Ga naar inhoud

Nieuw hier, paar vragen over Z3


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en krijg steeds meer het idee dat het voor mij ook tijd wordt om een Z3 aan te schaffen. Nu heb ik al verschillende mooie exemplaren voorbij zien komen, veelal zijn ze echter met de 'gewone' stoelen uitgevoerd. Ik vind de sportstoelen er mooier uit zien en het lijkt me ook dat ze fijner zitten. Daarnaast pas het gewoon beter bij een Z3.

Is het mogelijk om de gewone stoelen te vervangen door sportstoelen? Zijn er tussen een standaard Z3 met gewone stoelen en een standaard Z3 met sportstoelen nog meer verschillen? (behalve de stoelen dus?)

Daarnaast nog een vraag over enkele en dubbele vanos. Ik heb er hier al veel over gelezen, ik begrijp ongeveer wat het verschil is qua techniek. Is er echter ook nog een verschil qua onderhoud of betrouwbaarheid?

Alvast bedankt!

Edit: Argh, dit had natuurlijk bij de vragen gemoeten en niet bij de member's gallery. Cruciale beginnersfout! Mod?

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom Peters,

Op je vraag mbt sportstoelen:

Je kunt gewone stoelen 1 op 1 overvangen door sport stoelen, zoek op fleabay Duitsland, daar komen ze af en toe voorbij.

De stoelen werden als optie geleverd en veelal als standaard in de "Individual" uitvoeringen.

Praat je over een "Individual", dan komen er meerdere opties bij, M onderstel, M spiegels, Extended Leather om maar een paar op te noemen.

Dubbel of enkel Vanos heeft op het gebied van verschil in onderhoud en betrouwbaarheid geen effect bij mijn weten.

Tenzij je over de Vanos praat van de S50B32, daar is van bekend dat er problemen (kunnen) optreden.

Het verschil in enkel of dubbel Vanos komt ook alleen voor bij de 2.8, die is namelijk in drie uitvoeringen geleverd.

Alle andere motoren in de ZzZ met Vanos zijn dubbel Vanos.

**Topic verhuisd**

Link naar reactie
Welkom Peters,

Op je vraag mbt sportstoelen:

Je kunt gewone stoelen 1 op 1 overvangen door sport stoelen, zoek op fleabay Duitsland, daar komen ze af en toe voorbij.

De stoelen werden als optie geleverd en veelal als standaard in de "Individual" uitvoeringen.

Praat je over een "Individual", dan komen er meerdere opties bij, M onderstel, M spiegels, Extended Leather om maar een paar op te noemen.

Dubbel of enkel Vanos heeft op het gebied van verschil in onderhoud en betrouwbaarheid geen effect bij mijn weten.

Tenzij je over de Vanos praat van de S50B32, daar is van bekend dat er problemen (kunnen) optreden.

Het verschil in enkel of dubbel Vanos komt ook alleen voor bij de 2.8, die is namelijk in drie uitvoeringen geleverd.

Alle andere motoren in de ZzZ met Vanos zijn dubbel Vanos.

**Topic verhuisd**

Bedankt voor het verhuizen van het topic en de antwoorden.

Heb op verschillende websites al even zitten zoeken naar sportstoelen, maar dat valt niet mee. Gewone stoelen worden vaker aangeboden...

Vanos probleem met de S50 motor ken ik, daar was een terugroepactie voor. Maar verder maakt het dus weinig uit, dan hoef ik daar dus geen rekening mee te houden tijdens mijn zoektocht.

Link naar reactie

Dag Peters,

welkom op het forum. Ik heb onlangs weer een zzz zonder zzzportstoelen gekocht. Hoewel ik ze heel graag gewild had, heeft de som van de andere opties die de zzz wel had en de specs de doorslag gegeven. De standaard zwarte leren stoelen zagen/zien er heel goed uit, dus daar is 'goed mee te leven' (Al zitten de sportstoelen (die ik ook in m'n sedan heb) stukken beter).

Ben ondertussen wel op zoek (geweest) naar sportstoelen, maar die zijn schaars en als je ze vindt kosten ze al gauw zo een 1500 euro's. Mijn advies zou zijn, ga wel voor de sportstoelen. Kom je echter een zzz tegen die verder voldoet aan je eisen/wensen laat het dan niet afhangen van de stoelen (tenzij die er niet uitzien of zo).

Link naar reactie
Ik weet niet wat je budget is.

Maar als je een sportedition koopt zit alles er bijna standaard op. geleverd eind 2001 tot 6-2002

Witte knippers sportstoelen m onderstel m stuur.

Ik zat meer te denken aan een Z3 2.8 van 1997 - 1999. Qua prijs iets aantrekkelijker en het is een auto voor naast m'n lease auto. Met de Z3 zal ik niet veel kilometers maken. Denk zo'n 5000km per jaar, in de winter in een overdekte stalling.

Link naar reactie
Denk zo'n 5000km per jaar, in de winter in een overdekte stalling.

Wel knap als je dat kan hoor... ;)

En ja, die M sportstoelen zijn inderdaad een slag duurder dan die 'gewone' sportstoelen. Hier zag ik nog een paar staan (uit een coupe).

Link naar reactie
Welkom, en even voor de duidelijkheid, je hebt de standaardstoelen, sportstoelen en M-stoelen. ;)

Maar de "sportstoelen" en de " :wave: stoelen" zijn qua vorm hetzelfde dacht ik. Het is alleen dat de bekleding op een ;) twee kleuren heeft.

Link naar reactie

Nee de M-stoelen in een Z3 zijn nog weer anders dan de sportstoelen. De sportstoelen zijn namelijk ook al twee kleuren (in mijn geval was dit zo) De M-stoelen zijn qua vorm toch nog weer iets anders.

In de Z4 zijn er nog maar twee versies. De sportstoelen en de M-stoelen

Link naar reactie
Maar de "sportstoelen" en de " ;) stoelen" zijn qua vorm hetzelfde dacht ik. Het is alleen dat de bekleding op een :wave: twee kleuren heeft.

Ook niet waar. Een give away: de ///M stoelen hebben 3 doorgestikte banen in de rugleuning, de sportstoelen niet.

Link naar reactie
Het is alleen dat de bekleding op een :wave: twee kleuren heeft.

dan heb ik zwart-zwart ;)

Link naar reactie
In de Z4 zijn er nog maar twee versies. De sportstoelen en de M-stoelen

Ook niet waar je hebt de standaardstoelen, sportstoelen en ///M stoelen. Het enige verschil tussen ///M stoelen en sportstoelen is dat in de eerste een ;) logo in de hoofdsteun is gestanst.

Link naar reactie
Auto Barthobraat.

Hij heeft stoelen ....

Als je de pagina goed leest dan zie je bij de beschrijving van de stoelen het woord VERKOCHT staan. Die ///M stoelen heeft hij onlangs in defecte staat verkocht en die andere staan al maanden als VERKOCHT op z'n site. Waarom dat erop blijft staan snap ik niet.

Link naar reactie
Daar zijn hier de meningen over verdeeld, 2e keer dat je hem aanprijst heb je aandelen in dat bedrijf ofzo :wacko:

Misschien is hij gewoon goed geholpen door dit bedrijf.

En heeft hij andere omgangsvormen dan U.

Zodat hij misschien wel correct is geholpen.

En hij probeert ook alleen maar iemand te helpen met deze post.

Groetjes poets de plaat Nor

Link naar reactie
Daar zijn hier de meningen over verdeeld, 2e keer dat je hem aanprijst heb je aandelen in dat bedrijf ofzo :nono:

Misschien is hij gewoon goed geholpen door dit bedrijf.

En heeft hij andere omgangsvormen dan U.

Groetjes poets de plaat Nor

Let even op de :surrender: in zijn bericht voordat we hier mensen gaan veroordelen. :wacko:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Daar zijn hier de meningen over verdeeld, 2e keer dat je hem aanprijst heb je aandelen in dat bedrijf ofzo ;)

Nee geen aandelen of what so ever.. bovendien prijzen jullie toch ook weleens iemand aan hier op het forum. :thumbup:

ik ben gewoon goed door die jongen geholpen,.. en kon ook gewoon door de weeks 's avonds langskomen enzo..

Link naar reactie
Peters, Ruud heeft nog 1 staan voor de weekaanbiedingsprijs van €12950,-

Klik hier

Ik stelde mijn vragen naar aanleiding van deze Z3. Ik wil toch wel erg graag de sportstoelen, dus deze laat ik aan mij voorbij gaan. Daarnaast vind ik de kilometerstand wat hoog. Mocht ik toch besluiten om de leasert weg te doen en de Z3 zakelijk en prive te gaan gebruiken, dan gaat dat wel heel erg snel qua kilometers (ruim 30.000 per jaar). Daarom ook liever een Z3 met wat minder kilometers. Heb verder geen haast, eind van de maand eerst nog 3 weken op vakantie en dan is de zomer helaas alweer bijna voorbij. Wie weet volgend voorjaar dan...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.