Ga naar inhoud

Antrim Coast


Aanbevolen berichten

En hier hebben we allemaal de Z voor........... toeren.

Afgelopen zaterdag was het voor een keer schiterend weer hier in Ierland.

Wat heen en weer gebeld en the usual suspects opgetrommeld voor een ritje langs de Antrim Coast in Noord Ierland.

De route is de Causeway Coastal Route een mooie rit langs bergen en zee beginnend iets ten noorden van Belfast en eindigend in de buurt van Bushmills (ja...... van de whiskey :thumbup: )

dscf00012jf9.jpg

copyofdscf00022me1.jpg

copyofdscf00032md0.jpg

copyofdscf00042ti1.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

mooie plaatjes Chris!

mooie luchten: Blauw met wolken, typisch Iers. nr 2 van de optocht widle pas het dak open doen toen het helemaal strak blauw was. De gele ZZZ staat er ook mooi op. Ik neem aan dat je ook plaatjes hebt waar de Chiquita helamaal op staat.

Met dit soort reportages kun je vast nog wel wat Zjes van NL naar Ierland lokken.

Bij ons was afgelopen zaterdag bar slecht, en zondag misschien nog wat slechter, gister was ook triest, maar nu begint het er weer een beetje op te lijken.

Link naar reactie

Ooooh, dat is gaaf! :unsure: Consider me officially jealous! :thumbup:

ook erg mooie foto's Chris. Deze heeft een erg hoge wallpaperwaardigheidsfactor!

dscf00012jf9.jpg

Nu begint het idee voor een toertocht dwars door Schotland richting Ierland weer op te borrelen! (is er uberhaupt een goede ferry-link tussen Schotland en Ierland?)

Link naar reactie

:thumbup: Ik wil ook mee... :unsure:

Dat is idd de reden waarom we onze Zetjes hebben, zeker als we hier al dagen zo'n str... weer hebben, kunnen zo'n foto's geweldig deugd doen.

Maarreuh, hebben ze in Ierland nog nooit gehoord van Coupés ? Dan moet je niet wachten op mooi weer om deze wegen nog eens onveilig te maken... :holiday:

Link naar reactie

@ RvE Ierland is prima te bereiken vauit Schotland, Stanraer - Belfast is ca 2 uur, dan toeren in Ierland kun je weer vanaf Dublin - Wales in ca 2 uur of verder Rosslaer- Cherbourg in ca 12 uur.

@ Roel.... natuurlijk, hier komen ze........ Hebben jullie dit jaar nog plannen deze kant op te komen?

dscf0085dz0.jpg

dscf0086fg8.jpg

dscf0088or2.jpg

dscf0090iw6.jpg

Link naar reactie
Maarreuh, hebben ze in Ierland nog nooit gehoord van Coupés ? Dan moet je niet wachten op mooi weer om deze wegen nog eens onveilig te maken... :unsure:

Jawel joh, zelfs een "golden Z4 coupe", in de vorige foto reportage van Chris.

2001942416331592743_rs.jpg

Toch eens deze "Stanraer - Belfast - Dublin - Cherbourg" route in Google maps inplannen. :thumbup:

Link naar reactie
:thumbup: Ik wil ook mee... :unsure:

Dat is idd de reden waarom we onze Zetjes hebben, zeker als we hier al dagen zo'n str... weer hebben, kunnen zo'n foto's geweldig deugd doen.

Maarreuh, hebben ze in Ierland nog nooit gehoord van Coupés ? Dan moet je niet wachten op mooi weer om deze wegen nog eens onveilig te maken... :holiday:

Frank, de Z is niet veel vertegenwoordigd hier in Ierland, je komt ze maar af en toe tegen al helemaal de QP.

Er zijn bij ons slechts twee MQP bekend, 1 Estoril en 1 Arctic Silber........... that's it.

Er zullen nog wel een paar rondzwerven maar als er 10 QP's in het land zijn, zullen het er veel zijn. We hebben al moeite om 10 Roadster bij elkaar te krijgen Z3 en Z4

Link naar reactie
Toch eens deze "Stanraer - Belfast - Dublin - Cherbourg" route in Google maps inplannen. :rolleyes:

@ Ruud : willen wij dan eens het QPé gehalte gaan verhogen in Ierland ? (zal wel iets voor '09 worden, zei hij met een schuinse blik op z'n eega... :fiew: )

Meteen zo'n 20% toename aan QPé's. En van 2.8 Qpés hebben ze daar al helemaal niet gehoord, want die werden daar niet verkocht. (dacht ik toch, hé Chris ?)

Link naar reactie
@ Ruud : willen wij dan eens het QPé gehalte gaan verhogen in Ierland ? (zal wel iets voor '09 worden, zei hij met een schuinse blik op z'n eega... :angry: )

Meteen zo'n 20% toename aan QPé's. En van 2.8 Qpés hebben ze daar al helemaal niet gehoord, want die werden daar niet verkocht. (dacht ik toch, hé Chris ?)

Zou me wel heel erg gaaf lijken Frank, al helemaal met de Coupe('s). Simone en ik hebben een jaar in de UK gewoond (omgeving Londen), maar zijn er toen nooit aan toe gekomen om Schotland te bezoeken. (dom dom :fiew: ). Kunnen we het eens over hebben tijdens de Limborit 2nd Edition! :angry:

Ik zal Simone dan ook alvast eens aankijken met een schuine blik :rolleyes: . (ik laat je wel weten of het helpt ;) )

Link naar reactie
Wanneer gaan we? :newblush:

That's the spirit! :thumbup: Chris wanneer is het qua weer het best (of waarschijnlijk "minst slecht") in Ierland voor een leuke trip?

Link naar reactie

Niets zo veranderlijk als het weer in Ierland :newblush:

De Ierland gangers van het forum, Roel en rdeknegt, zullen waarschijnlijk beamen dat de maanden April en September toch wel de meeste kans geven op mooi weer.

Blijf het forum in de gaten houden, er is sprake van een grote tour door het zuiden van UK- dwars door Ierland- Schotland in 2009 met de grote UK fora.

Tevens hebben al enige Duitse forum gangers aangegeven interesse te hebben in 2009 over te komen.

Link naar reactie
Niets zo veranderlijk als het weer in Ierland :rolleyes:

De Ierland gangers van het forum, Roel en rdeknegt, zullen waarschijnlijk beamen dat de maanden April en September toch wel de meeste kans geven op mooi weer.

Chris je hebt gelijk, Ga al 33 jaar in September/October, paar jaar geleden zelfs een hittegolf gehad. September is in verhouding vaak de droogste maand

groet rob

Link naar reactie

Chris heeft gelijk: het voorjaar en najaar zijn de beste seizoenen in Ierland. Wellicht ook vanwege het verwachtingspatroon: je verwacht dan geen zomerse temperaturen. Qua neerslagkans maakt het weinig uit: het kan altijd regenen, maar mijn ervaringen in voor- en najaar zijn erg positief: veelal droog en zonnig. Af ten toe een bui.

Link naar reactie
Chris heeft gelijk: het voorjaar en najaar zijn de beste seizoenen in Ierland. Wellicht ook vanwege het verwachtingspatroon: je verwacht dan geen zomerse temperaturen. Qua neerslagkans maakt het weinig uit: het kan altijd regenen, Af ten toe een bui.

Pfft, regenkans, een bui, wat maakt mij het uit :

Ik hoef niet zo nodig zonder dak te rijden :lol:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Administrator
Ooooh, dat is gaaf! :fiew: Consider me officially jealous! :rolleyes:

ook erg mooie foto's Chris. Deze heeft een erg hoge wallpaperwaardigheidsfactor!

Nu begint het idee voor een toertocht dwars door Schotland richting Ierland weer op te borrelen! (is er uberhaupt een goede ferry-link tussen Schotland en Ierland?)

Ruud , is bovenstaande ooit wat geworden?

Link naar reactie
  • Administrator
Ruud , is bovenstaande ooit wat geworden?

Volgens mij is daar de Limborit voor in de plaats gekomen. Het enige wat ontbreekt is de Ferrytrip, maar d'r zal vast wel ergens een pontje over de Maas varen :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.