Ga naar inhoud

Project carterpan vervangen


Mart

Aanbevolen berichten

Vrijdag wilde ik mijn ZZZ van verse olie voorzien dus ik naar de Brezan voor Kroon olie. Thuis aangekomen de olie afgetapt en de plug weer hand vast gedraait. Ik heb de momentsleutel er nog bij gepakt om de bout op moment vast te zetten maar het moment kwam maar niet. Maar ik zag dus wel dat er een scheurtje was ontstaan. Het kwaad was al geschiet bij het uitdraaien van de bout. Ik vond het al zo vreemd dat ik geen koperen ringetje bij de plug vond. Bij de vorige beurt dus veel te strak vast gedraait. knuppels!!

Maar goed, op zoek naar een andere carterpan. Heb al een optie dus daar rij ik van de week even heen (het is wel helemaal in Someren NB ik woon zelf in Haarlem, dus als iemand dichter in de buurt iets weet) Mocht je hetzelfde ooit een hebben; in een 3.18is zat de zelfde motor (M44). Heb gemerkt dat die sloop gasten vaak alleen het type van de auto weten en niet van de motor.

Heeft iemand enig idee wat het moment is waar de boutjes van het carter mee vast gedraait moeten worden?

Is het überhaupt mogelijk om de carterpan van onder het blok te halen met het blok nog in de auto? Er loopt nog een balk onderdoor die het stuurhuis vast houdt namelijk.

Verder nog tips en trics?

Pffff wat een gedoe......

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hé hallo,

Je wilt het niet geloven, maar vorige week zaterdag rond 14.00 uur zat ik precies met het zelfde probleem!!!

BMW zat natuurlijk weer dicht. Dus bij de Brezan maar wat kneedbaar aluminium gehaald om het scheurtje tijdelijk te dichten.

Ik heb nu de carterpan binnen 20 min kunnen wisselen, maar dan moest ik het motorblok wel omhoog drukken met een steunpilaar, om genoeg speling te creeren om de carterpan los te krijgen.

Kortom een leuk karweitje.

Suc 6...

Link naar reactie

Nou dat was nog een heel gedoe. Ik moest namelijk ook de steunbalk laten zakken anders kwam de pan er echt niet uit. Maar goed het is gelukt!.

Vandaag een carterpan opgehaald bij een BMW revisie bedrijf uit Someren en morgen de pakking bestellen. Dan kan het hele gebeuren er donderdag weer onder en kan ik verder met het olie versersen waar het allemaal eigenlijk om ging.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.