Ga naar inhoud

ASC +EML lampjes branden


Aanbevolen berichten

Goedendag forumleden,

Vanavond op weg naar huis met de z3 (2,8 1999) viel in een bocht plotsklaps de power weg en zijn het tractiecontrolelampje en het EML lampje continue gaan branden, ben met enig horten en stoten verder naar huis kunnen rijden, maar was geen aangenaam gevoel, af en toe pakte de motor wel op maar meestentijds zat er geen gang meer in.

Het vreemde is dat de motor stationair prima draait, alsof er niets aan de hand is, druk je het gaspedaal licht in dan pruttelt ie weer.

Iemand een idee ten aanzien van de oorzaak van het probleem, of dat ik er zonder schade te veroorzaken mee naar een garage kan rijden ?

Hoor graag van jullie,

alvast bedankt,

Ad.

PS heb gezocht op het forum maar niets duidelijks kunnen vinden...

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Vandaag ben ik een beetje wezen gummen met de auto op zandvoort,tijdens het oefenen van het driften ben ik op een gegeven moment gespind .

Een soort " figure eight" spin zeg maar. :rolleyes: veels te veel gas dummy!

Bij sportief rijden schakel ik het ACS altijd uit maar na de spin brande het EML lampje ook.

Ik heb de auto even uitgezet en toen weer gestart, zowel het ACS en het EML bleven branden en het ACS was ook niet meer uit te schakelen.

Verdorie I NEED MORE POWER SCOTTY!!! Maar niets van dat de power was weg en de motor hield in, alsof hij zich verslikte bij gas geven.

Balen ik had de hele ochtend in de regen gespeeld en vanmiddag was de baan juist lekker droog....

Door met lage toeren te rijden en snel op te schakelen kon ik tot ongeveer 100 kmh komen, pfft op weg naar de dichtsbijzijnde dealer dan maar om de boel te resetten.

Na een minuut of 20 op weg naar de dealer gingen de lampjes vanzelf uit en was alles weer ok.

Mijn vraag is nu: moet ik alsnog de storing laten uitlezen/resetten of zoiets?

Greetz! Gman

Link naar reactie
Vandaag ben ik een beetje wezen gummen met de auto op zandvoort,tijdens het oefenen van het driften ben ik op een gegeven moment gespind .

Een soort " figure eight" spin zeg maar. :hamer: veels te veel gas dummy!

Bij sportief rijden schakel ik het ACS altijd uit maar na de spin brande het EML lampje ook.

Ik heb de auto even uitgezet en toen weer gestart, zowel het ACS en het EML bleven branden en het ACS was ook niet meer uit te schakelen.

Verdorie I NEED MORE POWER SCOTTY!!! Maar niets van dat de power was weg en de motor hield in, alsof hij zich verslikte bij gas geven.

Balen ik had de hele ochtend in de regen gespeeld en vanmiddag was de baan juist lekker droog....

Door met lage toeren te rijden en snel op te schakelen kon ik tot ongeveer 100 kmh komen, pfft op weg naar de dichtsbijzijnde dealer dan maar om de boel te resetten.

Na een minuut of 20 op weg naar de dealer gingen de lampjes vanzelf uit en was alles weer ok.

Mijn vraag is nu: moet ik alsnog de storing laten uitlezen/resetten of zoiets?

Greetz! Gman

Moet niet, kan wel (heb dit bij roodkapje laten doen), is het geheugen ook gelijk weer leeg.

Link naar reactie
Vandaag ben ik een beetje wezen gummen met de auto op zandvoort,tijdens het oefenen van het driften ben ik op een gegeven moment gespind .

Een soort " figure eight" spin zeg maar. :hamer: veels te veel gas dummy!

Bij sportief rijden schakel ik het ACS altijd uit maar na de spin brande het EML lampje ook.

Ik heb de auto even uitgezet en toen weer gestart, zowel het ACS en het EML bleven branden en het ACS was ook niet meer uit te schakelen.

Verdorie I NEED MORE POWER SCOTTY!!! Maar niets van dat de power was weg en de motor hield in, alsof hij zich verslikte bij gas geven.

Balen ik had de hele ochtend in de regen gespeeld en vanmiddag was de baan juist lekker droog....

Door met lage toeren te rijden en snel op te schakelen kon ik tot ongeveer 100 kmh komen, pfft op weg naar de dichtsbijzijnde dealer dan maar om de boel te resetten.

Na een minuut of 20 op weg naar de dealer gingen de lampjes vanzelf uit en was alles weer ok.

Mijn vraag is nu: moet ik alsnog de storing laten uitlezen/resetten of zoiets?

Greetz! Gman

Dit heb ik ook gehad na een slipcursus. Met de motor in noodloop richting Ruud. Ik zou zeker de meldingen bekijken en resetten.

Link naar reactie

Ok, thanx guys.

Weet er iemand toevallig hoe ik het EML systeem (tijdelijk) onklaar kan maken ? Mischien door zekeringen of iets dergelijks los te maken?

Ik heb al gezien dat het ABS (tijdelijk) onklaar gemaakt kan worden door ongeveer 5 zekeringen los te trekken.

Greetz! Gman

Link naar reactie
Ok, thanx guys.

Weet er iemand toevallig hoe ik het EML systeem (tijdelijk) onklaar kan maken ? Mischien door zekeringen of iets dergelijks los te maken?

Ik heb al gezien dat het ABS (tijdelijk) onklaar gemaakt kan worden door ongeveer 5 zekeringen los te trekken.

Greetz! Gman

Waarom zou je dit doen dan? De noodloop van de motor is ervoor om in dit soort gevallen naar een dealer/Ruud te komen zonder schade toe te brengen aan de motor. Als het naar je zin te ver is om naar Reeuwijk te rijden, dan zou ik de dichtstbijzijnde dealer opzoeken...

Link naar reactie

Ahem euh dit is een persoonlijke reden, omdat de noodloop naar mijn idee te snel inschakelt, bijvoorbeeld na een heftige/wilde reactie van de auto.

Ik wil niet dat dit gebeurt tijdens een vette slide,heftige slip of een serie van snel genomen bochten in al deze gevallen wil ik juist vermogen hebben , als dan het vermogen opeeens wegvalt bevalt me helemaal niet. Je begrijpt natuurlijk wel waarom.

Greetz!Gman

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.