Ga naar inhoud

Betekenis lampje op dashbord?


Aanbevolen berichten

Deze nacht merkte ik plots op dat een bepaald lampje aan en uit ging tijdens het rijden, soms feller soms heel zwak en dan weer voor ene tijdje volledig uit. Het lijkt alsof iemand met een dimmer aan het spelen is. Aangezien ik geen handleiding heb en online ook geen kon vinden, ga ik het dus hier vragen. Het lampje is wel van de remmen denk ik. het is een ronde cirkel met links en rechts 3 streepjes er rond. Ik hoop dat dit niet te erg is, aangezien ik maandag nog naar duitsland moet rijden en morgen ook nog enkele afstanden.

Thx in advance

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het kan zijn dat je remblokken ver versleten zijn en het contactje dat dit moet aangeven net geen volledig contact maakt ?

Best even nakijken, zeker als je nog een lange afstand wil doen...

Greetz,

Wim

Link naar reactie

remblokken zijn nog niet zo lang geleden vervangen geweest, morgen eens checken op hoeveel KM dit was gedaan. Maar het brand random tijdens rijden? Daarna geparkeerd waar ik even moest zijn en lampje brandde zwak en daarna was het weer uit en voet was van de rem.

Link naar reactie
  • Administrator

Hetzelfde lampje wat gaat branden als je de parkeerrem aantrekt? Mogelijk is het dat contact, of de hendel van de parkeerrem die niet goed naar beneden valt.

Link naar reactie

Nee, dat lampje met de (P) is het niet... De remmen voor en achter zijn veranderd geweest op 97000KM, zit momenteel op 119.000KM. Zou raar zijn dat ze zo snel gesleten zijn. Daarnet op de snelweg begon het weer te knipperen met verschillende gradaties van intensiteit en dan was het weer weg. Ik heb gisteren avond ook wat aan "noodremmen" gedaan om misschien het contact er volledig door te forceren dat ik weet dat het de remmen zijn. Maar ik krijg het niet met opzet aan, het heeft een eigen leven... :(

Dat terzijde, wat is het verschil met icoon (O) en het zelfde icoon met de 3 onderbroken streepjes links en rechts? Kzou ergens een handleiding moeten vinden...

Link naar reactie
  • Administrator
Dat terzijde, wat is het verschil met icoon (O) en het zelfde icoon met de 3 onderbroken streepjes links en rechts? Kzou ergens een handleiding moeten vinden...

(O) met onderbroken streepjes = Remblokken laten controleren bij dealer

(O) met uitroepteken in midden = Remvloeistof bijvullen

(O) met P in midden = Handrem

Je probleem is dus... remblokken laten nakijken

Link naar reactie

Waarschijnlijk is een van de remblok slijtage indicators defect of slecht contact.

Of de sensor is OK en je remblokken te dun !!!

De sensor is niet duur ( ik schat 15€) en het vervangen duurt maar 15 tot 30 min .

Bij de 5 serie zitten ze linksvoor en rechts achter .

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

nummer 9

Achter hetzelfde verhaal

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.