Ga naar inhoud

Z4 koplampen, witte knipperlichten


MdV

Aanbevolen berichten

dus als ik het goed begrijp kun je voor € 50 euro per stuk 2 koplampen met witte knippers kopen (waar dan?)gelijk welke verlichting erin zit (halogeen of xenon)

en dan je eigen bixenon koplampen daarmee ombouwen tot facelift modellen?

hmm dat is dan idd een stuk voordeliger .

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Administrator

past het dan 1 op 1 ?

De lampunit past wel in de ruimte, maar je moet omprogrammeren en / of de kabelboom aanpassen. Kijk anders even hier en / of zoek even verder op www.zroadster.com op "Facelift Scheinwerfer Umbau"...

Link naar reactie
  • Administrator

Ik kom deze set tegen iemand hier ervaring mee ? http://link.marktplaats.nl/1000910678

Zeker: PeterZ3 heeft de niet-xenon versie laten inbouwen door Roodkapje. In mijn ZZZZ zit de tot Xenon bewerkte versie, al ingebouwd voor ik hem kocht, volgens mij ook volledig door Roodkapje (dus zowel de koplampset als de xenonconversie waarin de advertentie sprake van is):

6589168197_c7e297dbe9_b.jpg

Kortom, ik zou Roodkapje eens vragen als ik jou was ...

By the way: foto is niet van de inbouw, puur om je een idee van het resultaat te geven.

Link naar reactie
  • Administrator

Tsja, hoe stel je de kwaliteit vast? In mijn ZZZZ zitten ze dus al even, zijn goed van vorm, doen het probleemloos en de "glazen" zijn nog kras- en steenslagvrij. Maar wat kan ik je er nog meer over vertellen?

Link naar reactie
  • Administrator

meer chroom?

Lijkt misschien zo door de brakke Blackberry camera waar de foto mee is gemaakt en doordat de richtingaanwijzer in deze lampen anders zit. Een OEM koplamp heeft daardoor aan de onderkant een hele balk van een paar cm die niet heel transparant is. Het zilveren deel in een OEM koplamp en het glas van de lamp - richtingaanwijzer zijn dus wel iets kleiner, maar er is aan deze aftermarket units geen extra bling toegevoegd (gelukkig maar!).

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

let dan wel heel goed op de prijs die je daarvoor betaald,ik vraag mij af of er nu echt zoveel verschil zit uiteindelijk.

op ebay vind je de facelift xenon voor rond de €500 pst

misschien bij mijn mannetje bij de dealer eens vragen om een prijsje wanneer er meer liefhebbers zijn?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Administrator

Nee dat is niet mogelijk zonder de lampen open te maken.

Ik zou gaan voor 2 goedkope (kapotte) lampen met witte knippers en deze omzetten.

Dus open zagen :rolleyes:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Het laatste weet ik niet; daar hoor je wisselede berichten over.

Het eerste: EUR 400 plus importkosten is hoeveel? In ieder geval: het kan wel goedkoper, maar dan moet je ze per stuk kopen en geduld hebben. Er staan op het Duitse forum twee rechter koplampen te koop, één daarvan is in ieder geval deels kapot. Dat is dus een ideale kandidaat. Ik zou hier eens vragen wat men er voor wil hebben als ik jou was.

Link naar reactie
  • Administrator

^Ja, ik weet niet of het PayPal is, maar mij is wel eens eerder opgevallen dat Duitse particulieren er wel eens vaker wat langer over doen voordat er daadwerkelijk verzonden wordt.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Administrator

Kijk eens in mijn voorsteltopic vanaf pagina 5, misschien heb je er wat aan en anders stuur je je vragen maar via een PB

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik kwam op het Engelse Z4 forum een topic tegen van iemand die zijn H7 halogeen koplampen succesvol vervangen had door led lampen van Philips. Hij had ze via ebay gekocht voor een kleine 70 £. Heeft iemand ervaring met dit soort lampen?

Link naar reactie

Hm, topic gaat over koplampen, dus dacht ik....

V.w.b. je vraag: i.d.d., lichtopbrengst van de halogeenlampen is nooit het sterkste punt geweest van de Z4 E85. Upgrade naar xenon is een heel dure optie vergeleken met het vervangen door led-lampen. Schijnt xenon te benaderen. Vandaar de vraag of iemand hier al ervaringen mee heeft.

Link naar reactie

In ieder geval kunnen het geen h7 philips ledlampen zijn geweest, want die maakt philips niet volgens hun eigen site.

Maar als je xenon wilt hoeft dat niet veel te kosten hoor; voor 50 euro oid heb je een setje 4300k h7 lichtjes.

En die doen het vaak prima.

Link naar reactie

Klopt, staat een beetje "verstopt", de ledchips zijn van Philips. Reclamejongens, niet te vertrouwen....

Ik ga maar eens aan de slag met Xenon denk ik.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

heren lampentovenaars 2 vragen

wat moet ik doen met de bevestigins punten/pootjes van inlays die je niet kan los kan schroeven of waar je niet bij de schroefjes kan :

de punten boven aan en aan de zijkant dus los slijpen of is er een andere manier ?

082A022C-38D6-48C7-851C-59E86A964CAC_zps

dan vraag 2:

de oranje hulsjes ga ik inpakken met die spiegel folie, hoe haal ik die hulsjes het beste los bij het draadje wat ze op z'n plek houd, moet ik dit verbuigen of moet ik het omklappen oid ? sorry voor de slecht foto:

21098246-51EA-49FD-A1ED-D34EBC77F6FC_zps

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.