Ga naar inhoud

Z3 coupe 2.8 uit italie


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ben Joris uit A'dam.

Sinds enige tijd ben ik het net aan het afstruinen naar een mooie Z3 coupe.

Binnenkort heb ik een weekje vrij en heb er een gezien in de bloemenriviera (Italie).

Hij heeft 120k op de klok met onderhoudboekjes tot 100k. hij komt uit '99. De vraagprijs € 8.000,-...

Het lijkt erg goedkoop, hoewel de prijzen sowieso wat lager liggen in Italie.

Nu ben ik ben van plan om op vakantie te gaan in die regionen.

Ik kan hem dus ook gewoon laten staan als het niks is of als ik het niet vertrouw.

Waar moet ik allemaal op letten?

Ik heb iets gelezen over een bodemplaat...

Ik begreep dat de z3 2.8 geen distributieriem heeft en dus ook niet vervangen hoeft te worden bij een ton...

Alle tips zijn zeer welkom..

Ciao

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Een auto uit Italie importeren kan in principe geen kwaad, prijzen liggen daar inderdaad fors lager. dus 8000 lijkt mij een goede prijs. Weet zo 123 niet hoeveel BPM erbij komt, maar dat kan niet veel zijn. Het risico is wel dat je een gebakje koopt, aangezien ik uit ervaring weet hoe met name de Italiaanse jeugd met de auto's omgaat. Voor je het weet is die gebruikt voor het ruigere bochtenwerk tussen La Spezia en Parma over de Passo della Cisa. Elke Italiaan waant zich daar Michèle Alboreto (RIP) en zo'n auto wil je echt niet hebben...

Anderzijds, als je hem daar kunt laten keuren en het blijkt een puik karretje, tsja, waarom dan niet?

Succes!

Link naar reactie

Hi Joris, ik weet niet hoe je eigen italiaans is, maar indien je iemand hebt die je qua taal kan helpen is dat wel erg handig; meestal is hun engels tamelijk slecht en als je eigen italiaans niet zo best is dan kan het lastig zijn....(heb wat ervaring met italianen en zaken doen)

Link naar reactie
Hi Joris, ik weet niet hoe je eigen italiaans is, maar indien je iemand hebt die je qua taal kan helpen is dat wel erg handig; meestal is hun engels tamelijk slecht en als je eigen italiaans niet zo best is dan kan het lastig zijn....(heb wat ervaring met italianen en zaken doen)

Mijn Italiaans is net zo goed als mijn chinees. Spreek het niet vloeiend zeg maar. Maar heb een vriendin die het vloeiend spreekt. In eerste instantie probeer ik zoveel mogelijk informatie per mail te verkrijgen. Alle vragen die open blijven of waar we niet uitkomen, daar zet ik die vriendin in....

Hoe zijn je ervaringen met Italianen en zaken doen (los van de taal)?

gr joris

Link naar reactie
  • Administrator

Ché bella completa da sci...

Italianen vinden het geweldig als een Hollander de meest ranzige zinnen kent en ook een beetje kan uitspreken.

Voor het geval je ze nodig hebt, let me know en ik help je uit de brand... :smart:

Ook qua normale woorden/zinnen kan ik wellicht iets betekenen. Spreek het wel niet vloeiend, maar kan me goed behelpen.

Link naar reactie

Nu het halve forum vloeiend Italiaans blijkt te spreken is dat in elk geval geregeld.

Antwoord op je vragen: bodemplaat is een M-kwestie. Je vindt er hier wat over. Denk niet dat elke M dit heeft, het zijn gelukkig uitzonderingen, al kan het zeker geen kwaad ernaar te kijken.

De distributieriem is bij de ZZZ, van welk type dan ook, inderdaad niet aan de orde.

Succes.

Link naar reactie
  • Administrator
Nu het halve forum vloeiend Italiaans blijkt te spreken is dat in elk geval geregeld.

En dan hebben we het nog niet eens over het Italiaanse kijken gehad... :smart:

Link naar reactie
Mijn Italiaans is net zo goed als mijn chinees. Spreek het niet vloeiend zeg maar. Maar heb een vriendin die het vloeiend spreekt. In eerste instantie probeer ik zoveel mogelijk informatie per mail te verkrijgen. Alle vragen die open blijven of waar we niet uitkomen, daar zet ik die vriendin in....

Hoe zijn je ervaringen met Italianen en zaken doen (los van de taal)?

gr joris

Italianen en zakendoen... vooral er omheen draaien met veel woorden en het duurt lang eer klip en klaar is wat de afspraken nu zijn. En of men zich er dan aan houdt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.