/einde was stekker & laptop, maar dat was niet alles :thumbup:

voor de duidelijkheid.. bedrijfje was niet een of andere marktplaats-sjonnie die aan huis een beetje loopt te klooien, maar gewoon een bedrijf met werkplaats dat zich met name richt op navigaties, multimedia in auto etc en dit ook doet. Gewoon te vinden op internet, absoluut fatsoenlijke lui, garantie op werkzaamheden.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Tevens wil ik ook graag dak kunnen openen met sleutel en afstandbediening, wat kost zo'n module?

Groet Gert

Ik heb net als de meesten hier er 120 euro voor betaald. Even Ebay.de in de gaten houden. Voor het adres m.b.t. de software moet je MdV even een PM sturen.
Link naar reactie
toen vond ik dit...

Een "Mecca indicator"....Die BMW gasten denken ook aan alles!! :fiew:

Doet me denken aan:

On a golf tour in Ireland, Tiger Woods drives his BMW into a petrol

station in a remote part of the Irish countryside.

The pump attendant, obviously knows nothing about golf, greets him in a

typical Irish manner completely unaware of who the golfing pro is.

"Top of the mornin' to yer, sir," says the attendant.

Tiger nods a quick "Hello" and bends forward to pick up the nozzle. As

he does so, two tees fall out of his shirt pocket onto the ground.

"What are those?" asks the attendant.

"They're called tees," replies Tiger.

"Well, what on the god's earth are dey for?" inquires the Irishman.

"They're for resting my balls on when I'm driving", says Tiger.

"Fookin Jaysus", says the Irishman. "BMW thinks of everything!"

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ha no worries man

maarre wat mij opviel is dat veel zaken die af fabriek zijn ingesteld ,eigenlijk wel goed zijn .

ik heb eigenlijk weinig dingen veranderd tot nu ,behalve dat ik de aanjager iets getemd heb omdat die nogal agressief is .

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.