Ga naar inhoud

Aansteker vervangen


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik wil mijn aansteker/12V aansluiting op het dashboard vervangen, maar kan iemand mij vertellen hoe dat ding vastzit?

Ik kan er aan de achter(onder)kant bij als ik de versnellingspook hoes omhoog trek (hoe krijg ik de notenhouten pook los??) en daarna het schuimrubber wat daar onder zit.

Ik kan zo op de tast niets voelen qua (borg)ringen, en van bovenaf wil het zowiezo niet lukken.

Help... :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de 12v aansluiting zit erin geklemt en kun je er zo uit trekken.

kan ook zijn dat hij in een 'palletje' valt, probeer even of je 'm een stukje kunt draaien en dan kun je 'm er alsnog uittrekken.

ook de pook zit gewoon los erop geklemt en kun je zo los trekken.

Link naar reactie
  • Administrator
de 12v aansluiting zit erin geklemt en kun je er zo uit trekken.

kan ook zijn dat hij in een 'palletje' valt, probeer even of je 'm een stukje kunt draaien en dan kun je 'm er alsnog uittrekken.

Hmmm, ik heb al zitten trekken tot ik bijkans een ons woog laatst, maar zal het nogmaals proberen ;)

ook de pook zit gewoon los erop geklemt en kun je zo los trekken.

Moet ik dat ding gewoon omhoog trekken? :hypocritesmiley:

Link naar reactie
Hmmm, ik heb al zitten trekken tot ik bijkans een ons woog laatst, maar zal het nogmaals proberen -_-

Moet ik dat ding gewoon omhoog trekken? :unsure:

Jazeker, gewoon recht omhoog trekken maar pas op.....hij schiet in één keer los en als je een beetje pech hebt dan loop je morgen met een blauw oog :schater:

Link naar reactie

Doe eerst je dak open voordat je aan je pook trek :unsure:

sigarenaansteker is lastig, aan de plastic behuizing zit aan 2 kanten lipjes die in de metalen behuizing vallen.

met een kleine schroevendraaier deze lipjes naar binnen drukken en hij komt los.

Link naar reactie
  • Administrator
Doe eerst je dak open voordat je aan je pook trek -_-

sigarenaansteker is lastig, aan de plastic behuizing zit aan 2 kanten lipjes die in de metalen behuizing vallen.

met een kleine schroevendraaier deze lipjes naar binnen drukken en hij komt los.

Zelfde systeem dus als de bevestigingsslede van de radio. Ga het morgen gelijk proberen.

Het dak houd ik liever dicht met dit weer, maar zal er op letten. Hoef de pook dan niet los te maken als de schroevendraaier truuk lukt.

Bedankt voor de tips! :unsure:

Link naar reactie
  • Administrator
met een kleine schroevendraaier deze lipjes naar binnen drukken en hij komt los.

Ik rijd dus al 2 jaar met een kapotte 12V aansluiting rond, omdat een medewerker van de dealer (magazijn) mij wist te vertellen dat het hele dash ervoor lost moest :wave:.

Maar het is gelukt, binnen 5 minuten zat de nieuwe er in. Nu nog ff een 30A zekering halen en zou die het weer moeten doen. Kan ik de foon ook weer eens opladen tijdens het rijden ;).

Dank voor de tip Ruud.

Link naar reactie
  • Administrator
Zo langzaamerhand komen de gebreken in je Z3 wel allemaal voorbij Rob. :nono: 12V aansluiting kapot, leer van stoel versleten, deukjes... Daar hoorden we je niet over toen ie nog actief werd aangeboden :surrender:

Zo langzamerhand komen bij jou ook blijkbaar de gebreken :schater:

Want als je goed had gelezen...

Optisch verkeert de auto in een zeer goede staat met een paar kleine krasjes (nauwelijks zichtbaar) op de bumpers en een klein deukje van een ander portier aan bestuurderskant op portier. De bijrijderskant is 2 jaar geleden door Care geheel overgespoten (i.v.m. mogelijk kleurverschil) nadat een opengezwiept portier tegen mijn portier was geklapt. Tevens zijn toen de spiegelpoten meegespoten (roestvorming op de poten, bekend euvel). De zijkanten van de stoelen vertonen enige slijtage van in-/uitstappen. Met zwarte lederverf is dit echter zeer goed te herstellen (schoenpoets doet ook al wonderen). De kap is nog in goede staat, het achterruitje is vorig jaar nog door de dealer vervangen.

... staat op de 12V aansluiting na, alles er op. Had overigens ook al 2 jaar een nieuwe liggen hoor, dus die zou er bij verkoop sowieso in gekomen zijn.

Trouwens, voor een nieuwe bril, of lenzen, wil ik je met al het plezier het adres van de winkel van mijn aanstaande PM-men. :thumbup:

:wacko:

Link naar reactie
Doe eerst je dak open voordat je aan je pook trek :nono:
besthandgv8.jpg

Deze opmerking blijft aan Rob BMW-Z-CSI verbonden.

Dat je aan je pook wil trekken moet je zelf weten, maar volgens mij wilde je alleen maar weten hoe je de versnellingspookKNOP eraf moest halen!! Moet dan ook het dak open? :wacko::schater::schater:

sorry kon het niet laten.

Link naar reactie
Zo langzamerhand komen bij jou ook blijkbaar de gebreken

Post aangepast. Is ook al zolang geleden dat dat gepost is :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.