Ga naar inhoud

Wisselende lakdikte Z4?!?!?


reinder

Aanbevolen berichten

Even een update. Ik heb natuurlijk een afwijzende brief gehad van de BMW Group. Had het ook wel verwacht natuurlijk. Ze wijzen op het feit dat zij meerdere Z4's gecontroleerd hebben, waar niets mis mee bleek te zijn. Dit doet ze concluderen dat er 'niets schort' aan de lak van de Z4's. De wisselende dikte komt volgens hen door het uitvloeien van de lak (dan zou hij dus onderop dikker moeten zijn en niet andersom lijkt mij) en door het eventueel polijsten? Met polijsten gaat er echt geen 40micron vanaf: dan ben je door de blanke lak heen.

Daarnaast wijzen zij op de lakgarantie van 3 jaar. Daar wordt overigens niet 'hard' naar gerefereerd. Ze laten een opening.

Maar goed, als jullie het leuk vinden wil ik best verder gaan. Het beste lijkt mij dat we (ook voor ons zelf) een datum prikken om samen te komen en de lakdiktes van meerdere Z4's op te meten. Op dit moment zegt de Group namelijk dat op basis van 2 Z4's zij geen conclusie kunnen trekken.

Dus, wat jullie?

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hebben ze voor deze brief zoveel tijd nodig gehad !!!!!

Je wordt duidelijk weer met een kluitje in het riet gestuurd.

Reinderd , wat je nodig hebt is een BMW specificatie van de lak , de minimale lakdikte .

Dus echt een afkeur waarde van de fabriek.

Misschien dat een spuiterij je deze specificatie kan geven. Want er zal voor schade herstel ook een minimale dikte gespecificeerd zijn.

Dit valt natuurlijk niet onder de lakgarantie van 3 jaar. Lak wordt namelijk door gebruik (rijden) niet echt dunner.

Als de laagdikte niet voldoende is , dan moet je het m.i. claimen als een fabrikage fout.

Lak garantie is meer roesten van binnenuit en loslaten.

Zelf heb ik met een BMW 5 serie ook ooit een claim neergelegd . Aan de binnenzijde van de kofferklep ontstonden er blaasje onder de rand.

Was alleen de kit > dus geen roest van binnenuit. DUS GEEN garantie . Kon het bij de dealer laten overspuiten voor ca 500€

Nu 3 jaar later >> roest van binnenuit .... Niet meer te claimen natuurlijk

Link naar reactie
Even een update. Ik heb natuurlijk een afwijzende brief gehad van de BMW Group. Had het ook wel verwacht natuurlijk. Ze wijzen op het feit dat zij meerdere Z4's gecontroleerd hebben, waar niets mis mee bleek te zijn. Dit doet ze concluderen dat er 'niets schort' aan de lak van de Z4's. De wisselende dikte komt volgens hen door het uitvloeien van de lak (dan zou hij dus onderop dikker moeten zijn en niet andersom lijkt mij) en door het eventueel polijsten? Met polijsten gaat er echt geen 40micron vanaf: dan ben je door de blanke lak heen.

Daarnaast wijzen zij op de lakgarantie van 3 jaar. Daar wordt overigens niet 'hard' naar gerefereerd. Ze laten een opening.

Maar goed, als jullie het leuk vinden wil ik best verder gaan. Het beste lijkt mij dat we (ook voor ons zelf) een datum prikken om samen te komen en de lakdiktes van meerdere Z4's op te meten. Op dit moment zegt de Group namelijk dat op basis van 2 Z4's zij geen conclusie kunnen trekken.

Dus, wat jullie?

Ik wil best wel mijn Z4 ter beschikking stellen op de lakdikte te meten. Laat maar weten waar en wanneer...

Link naar reactie
Laten staan. Het is mooi, maar IMHO niet móóier. Je ziet er álles op. Extra moeite om het netjes te houden :sleepy:

OK maar dat is nog een afweging die ik zelf moet maken natuurlijk :)

Ik heb een zwarte auto gehad maar dat was metallic. Dat betrof een Alfa 147 maar ik vond die lak erg slecht. Het poetsen vond ik geen probleem (of althans is een afweging).

Mogge,

De zogenaamde UNI kleur bestaat niet meer, overal zit een clearcoat overheen.

Dus wat "sterkte" betreft maakt het niets uit.

OK dat is erg positief natuurlik.

Kleur an sich lijkt mij mooi. Dat je er alles op ziet is soms wat lastig maargoed, daar valt mee te leven. Gaat er mij om dat ie niet gevoeliger is voor krasjes e.d.

Verder natuurlijk sterkte met het lakdikte-probleem!

Link naar reactie
De wisselende dikte komt volgens hen door het uitvloeien van de lak (dan zou hij dus onderop dikker moeten zijn en niet andersom lijkt mij)

Daarnaast wijzen zij op de lakgarantie van 3 jaar. Daar wordt overigens niet 'hard' naar gerefereerd. Ze laten een opening.

Maar goed, als jullie het leuk vinden wil ik best verder gaan. Het beste lijkt mij dat we (ook voor ons zelf) een datum prikken om samen te komen en de lakdiktes van meerdere Z4's op te meten. Op dit moment zegt de Group namelijk dat op basis van 2 Z4's zij geen conclusie kunnen trekken.

Dus, wat jullie?

Goede zaak Reinder.

Het lijkt mij ook dat de wet van de zwaartekracht zo werkt. (of wij waren tijdens de uitleg hiervan met z'n allen wezen kakken) :schater:

Wij refereren nu toch "hard"naar dit euvel?!

Als je het bij de dealer er over hebt dat sommige exemplaren zwaar sturen (met warm weer), of dat er wel degelijk modificaties zijn omtrent (kleine) andere onvolkomenheden aan het model, kijken ze je ook aan of ze water zien branden.

Navraag en dramwerk bij de importeur laten wel degelijk het tegendeel zien.

Mijn Z staat ook ter beschikking voor de lakmeting en nu nog maar weer ff genieten van het open ijzer!! (want het is en blijft een genotsmiddel van grote klasse)

Link naar reactie
  • 9 jaren later...

Precies, niet als een echte bmw gebruikt.... veels te weinig gebumperkleefd :schater:

 

Wel een leuke 9 jarige kick, en dat als eerste post hier :schater: 

Dat vergt toch wel een interessant voorsteltopic :wink: 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.