Ga naar inhoud

Wisselende lakdikte Z4?!?!?


reinder

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, daar ben ik weer. Na 17 diepe steenslag putjes 'weggewerkt' te hebben (moet m toch een keertje spuiten, zoveel steenslag.... -_- ), heb ik gisteren bij Tim mijn laklaag opgemeten. Nou blijkt dus de ware reden omhoog gekomen te zijn:

De Z4 heeft een zeer onregelmatige lakdikte! Wanneer je de dikte opmeet op de motorkap aan de ruitzijde varieert deze tussen 120-140 micrometer, de gebruikelijke waarde. De voorzijde van de motorkap (welke meest onderhevig is aan steenslag) heeft maar een dikte van 90 micrcometer. Taaaaadaaaaaaaaa. Dus voor de Z4 eigenaren die zelf ook al gemerkt hadden dat hun lak niet zo sterk leek, de oproep: laat je lakdikte opmeten!

Ik heb ondertussen al met BMW Nederland gesproken en de meneer raadde mij aan een brief te schrijven. Helemaal wanneer blijkt dat meerdere ZZZZ's er last van hebben.

Nou zit zondag a.s. een beetje vol en er komen geen andere ZZZZ'tjes, behalve de Alpina van speedy. En ja die is in Duitsland gespoten denk ik, dus die laklaag zal wel goed zijn :thumbup:

Mocht er nou animo voor zijn, dan moeten we anders eens tesamen komen om van de ZZZZtjes de laklaag op te meten. Ik voel wel wat voor een met korting gespoten motorkap B)

P.S.: blij toe dat de nieuwe ZZZZ gewoon weer op het vasteland wordt gemaakt, waar ze verstand hebben van afwerking :drank:

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...
Wat is hier de status van?

Op de Carclean dag is van ook van mijn ZZZZ de lakdikte gemeten en hier zijn we tot dezelfde conclusie gekomen. De lakdikte is aan de voorkant (daar waar je altijd precies de steentjes tegen aan krijgt :rolleyes: ) veel minder dan op de rest van de motorkap. Reinder heeft hier ook wat foto's van gemaakt, ik heb vervolgens mijn gegevens per PM gestuurd. Ik heb helaas begrepen dat Reinder even wat minder actief op het forum aanwezig zal zijn dus dat maakt het nu even wat moeilijker....

Link naar reactie

Hmmzz, hier moet ik dan toch ff op reageren :(:newblush:

Vandaag toevallig de brief verstuurd naar BMW. Vergezeld van de foto's van de meting (prints & cd).

Klik hier voor de brief

P.S.: het is even de vraag waar/hoe we jullie lakdiktes op gaan meten. 2 opties: zelf langs Tim/Schadebedrijf rijden en foto's maken van de meting. Of gezamelijk langs Tim gaan. Ik heb echter niet zoveel tijd :thumbup:

P.P.S.: Joost: je DVDtje gehad?

Link naar reactie

Ik kreeg juist de indruk dat er geen auto zo ongevoelig was voor steenslag als de Z4 :newblush: Ik heb er nu 80.000 op de teller en vandaag even gewassen en kwam geen putje tegen op de moterkap... de bumper, tja, dat is een ander verhaal, maar ook daar niets extreems dan bij ieder andere auto.

Link naar reactie
Vandaag toevallig de brief verstuurd naar BMW. Vergezeld van de foto's van de meting (prints & cd).

Klik hier voor de brief

Keurig verwoord Reinder. Ik ben heel benieuwd hoe ze deze verantwoordelijkheid gaan proberen te omzeilen. Publiekelijk zullen ze dit nooit gaan toegeven vermoed ik, gezien het kostenplaatje x verkochte Z4's.

Individuele cases kunnen ze denk makkelijker met de mantel der liefde toedekken.

Toch interresant hoe een kwaliteitsbrand zoiets afhandelt.

Link naar reactie

Hou ons zeker op de hoogte wat hier verder mee gebeurt. Als er iets systematisch is dan is een forum de uitgelezen plek om dit neer te zetten.

Ik denk dat het nu wel een tijdje stil zal blijven, maar anders kan ik hem wel sticky maken als meerdere meldingen binnen komen.

Succes!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heren, dat is nou waarom je BMW rijdt. BMW zou BMW niet zijn als ze niet even een tweede, uiterst vriendelijke, brief stuurde om mij op de hoogte houden. Gezien de grammaticale fout, is deze brief met de hand getypt :thumbup:

(Dit is overigens heel slim, een tussenbrief sturen, dat doen wij zelf ook als onze expertise wat langer op zich laat wachten, men voelt zich dan gehoord).

BMW geeft het volgende te kennen:

"Geachte heer Peterse,

In reactie op uw brief van 23 juli 2008, willen wij u middels dit schrijven als volgt berichten.

Uw reclamatie is behandeling genomen, echter wachten wij nog op de reactie van verschillende partijen. Mede gezien het technische karakter van uw reclamatie kan dit helaas enige tijd in beslag nemen. Wij hopen u spoedig aanvullend te kunnen informeren en willen ons verontschuldigen voor de vertraging en bedanken voor uw geduld in deze.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

BMW Nederland bv"

Met is in de eerste zin 'in' vergeten :thumbup:

De toon is prettig. Hopelijk komt er iets uit.

I'm signing of again

Link naar reactie

Dealers, importeur, lease-organisatie, alles wat met BMW te maken heeft zijn per definitie arrogante klootzakken (op een enkeling na) maar mijn ervaring is wel dat structurele klachten vaak goed opgelost worden, ook uit coulance wanneer de garantie al is afgelopen.

Link naar reactie
Alles is relatief, als je ervaring hebt met Volkswagen/Audi dan is BMW nog heilig...

Helemaal mee eens... ben bij 2 Audi dealers (Haarlem & Hoofddorp) weggekeken en onfatsoenlijk geholpen toen ik >40k ging uitgeven aan een leasebak.

Prima, I'll take my business elsewhere. In Amsterdam konden ze het kennelijk wel aan dat een dertig minner op zoek was naar een nieuwe auto, maar wel eerst even een proefrit wilde maken.

Link naar reactie
Helemaal mee eens... ben bij 2 Audi dealers (Haarlem & Hoofddorp) weggekeken en onfatsoenlijk geholpen toen ik >40k ging uitgeven aan een leasebak.

Prima, I'll take my business elsewhere. In Amsterdam konden ze het kennelijk wel aan dat een dertig minner op zoek was naar een nieuwe auto, maar wel eerst even een proefrit wilde maken.

Mijn buurjongen 18 jaar had een erfenis. Ging naar de Volkswagendealer in Utrecht.

Zo jongen wat kom jij hier doen? Ik ben van plan om een Golf GTI te kopen meneer.

Ga dan maar eerst je spaarpot vullen, kom op moven hier.

Heeft in een omringende gemeente een nieuwe Golf GTI gekocht en klacht ingediend bij importeur.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb zelf Schwarz II op de Z3 gehad.

Wat mij betreft de allermooiste kleur. Schwarz II is veel dieper zwart dan metallic zwart.

Je ziet er wel alles op, dat betekend veel wassen / poetsen, maar dan heb je ook wat :angry:

Link naar reactie
Even een andere vraag mbt de lak... de non-metallic lakken, laten staan of niet? Oogje laten vallen op een Z4 Schwarz II (uni).

Laten staan. Het is mooi, maar IMHO niet móóier. Je ziet er álles op. Extra moeite om het netjes te houden :angry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.