Ga naar inhoud

Z4 koplampen, witte knipperlichten


MdV

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later...

eeeh misschien dom gedacht hoor en help me uit de droom als ik het mis heb

maaarrree kun je niet simpel een paar andere stekkers aan je bedrading zetten ????

bij bmw kun je meestal de stekkers ook los kopen als je erachter kunt komen welk nr ze hebben

of van een sloper bijvoorbeeld??

het is maar een vraag

gr sander

Link naar reactie
eeeh misschien dom gedacht hoor en help me uit de droom als ik het mis heb

maaarrree kun je niet simpel een paar andere stekkers aan je bedrading zetten ????

bij bmw kun je meestal de stekkers ook los kopen als je erachter kunt komen welk nr ze hebben

of van een sloper bijvoorbeeld??

het is maar een vraag

gr sander

Ik heb niets aan gepast wat bedrading betreft, het zit hem in het volgende:

Martijn heeft een uitvoering zonder Xenon en had lege Xenon lampen gekocht meen ik, de halogeen en de Xenon zijn niet gelijk wat betreft bekabeling ik heb het gezien maar het dient omgebouwd Martijn kan het waarschijnlijk nog wel wat beter uitleggen want hij heeft er nog slapeloze nachten van :offtopic:

Andre

Link naar reactie
Ik heb niets aan gepast wat bedrading betreft, het zit hem in het volgende:

Martijn heeft een uitvoering zonder Xenon en had lege Xenon lampen gekocht meen ik, de halogeen en de Xenon zijn niet gelijk wat betreft bekabeling ik heb het gezien maar het dient omgebouwd Martijn kan het waarschijnlijk nog wel wat beter uitleggen want hij heeft er nog slapeloze nachten van <_<

Andre

aha op die fiets

hij heeft dus de lamp uitelkaar moeten halen omdat hij geen xenon had en deze dus niet kon plaatsen

zonde hoor om daarvoor een set xenon op te offeren

duss als je al xenon hebt dan kun je wel zo inbouwen?

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
ik heb reeds xenon in me lampen wil dus alleen witte knippers hou me huidige lampen en voorglas

maakt het dan nog uit welke lampen ik scoor welk jaar ect

Ja dat maakt uit. Iedere koplamp bestaat uit voorglas- en achterzijde. Door het opendremelen sneuvelt een van beide kanten. Als je er voor kiest om de huidige voorglazen te behouden, zal je er voor moeten zorgen dat de achterzijden die je nu moet vinden (waar de aansluitingen zitten) gelijk zijn aan je huidige. Deze zijn voor xenon/ niet xenon en prefacelift/facelift verschillend.

Als je het mij vraagt zou ik je huidige achterzijden gebruiken (zodat je niet met de elektronica hoeft te pielen) en er nieuwe voorglazen incl witte knippers op monteren, dan ben je vrij in jaar-type.

NB succes met deze klus, veel werk maar eenmaal af een geweldige upgrade voor de Z4! ;)

Link naar reactie

hoi mdv

bedankt voor je antwoord.

echter mis ik een stap of wellicht zie ik het verkeerd

mijn insteek was de huidige lamp open dremen witte knipper en in en idem glas terug lijmen kitten

dit werkt dus niet helemaal zo begrijp ik

ik ben nu aan het bieden op een linker hella lamp geen xenon en een bi xenon lamp uit 2007 dit gaat dus niet werken ??

gr eric

alvast bedankt

Link naar reactie
hoi mdv

bedankt voor je antwoord.

echter mis ik een stap of wellicht zie ik het verkeerd

mijn insteek was de huidige lamp open dremen witte knipper en in en idem glas terug lijmen kitten

dit werkt dus niet helemaal zo begrijp ik

ik ben nu aan het bieden op een linker hella lamp geen xenon en een bi xenon lamp uit 2007 dit gaat dus niet werken ??

gr eric

alvast bedankt

als MdV dit nog begrijpt is hij een wonder van plaatsvervangende interpunctie...... ;)

Link naar reactie

wellicht id niet helemaal duidelijk.

mijn insteek was als volgt:

ik heb een z4 3.0 uit 2003 met xenon.

stel ik dremel de oude lamp open zoals in de eerste post.

hierdoor is alles in takt behlve het glas is verwijderd

nu koop ik op ebay 2 lampen deze sloop ik open en haal de witte knipper er uit.

deze plaats ik in mijn huidige zenon lamp en lijm kit mijn glas wat ik er vanaf gedremeld heb terug

kan dit of werkt dit niet.

gr eric

Link naar reactie
kan dit of werkt dit niet.

Dit kan niet. Jouw eigen voorglas gaat kapot als je de unit opendremeld. Dus, van de lampen die je koopt (met witte knippers) moet je het voorglas sparen (inclusief veer) en juist de achterzijde mollen/ slopen/ dremelen.

Je kan dus door met bieden op Ebay, maar weet goed wat je van welke unit afdremeld.

Link naar reactie
Dit kan niet. Jouw eigen voorglas gaat kapot als je de unit opendremeld. Dus, van de lampen die je koopt (met witte knippers) moet je het voorglas sparen (inclusief veer) en juist de achterzijde mollen/ slopen/ dremelen.

Je kan dus door met bieden op Ebay, maar weet goed wat je van welke unit afdremeld.

bedankt zijn alle glazen overigens het zelfde ??

Link naar reactie

Ja het glas is hetzelfde, vandaar dat ik eerder meldde dat je vrij bent in jaar/type. ;)

Let nog wel even op de inlay, die is er in chrome, zilver en zwart (alleen geleverd de voor 4 cyl. geloof ik). Afhankelijk van de kleur van je auto is dit het moment om de goede kleur te plaatsen (ik had zilveren inlay bij zilverkleurige Z4, oogt IMHO erg fris).

Je huidige inlay gaat er zeer waarschijnlijk aan als je gaat dremelen (alles zit aan elkaar gelijmd en je moet 'ergens' snijden), dus koop de goede kleur terug!

Link naar reactie

mdv zal ik zeker doen.

kleur inlay zien we dan wel spuitbus is gewillig zit zelfs te denken aan idem kleur als de auto zwart saphire

laaten we eerst maar eens 2 lampen op de kop tikken voor weinig maar ik ben geduldig

bedankt voor je ifo als ik start meld ik me weer

gr eric

Link naar reactie
hoi mdv

bedankt voor je antwoord.

echter mis ik een stap of wellicht zie ik het verkeerd

mijn insteek was de huidige lamp open dremen witte knipper en in en idem glas terug lijmen kitten

dit werkt dus niet helemaal zo begrijp ik

ik ben nu aan het bieden op een linker hella lamp geen xenon en een bi xenon lamp uit 2007 dit gaat dus niet werken ??

gr eric

alvast bedankt

Hoi ik heb nog een niet Xenon voor je met witte knipper voor 50 EUR, ziet er goed uit moet even kijken welke kant het is.

Andre

Link naar reactie
ziet er goed uit moet even kijken welke kant het is.

Net alsof dat wat uitmaakt. :cooltext:

Met een gasbrander, dremel en een bus kit is het allemaal wel passend te krijgen.

:schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.