Ga naar inhoud

alarm afstandbediening


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een handleiding van het inleren van een handzender, na veel speuren op het net, vermoet ik dat het alarm systeem van het merk Gemel is Type Serpi / Star Trx.

En als je op de site van hun komt dan vermelden ze daar, dat deze handzender niet meer leverbaar zou zijn.

Het is een rechthoekige zender met een hoek er af waar zich een rode en een grijze knop op zitten.

Nu is een van m,n handzenders er in eens mee gestopt, nieuwe bat er in maar hielp niets, rode ledje licht wel op .

Ik heb op de zaak een test kastje waar mee ik het rf signaal kan zien via een led op die tester en geeft wel degelijk signaal af.

Ik heb begrepen dat het dus al een wat ouder systeem is ,mijn Z3 is van 2000, er bevind zich in de hand zender ook een trim potmeterje,

ook geprobeert dit iets te verdraaien maar ook geen goed resultaat.

kan iemend mij verder helpen met vriendelijke groet erik

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja ik zou het even na moeten vragen, maar ik heb net gehoord van BMW Duitsland dat de originele alarm systemen van de E36 (en dus alle Z3's) niet meer leverbaar zijn. De desbetreffende fabrikant is failliet gegaan en BMW Duitsland vond het niet meer nodig daarin te investeren gezien het de E36's betreft.

Ik laat het nog wel even weten. Succes

Link naar reactie

Beste Erik, bij mij ging het zo: aan de pasagierskant gaan zitten, deuren dicht. Dashboardkastje (hierachter zit de ontvangstmodule zo had ik van een post van een ander forumlid begrepen) open en de zender richting binnenkant kastje houden. Rode knop indrukken en als het goed is gaan dan de deuren op slot. Hierna grijze knopje indrukken, deuren gaan als het goed is weer open/van het slot. Volgens mij is het een "lerend" systeem, net als bij de universele afstandbedieningen voor de tv en zo. Succes en hartelijke groet, Mark.

Link naar reactie

Je zal toch het dashboardkastje moeten verwijderen, het alarmmoduul open maken paarse draad eruit halen en aan massa houden dan knopje op de afstandbediening inhouden, daarna direct ook de andere afstandbediening inleren.

Wanneer er geen paarse draad zit moet er een micro switch zitten deze omschakelen ( is ook een massa verbinding ) daarna alle afstandbedieningen inleren. daarna micro switch weer terug zetten.

Je hebt ook al aan de popmeters zitten draaien in de afstandbediening, denk niet dat dit meer goed gaat komen omdat je hem daarmee van zijn frequentie af draait.

Tip, weet waar je mee bezig bent anders kan je er beter vanaf blijven.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hmm, mijn afstandsbediening doet het nog wél maar heeft toch een probleempje: Het is haast nog een bediening zonder afstand. Van buiten reageerd de Centrale Deurvergrendeling alleen nog maar als ik bv het rode knopje indruk en de afstandsbediening naar het midden-onder van de voorruit breng, zo'n 10-15 cm boven de ruit.

Ziet er niet bijster elegant uit, zeker omdat het de auto van mijn vrouw is.

Het moet véél beter kunnen omdat in mijn M3 het zelfde systeem zit en die werkt op meters afstand nog perfect.

Naar verluid zou het aan de plaatsing van de antennedraad kunnen liggen maar ik weet niet waar die ligt.

De batterij heb ik ook al vernieuwd maar ik ben wel vergeten de spanning van de batterij te meten voordat ik die plaatste, iets wat ik met dergelijke apparatuur normaal wel doe.

Wie heeft goede tips??

MvG, M3GTDRIVER.

Link naar reactie
  • Administrator

Je zou idd even naar de batterij kunnen kijken of die genoeg spanning levert.

Wat ook kan, is storing van een ander alarm. Komt het overal voor of op bepaalde plaatsen?

Link naar reactie

De batterijspanning is 11,65V. Al ik een bedieningsknop indruk valt ie snel terug naar ongeveer 10,95V om daarna langzaam verder te zakken.

Wat ik normaal doe is de knop voor bv openen indrukken als ik ter hoogte van de neus loop en dan beweeg ik mijn hand naar links richting het midden van de ruit. Daar aangekomen gaat hij dan van slot.

Dat is wat er normaal gebeurt maar laatst stond ik op de bovenste verdieping van een parkeergarage vlak naast een betaalautomaat, onder een metalen dak en toen kreeg ik hem met geen mogelijkheid afgesloten. Toen we weer vertrokken nogmaals geprobeerd maar géén resultaat. Pas zittend in de auto deed hij het, ........................maar dat was te laat dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.