Ga naar inhoud

ratelende uitlaat


koenvb

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik heb een 1.8 uit 97 en heb een probleempje met mijn z3. Wanneer ik aan het rijden ben hoor ik soms een ijzerachtig getik/gerammel van onderaan de wagen komen. Het gerammel wordt zeer fel wanneer ik geen gas geef en de wagen terugvalt in toeren. Zeker tijdens het terugvallen tussen 3000 en 2500 toeren heeft hij het erg.

Ik ben daarnet langs de dealer geweest en die dacht dat er wat "roest" of ijzer was losgekomen in de uitlaat en dat dat nu zo klettert. Hij zei me dat dit wel zal overgaan... heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?

het is een standaard uitlaat.

Koen

:rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Normaal ben ik niet zo bijdehand om allerhande links binnen het forum aan te dragen.....

Maar ik kan het in dit geval toch niet laten.

Is dit misschien een oplossing.... hier niet klikken..., maar hier wel !! :angry:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag heeft een kennis van me die garagist is de katalysator opengeslepen om hem leeg te halen en zo het probleem op te lossen. Helaas bleek dit reeds in het verleden gebeurd te zijn. Het probleem kan dus niet in de katalysator zitten.

het getik is wat zachter geworden, maar wel steeds aanwezig... hij lijkt ook amper een verschil te voelen qua power tussen half- en volgas, alsof volgas "te veel" is... dan lijkt hij vooral een zuigend geluid te maken... heel moeilijk te omschrijven allemaal... ik kan wel een geluidsopname maken als dat zou helpen.

Heeft er iemand een idee wat het wel kan zijn? Of is er iemand die veel van deze motoren kent en er eens naar zou kunnen kijken? ik heb niet zoveel zin om naar de stealer te gaan als er mensen zijn die een betere analyse kunnen stellen door ervaring...

Link naar reactie
  • Administrator
Of is er iemand die veel van deze motoren kent en er eens naar zou kunnen kijken? ik heb niet zoveel zin om naar de stealer te gaan als er mensen zijn die een betere analyse kunnen stellen door ervaring...

Dan rest er maar 1 oplossing... http://www.avvr.nl (ook wel bekend alhier als Roodkapje)

Morgen heeft hij al z'n handen vol aan mijn "meissie" :schater: , maar op een ander moment zal hij ongetwijfeld tijd voor die van jou hebben :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.