Ga naar inhoud

Achteraf stoelverwarming inbouwen


maikzzz

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

nu ik net mijn z3 heb, wil ik meteen aan de slag om het een en ander te gaan doen. Wat sowieso gaat gebeuren is het renoveren van de stoelen. Nieuw schuim erin, stukje nieuw leer en verder helemaal opknappen met de hulp van de spulllen van colourlock. Nu de stoelen gedemonteerd moeten worden en de stoelhoezen eraf gaan leek het mij een goed idee om stoelverwarming erin te laten zetten. Ik mis het nu niet maar ik denk dat het in de winter best aangenaam is. Nu is mijn vraag of jullie mij kunnen vertellen wat er nu nog extra nodig is. Voor zover ik het nu op het forum en internet kan lezen ligt de bedrading er al wel voor de stoelverwarming. Wat er eigenlijk alleen zou moeten gebeuren is op het zit en leunvlak een verwarmingselement plaatsen, deze aan de bedrading koppelen en schakelaars kopen die in het middenconsole moeten worden geplaatst. Is dit nu zo simpel of komt er meer bij kijken? moet er onder de stoel nog extra aansluitingen komen voor de verwarming? Ik kan via mooi-leer de verwarmingselementen kopen die dan weer in zwolle bij een stoffeerder worden ingebouwd. Voor die elementen betaal ik 85 ex btw per stoel ik vraag me af of dat gunstig is of dat ik beter de originele stoelverwarming bij de dealer kan bestellen. En als iemand nog de knoppen voor in middenconsole heeft liggen dan hou ik me aanbevolen :wacko:

overigens iemand tips voor het demonteren van de stoelen? Ik lees het een en ander en heb ene tis bestand als pdfje gelezen maar kan ik eruit opmaken dat ik eerst de accu moet afkoppelen en voorzichtig moet zijn met de gordelspanner?

alvast bedankt groetjes maik

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

bij gewone stoelen zitten de elementen aan het leer vast, bij sportstoelen zijn het losse matten. In het eerste geval zal het dan ook wel moeilijk worden denk ik. die matten zijn trouwens niet goedkoop ik heb ooit een zitvlakelement vervangen en dat koste zo'n € 80. tel je schakelaars enz erbij en vraag je af of je niet beter een paar andere stoelen kan zoeken.

Link naar reactie

hmm nou ik wil sowieso de stoelen weer in mooie staat terugkrijgen en daarom dacht ik dan combineer ik het meteen met verwarming. beige oregon lederen stoelen staan nou niet zo snel op marktplaats en dan krijg ik ook weer stoelen die vast wel wat oneffenheden hebben :newblush: en zo is het wel een leuke hobby ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.