Ga naar inhoud

Veranderen van motor


Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Hoe dan ook, als als 't zo simpel was hadden we allemaal een pre facelift voor het fraaie model met de heerlijke kont (een 2.8 dus) en een M-motor voor de prestaties.

Die M is gewoon met heerlijke kont geleverd, hoeft dus niets omgebouwd :newblush:

Overigens is het volgens mij een fluitje van een cent om de facelift te re-faceliften naar de prefacelift. Nieuwe schermpjes, ander kofferdeksel en je bent volgens mij klaar :kisstogether:

Oh ja, en wat lampunits uiteraard :fiew:

Link naar reactie
Overigens is het volgens mij een fluitje van een cent om de facelift te re-faceliften naar de prefacelift. Nieuwe schermpjes, ander kofferdeksel en je bent volgens mij klaar :kisstogether:

Oh ja, en wat lampunits uiteraard :newblush:

Je bent het tubetje Velpon vergeten. :schater: En ducktape natuurlijk. Altijd goed.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Hoe dan ook, als als 't zo simpel was hadden we allemaal een pre facelift voor het fraaie model met de heerlijke kont (een 2.8 dus) en een M-motor voor de prestaties.
HEEY!! vinden jullie dat dus ook, het model voor de facelift heeft een mooiere achterkant. Die rare welvingen op de heupen vind ik dus echt geen gezicht.
Link naar reactie

Ik mag natuurlijk niet meer mee-praten als 'niet Z3-bezitter'.

Maar waarom zou je in godsnaam een paar duizend euro voor een 2.8 blok uitgeven, terwijl je voor diezelfde duizenden euro extra een originele 2.8 hebt.

Dus MET (i.t.t. de 1.8):

- geventileerde voorremmen

- sperdifferentieel

- versnellingsbak die bij de motor hoort

- uitlaatsysteem van een 2.8

- 'wide body'

- en vast nog meer.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik krijg er zo'n ZOOM-ZOOM gevoel bij... :schater:

Hij oogt ook helemaal niet meer zo dik..

(grappig, ik dacht altijd dat ik wel een van de weinige zal zijn die dit niet mooi zou vinden)

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Ik snap de vraag wel, je bent blij met je (mooie) Z en wil er een 6 cylinder inleggen. Kan toch? of niet?

Heb ook wel eens met de gedachte gespeeld omdat onze carosserie inmiddels zo mooi is en de motor (1.8i) toch een beetje suf...

Helaas weinig serieuze antwoorden. (hoe dan ook, die "gast" reacties zijn een beetje jammer)

Link naar reactie
Ik snap de vraag wel, je bent blij met je (mooie) Z en wil er een 6 cylinder inleggen. Kan toch? of niet?

Heb ook wel eens met de gedachte gespeeld omdat onze carosserie inmiddels zo mooi is en de motor (1.8i) toch een beetje suf...

Helaas weinig serieuze antwoorden. (hoe dan ook, die "gast" reacties zijn een beetje jammer)

en niet te vergeten dat je minder centjes betaald per maand voor een 1.8. Maar uiteindelijk loont het toch niet en veel opgeleukt in- en exterieur kan je meenemen naar je volgende auto (mocht je overstappen)

Kan me ook vinden in het "prefacelift is mooier" verhaal.

Ben dus wel benieuwd of de fenders van de PFL over te zetten zijn op een 3.0 bijvoorbeeld.... (niet dat ik er 1 ga kopen :thumbup: )

Link naar reactie
Kan je in zo´n situatie niet beter je 1.8 verkopen en een 2.8 aanschaffen?

Dat scheelt je een hoop werk en als het tegenzit een hoop ellende.

en hij moet opnieuw op kenteken!!

van 4 naar 6cil.

of een motor van een 330d.

ff chippen

mega veel koppel.

240pk.

haha

de 540d is ook sneller dan de m5!!

Link naar reactie
Dus MET (i.t.t. de 1.8):

- geventileerde voorremmen

- sperdifferentieel

- versnellingsbak die bij de motor hoort

- uitlaatsysteem van een 2.8

- 'wide body'

- en vast nog meer.

Vergeet ook de bredere achteras niet en de grotere koelopening in de voorbumper; dat alles aanpassen kost vele, vele duizenden euro's.

Ik vind ook de welvingen van het faceliftmodel minder fraai dan de echte wide-body van de prefacelift 2.8 [=M-carrosserie].

Bij de Z4 is het precies andersom; daar vind ik de nieuwe [die net uit is] mooier dan de oude.

Link naar reactie
Ik vind ook de welvingen van het faceliftmodel minder fraai dan de echte wide-body van de prefacelift 2.8 [=M-carrosserie]. Bij de Z4 is het precies andersom; daar vind ik de nieuwe [die net uit is] mooier dan de oude.

Dat is toch geen faceliftmodel. :newblush:

Link naar reactie

Ik zou zeggen: niet doen. Je haalt je mi veel onvoorziene elende op de hals. Keuring RDW etc. Als je wel de looks hebt, maar niet de power schroef er dan een pompje op. Ik overweeg ook nog zo'n pretverhogend schoepen dingetje. Voor jouw zzz zal dat zo'n 50 paardjes extra in de stal zetten. Goedkoper als een ombouw naar een 2.8 en veel exclusiever.

En ik vind de achterlampen van de facelift veeeeeeeeel mooier :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.