Ga naar inhoud

Custom made veerpootbrug


joostvdl

Aanbevolen berichten

Ik ben op een duits forum deze veerpootbrug tegengekomen

domstr06.jpgdomstr09.jpgdom02.jpg

Deze veerpootbrug is door deze man zelf ontworpen en ontwikkeld. Het gewicht is enorm laag (3,6kg), zeker vergeleken met die van StrongStruts.com (4.5 pounds = 2.0 kg alleen al voor de dwarsbrug). Zie ook zijn website voor meer info: http://www.z4racing.de

De kosten voor de veerpootbrug zijn: 250 Eur en voor de diagonale 150 Eur.

Ik ben zeer hard aan het denken om die aan te schaffen. Ben ook al aan het polsen naar een eventuele gezamenlijke inkoopactie. Wie zou eventueel ook geïnteresseerd zijn?

EDIT: Gewichten aangepast.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Deze veerpootbrug is door deze man zelf ontworpen en ontwikkeld. Het gewicht is enorm laag (3,6kg), zeker vergeleken met die van StrongStruts.com (4.5 pounds = 20 kg).
Typo of wordt ik leip? 4.5 pounds = 20 kg? Een veerpootbrug van 20 kg. lijkt me overigens niet normaal.

Deze ziet er overigens wel heel netjes uit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
  • 3 maanden later...

En toen was het eindelijk zo ver.... in de stromende regen is de veerpootburg dan eindelijk geïnstalleerd.

Markus, degene die deze ontworpen heeft, vertelde me dat hij er nu ook 50 aan BMW levert. Zij hebben deze met hem getest om kwaliteit en functionaliteit. Tot hun verbazing hadden de diagonale bruggen veel meer effect dan de horizontale. Dit terwijl hij die eigenlijk alleen voor de looks had gemaakt. Toch wel weer grappig om dat dan weer te horen. De 50 die ze nu gaan testen op de Nürburgring vinden hun weg naar de nieuwe Z4. Hoe of wat dat kon hij me niet vertellen. Alleen doordat het nogal een arbeidsintensief productieproces is, worden hier niet meer nieuwe van gemaakt. Hij heeft er nog wel een aantal op voorraad voor de geïnteresseerde, zowel zwart als zilver.

Z4_veerpoot_01.JPGZ4_veerpoot_02.JPG

Z4_veerpoot_03.JPGZ4_veerpoot_04.JPG

Z4_veerpoot_05.JPGZ4_veerpoot_06.JPG

Z4_veerpoot_07.JPGZ4_veerpoot_08.JPG

Foto's zijn niet van de beste kwaliteit uit telefoontoestel....

Link naar reactie

Ziet er goed uit Joost. Als ik mijn oude mechanica lessen nog herinner dan denk ik dat de stijfheid van de constructie ook voor een belangrijk deel wordt gevormd door de driehoek die het totaal vormt. (In mechanica termen: Statisch bepaald)

Het product ziet er verder mooi afgewerkt uit. Klasse spul.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.