Ga naar inhoud

Nederlandse autopolis is spotgoedkoop


andriol

Aanbevolen berichten

De Nederlandse automobilist mag zich aan de pomp arm tanken, de autoverzekering is in ons land spotgoedkoop. Dat blijkt uit een onderzoek van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS) dat deze week in het blad Verzekerd! verschijnt. Het CVS vergeleek de kosten van een basisautoverzekering (WA) met die in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Wat blijkt? Nederlandse automobilisten betalen gemiddeld een drie keer lagere premie dan autorijders in het Verenigd Koninkrijk. Ook de Fransen en onze Oosterburen zijn een stuk duurder uit.

http://www.geldenrecht.nl/consumenten/verv...?fromAD=2403718

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

"Dat het CVS enkel heeft vergeleken met Duitse, Engelse en Franse autoverzekeringen komt omdat die landen qua wegennet, bevolkingsdichtheid en klimaat het meest lijken op Nederland. Zo is België niet meegenomen omdat Belgen veel meer schade rijden. ,, :fiew:

Link naar reactie
Frank zal vast wel een redelijke deal gemaakt hebben ergens :fiew:

Dat valt wel tegen Chris. Op mijn zakelijke auto heb ik de maximale korting. De Z3 was via een bijzondere sporttimer verzekering verzekerd zonder opbouw schadevrije jaren. Normaliter had ik dus voor de ///M vrijwel geen korting. Bij de meeste verzekeraars kwam ik zo rond de 1.700 euro per jaar uit. Door beide auto's bij een verzekeraar onder te brengen betaal ik nu rond de 1.200 euro voor de ///M

Link naar reactie
Ik betaal ook rond de 1200 bij CB met flinke collectiviteitskorting, baal ik wel behoorlijk van dat dit zo duur is, voor de Z1 met hogere waarde betaal ik maar de helft via een semi klassiekerverzekering :kisstogether:

Ik ook Pierre, maar bij CB lijkt me die korting een redelijke wassen neus. Ok, je bent iets goedkoper dan bij concurrenten, maar als je rondgaat shoppen ontloopt het elkaar niet eens zoveel. Maar als je de prijzen zonder die 35-40% korting bekijkt zie je die nergens: die zijn enorm hoog.

Link naar reactie
  • Administrator

Dan wordt het wellicht toch tijd om eens bij Nationale Nederlanden of Fortis te informeren...

Via Independer kom ik uit op resp. 890 of 988 euro, casco plus.

Leeftijd 35, 16 jaar schadevrij, geen collectieve korting, 20000km p.jr. Z3 M uit 1997

Ik betaal nu 790 collectief voor een 2.8.

Link naar reactie

Ik betaal bij de KNAC 1023, was niet de goedkoopste maar de voorwaarden zijn wel heel gunstig. En kon al op chasisnummer casco verzekeren, tip van Ruud (kapje)

Bij Polis direct had ik een offerte aangevraagd, kwam op 724 euro, die bieden 10% onder je huidige polis of offerte van een andere verzekeraar.

Daar moet je wel alarm klasse 3 hebben, de KNAC stelt geen eisen aan alarm. Voor beiden gold 70% korting mbt schadevrije jaren.

Link naar reactie

Nou, dat valt dan wel dus weer mij voor mij. Voor de M betaal ik dus zo rond de 700 Euro per jaar casco, de X5 is zo'n 400 Euro en mijn golf is zo rond de 200. Allemaal met maximaal no claim.

Mijn vorige 3.0 Z4 was 450 Euro per jaar trouwens.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

zit te twijfelen of ik dit draadje voortzet of een nieuw draadje begin, okay, we gaan hiermee aan de slag.

Ik zit nu bij CB voor 620/jr WA+ en lees op independer dat ik bij Ineas voor 318/jaar onder de pannen ben. Nu is de rating op independer op polisvoorwaardenniet zo hoog, maar klant vriendelijkheid wel. Heeft iemand ervaring met Ineas??

Als 2de optie is er budgio voor 400/jr. De website ziet er uit alsof oma de Vries in de Jordaan in 1987 een bedrijf is begonnen, maar de polisvoorwaardenrating is maximaal en ze zijn onderdeel van de Fortis (ik neem aan die van W. Bos). Iemand hier ervaring mee?

Andere opties zitten alweer tegen de 600/jr aan, dus het prijsverschil is best groot.

Link naar reactie

Omgerekend wordt het voor mij steeds goedkoper aangezien ik de premie in ponden betaal, maar het grootste deel van mijn inkomsten zijn in dollars. De collapse van het pond helpt me dus daar wel een beetje mee.

De 2007 M is nu nog maar €400 voor mij dan en de X5 €300 :rolleyes:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hm, geloof er niets van dat het in NL zo goedkoop is.

Ik woon momenteel in Duitsland, en waar ik hier quotes krijg van grote maatschappijen van 800 euro pj, is het in NL al snel 1200. Ik heb Allianz24 vergeleken met Unive en FBTO...

Zo'n beetje alles is duurder in NL volgens mij, tenminste ten opzichte van DE.

Een poosje geleden had je ook van die ANP kranteberichtjes dat de autoprijzen in NL de goedkoopste waren van heel Europa. Uhuh, voordat je de BPM aftikt ja.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.