Ga naar inhoud

alarm gaat zomaar af


Aanbevolen berichten

  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ook nog weleens wil gebeuren: achter de autoradio zit ook een anti-diefstalschakelaar die gammel kan zijn.

Het 'leuke' van deze is dat het alarmsysteem deze schakelaar en de schakelaar van de motorkap niet van elkaar kan onderscheiden. Dus als vervangen van de motorkapschakelaar niet werkt, kijk hier dan even naar.

Ik meen overigens dat de dealer/garagist kan uitlezen wat de reden van de alarmsituatie is geweest. 't Kan natuurlijk ook nog aan een deurschakelaar, kantelsensor, achterbakklep, interieursensor liggen!

Link naar reactie
  • Administrator
hallo het alarm gaat regelmatig af zonder reden zowel buiten als binnen in de garage dit is wel het standaart bmw alarm dat opzet met de afstandsbediening

Standaard af-fabriek of achteraf ingebouwd?

Achteraf ingebouwd kan meestal niet worden uitgelezen. Je kunt kijken of je toevallig een motje of wat grotere spin in de auto hebt, die willen het interieuralarm nog wel eens doen loeien. Deze module zit wellicht (bij mij althans) achter de afdekkap van de subwoofer en kun je met een klein schroevendraaiertje afstellen.

Het kan ook zoals hierboven aangegeven liggen aan 1 van de schakelaars liggen.

Schakel eens het interieuralarm voor de gein uit (zie handleiding) en kijk eens of die dan gaat loeien. Zo nee, dan zit het hem in het interieuralarm, zo ja, dan kun je weer verder zoeken.

Succes!

Link naar reactie
hallo het alarm gaat regelmatig af zonder reden zowel buiten als binnen in de garage dit is wel het standaart bmw alarm dat opzet met de afstandsbediening

Heb ik ook gehad, inderdaad schakelaar onder de motorkap kost circa 8 euro bij de BMW dealer, zetten ze hem nog voor je in ook.

Link naar reactie

Had ik vorig jaar met mijn net aangeschafte pre owned zzzz. Dealer las uit motorkap schakelaar, vervangen maar alarm bleef afgaan. Accu vervangen, geen oplossing. Uiteindelijk 3 x 1 dag bij de dealer, bleek toch interieur sensor te zijn. Uitleesmelding was steeds de motorkap schakelaar. Maar ondanks los koppelen van deze schakelaar ging toch alarm af.

Ik blij dat ik garantie heb. (nog steeds, binnenkort wordt de stuurbekrachtiging vervangen).

Link naar reactie

ook hetzelfde probleem, alarm gaat gewoon continu. Voorbeeld: ik kom thuis, doe hem dicht, 20seconden later heb ik prijs. Doe wagen open en dicht dan 5min of een uur later weer prijs... Maandag op de parking van mn werk, blijkbaar heel de middag staan afgaan. Denk dat m'n banaan wat meer (nog meer) aandacht wilt, blijkbaar is de kleur dat die heeft niet voldoende :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
ook hetzelfde probleem, alarm gaat gewoon continu. Voorbeeld: ik kom thuis, doe hem dicht, 20seconden later heb ik prijs. Doe wagen open en dicht dan 5min of een uur later weer prijs... Maandag op de parking van mn werk, blijkbaar heel de middag staan afgaan. Denk dat m'n banaan wat meer (nog meer) aandacht wilt, blijkbaar is de kleur dat die heeft niet voldoende :schater:

Ik heb tegenwoordig standaard het geloei uitstaan. Zie nu alleen nog oranje flikkeringen door de lamellen 's avonds laat :(

Link naar reactie
Ik heb tegenwoordig standaard het geloei uitstaan. Zie nu alleen nog oranje flikkeringen door de lamellen 's avonds laat :(

Dat zou ik ook wel willen doen. Hoe moet ik dat doen? Dan heb ik tenminste toch een actief alarm. Nu doe ik die met de sleutel op slot. Maar als mn alarm (knipperlichten) uren afgaat, kan dat de batterij niet leeg laten lopen?

Link naar reactie
  • Administrator
Dat zou ik ook wel willen doen. Hoe moet ik dat doen? Dan heb ik tenminste toch een actief alarm. Nu doe ik die met de sleutel op slot. Maar als mn alarm (knipperlichten) uren afgaat, kan dat de batterij niet leeg laten lopen?

Ik weet alleen hoe het werkt voor het achteraf ingebouwd systeem met een oranje knopje wat knippert als het alarm ingeschakeld is en wat je kunt indrukken.

Als volgt:

Voor het afsluiten van de auto, houd je het knopje ingedrukt, het gaat nu knipperen. Zodra het knipperen is gestopt laat je het knopje weer los.

Sluit de auto normaal af met de afstandsbediening. Wacht even een 3-tal seconden. Open de deur met de sleutel via het slot (je hoort nu een piep), sluit vervolgens weer de deur met de sleutel via het slot (je hoort nu dezelfde piep en kort daarna een andere toon piep).

Dit zou moeten werken, mits je hetzelfde systeem hebt.

Succes

PS. ik zou het wel na laten kijken, wellicht weet Ruud het e.e.a. Bij mij komt het sporadisch voor, dus mijn accu loopt niet zomaar leeg.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb een ander alarm dat al ingebouwd was. Dus zal zo niet werken. Heb al een afspraak met ruud binnekort voor onder andere dit fenomeen.

Heb je geen aanvullende gebruiksaanwijzing van het alarm bij de auto?

Dat het al ingebouwd zat voordat jij hem kocht, wil niet zeggen dat dit af-fabriek er al in zat.

De gebruiksaanwijzing vind je HIER (PDF, r.muisknop opslaan als)

Hopelijk heb je hier iets aan (en wellicht een ander ook)

Succes

Rob

Link naar reactie
Dat zou ik ook wel willen doen. Hoe moet ik dat doen? Dan heb ik tenminste toch een actief alarm. Nu doe ik die met de sleutel op slot.
Als ik met de sleutel de deur afsluit, schakelt het alarm ook in. Bij mijn weten kan ik de auto dus niet afsluiten zonder alarm...

Wel kan ik (twee keer afsluiten met de afstandsbediening) de tilt-sensor uitschakelen.

@BMW-Z-Csi: dat DWA V is een moderne versie. Op mijn '98-er Z3 zit een oudere versie (af fabriek) alleen weet ik niet welke.

Als iemand weet hoe je een alarm gemakkelijk kunt identificeren (liefst zonder sloopwerk) houd ik mij aanbevolen.

Link naar reactie
  • Administrator
Als ik met de sleutel de deur afsluit, schakelt het alarm ook in. Bij mijn weten kan ik de auto dus niet afsluiten zonder alarm...

Wel kan ik (twee keer afsluiten met de afstandsbediening) de tilt-sensor uitschakelen.

@BMW-Z-Csi: dat DWA V is een moderne versie. Op mijn '98-er Z3 zit een oudere versie (af fabriek) alleen weet ik niet welke.

Als iemand weet hoe je een alarm gemakkelijk kunt identificeren (liefst zonder sloopwerk) houd ik mij aanbevolen.

Heb je de gebruiksaanwijzing, zo nee, heb je de PDF gezien die ik hierboven heb gezet. Kun je daar misschien iets mee?

Lijkt me namelijk stug dat de auto altijd op alarm wordt gezet. Interieur en hellingshoek moet je te allen tijde kunnen uitschakelen, lijkt mij (denk aan boot, beesten in auto etc.)

Link naar reactie

ik heb enkel een certificaat en ik heb geen bewegingsdetectie en dus ook geen indrukbaar knopje van het alarm. Is inderdaad een oudere versie denk ik ook dan in de handleiding, spijtig genoeg... Raar dat bij Tja het alarm nog altijd actief komt als het met de sleutel gesloten wordt. Bij mij zie ik het alarm-lampje niet flikkeren dan.

Link naar reactie
Raar dat bij Tja het alarm nog altijd actief komt als het met de sleutel gesloten wordt. Bij mij zie ik het alarm-lampje niet flikkeren dan.
Het is een (door de dealer instelbare) optie van het originele fabrieksalarm.

Het alarm kan worden ingesteld op wel of niet inschakelen bij gebruik van de sleutel. Zelf kun je het niet wijzigen; je Z moet ervoor aan de computer. Ik heb die instelling namelijk voorbij zien komen toen ik bij de dealer was om een ontbrekende sleutel te laten blokkeren

Lijkt me namelijk stug dat de auto altijd op alarm wordt gezet. Interieur en hellingshoek moet je te allen tijde kunnen uitschakelen, lijkt mij (denk aan boot, beesten in auto etc.)
Ik schreef: "Wel kan ik (twee keer afsluiten met de afstandsbediening) de tilt-sensor uitschakelen."

Dat was onvolledig. Met "twee keer afsluiten van de afstandsbediening" schakel je zowel de tilt-sensor als het interieur-alarm uit.

De link naar de gebruiksaanwijzing die je gaf, heb ik gelezen. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik geen DWA V (lees: Digitale Diebstahlwarnanlange Vijf) heb, maar een eerdere versie.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik schreef: "Wel kan ik (twee keer afsluiten met de afstandsbediening) de tilt-sensor uitschakelen."

Dat was onvolledig. Met "twee keer afsluiten van de afstandsbediening" schakel je zowel de tilt-sensor als het interieur-alarm uit.

De link naar de gebruiksaanwijzing die je gaf, heb ik gelezen. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik geen DWA V (lees: Digitale Diebstahlwarnanlange Vijf) heb, maar een eerdere versie.

Ik legde even niet zo snel de link tussen tilt en hellingshoek, sorry.

Misschien dat Sharonees dat ook eens kan proberen? Wellicht heeft hij hetzelfde soort alarm dan?

Kun je ook het akoustische alarm uitzetten, of loeit die altijd als het alarm afgaat?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb ruim 5 jaar geleden hetzelfde probleem met een spontaan afgaand alarm gehad; de unit is toen onder garantie naar Duitsland gestuurd en gerepareerd [lijkt mij omslachtig maar ja het koste me niets] en de sensoren zijn destijds vervangen.

De originele BMW-schakelaars zijn niet zo betrouwbaar en er zijn toen andere voelers ingezet

[de originele BMWschakelaar blijft gemakkelijk hangen waardoor het alarm denkt dat er een storing is].

Sindsdien werkt het tot op de dag van vandaag perfect :thumbup: .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.