Ga naar inhoud

Davids Z3 : Mijn nieuwe speeltje


Davids Z3

Aanbevolen berichten

Zoals een aantal van jullie al wel weten rijd ik al enige tijd geen Z meer. Aangezien ik al 3 Ztjes gehad heb was het gewoon tijd voor weer iets anders.Na eerst een tijd een Audi A4 Avant te hebben gereden was het tijd om iets snellers en leukers te halen. Voor mij ging de keuze tussen een Boxster en een S2000 waarbij de Boxster eigelijk bovenaan het lijstje stond. Waarom dan toch de S2000 zul je je afvragen....tja.....dat was een kwestie van een proefrit maken doorhalen tot 9200rpm en genieten van het gegil van de uiterst soepele 2.0 van de Honda. Tot 6000 toeren is er niets aan de hand en is de auto ook redelijk schakellui te rijden, kom je echter daarboven dan schakelt het VTEC systeem in en kantelt dus de nokkenas waarbij het volle vermogen van 241Pk beschikbaar komt...en dat hoor je...het geluid veranderd in een soort F1 gehuil en je krijgt nog een extra schopje in de rug in 1 woord...Kicken...

Deze ervaring , plus de betrouwbaarheid van deze zakjapanner, deed mij dus besluiten om uiteindelijk voor de S2000 te gaan ipv de Boxster.

Wellicht dat er in de toekomst nog wel eens een Z4 gaat komen maar eerst maar eens even genieten van deze wagen.

Specs :

Honda S2000

Bouwjaar : 5-2001

Kmstand : 85000

Kleur : Silverstone

Interieur : Rood leder

Toekomstplannen:

Velgen zwart poedercoaten = Inmiddels gedaan

Verlagen = Van de week bij Ruud

Invidia catback systeem = Nog te doen

Injen Airintake systeem = Nog te doen

Omdat foto's nu eenmaal meer zeggen dan woorden.....

15062008225cg0.jpg

22062008238qw7.jpg

22062008239xe6.jpg

15062008229nn1.jpg

15062008231xj3.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zalige bak!!! echt super! ik probeer kriske (mijne beste maat) al een hele tijd overtuigd te krijgen, maar hij wil niet... elise vertroebelt zijn blik :rolleyes:

en hoe rap is die s2k nu? voelt hij snel aan ivm de z?

Link naar reactie

Toch wel typerend dat al die verstokte QP rijders allemaal overstag gaan voor een roadster (Martijn, Martin en nu ook jij).

Ach hè, wijsheid komt met de jaren :rolleyes:.

In ieder geval super veel plezier en veel zonnige, OPEN kilometers gewenst!

Voortaan maar hier het internet onveilig maken... have fun :lol:.

Link naar reactie
zalige bak!!! echt super! ik probeer kriske (mijne beste maat) al een hele tijd overtuigd te krijgen, maar hij wil niet... elise vertroebelt zijn blik :lol:

en hoe rap is die s2k nu? voelt hij snel aan ivm de z?

@PJ311 : Hij voelt zeer zeker sneller aan dan mijn 2.8 QP wat op zich natuurlijk ook wel logisch is 192pk vs 241pk.... ik vind de S wel veel nerveuzer aangezien je wel merkt dat hij op hoge toeren gewoon het lekkerst loopt. Ook de close ratio 6 bak is heerlijk om te rijden....je schakelt je weliswaar het ongans...maar ach dat houdt de fun erin. Ik vind het een beetje te vergelijken met een kart qua rijgedrag.

@The Shrike : Afgelopen Zaterdag heeft "die lange" er al een stukje in geprobeerd te rijden....maar voor hem is de S zeer zeker veel te klein....maar ja hij speelde vroeger waarschijnlijk ook met Duplo ipv Lego...dus what the hell ;)

@Zzaskia : Ik hem mij idd al aangemeld op dat Forum :holiday: maar dit forum is simpelweg gezelliger :rolleyes:

Link naar reactie
Dat dacht ik dus niet ... grinnn :lol:

@ David .... nice, leuk trapding, goede balans enne d'r zit een vent in zeeland waar je heeeeeeel veel leuk spul kunt kopen voor zo'n ding

En heeft die vent ook een website ? :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.