Ga naar inhoud

"Nieuwe" auto gekocht


Harold

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

De laatste weken niet zo vaak op het forum geweest. Het is allemaal jullie schuld! :schater: Door het gelees en geklets over auto's hier/in Zevenhuizen/Reeuwijk ben ik een tijdje terug eens gaan kijken voor nog een bijzondere auto voor erbij. Het is een Volkswagen Kever geworden. :rolleyes:

Na wat rondkijken een leuke gevonden, bij een Kevergarage om de hoek. Het is een 1300 uit 1966 en hij staat nog best goed in zijn originele lak zelfs. Motortje loopt als een zonnetje. Met wat geduld, wind mee en heuveltje af kan het beestje zeker de 120 km/u halen... Enne... rem- stuurbekrachtiging, ABS, ruitenwisserpompje, electrische spiegels, electrische ramen, electrische stoelbediening en aanjager kunnen in elk geval niet stuk gaan. Maar ja, wel hier en daar wat roestwerk natuurlijk. En als je gasgeeft gaat je knipperlicht wat sneller (of komt überhaupt pas op gang, 6Volt accu...). Deze zomer toer ik er nog wat mee rond, dan gaat hij in de winterstalling. Wil hem wel een beetje mooi houden natuurlijk...

Voor de liefhebbers, hier nog een paar :D :

gewassen-gestreken.jpg

kevertje-02.jpg

Groetjes, Harold ;)

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hij is wel door meneer Porsche ontworpen hoor... (hint hint) :rolleyes:
in opdracht van een zekere Adolf
Link naar reactie

Ziet er mooi uit Harold.

Het toeval wildat ik vorige week donderdag onze kever heb verkocht. Een savanna beige uit 1969. Veel fun voor heeeel weinig geld. Alleen werd er te weinig mee gereden en stond ie buiten.

kever008ot1.jpg

Veel plezier met de Kever.

Link naar reactie

Bedankt! Hij is in de kleur "Seesand". Afhankelijk van het licht/de bewolking lijkt het soms inderdaad een beetje grijs, dan weer beige.

Anders dan bij de ex-Kever van Ivo uit 1969 (een plaatje zo te zien!) moet je bij mij het kofferdeksel nog openen om te tanken. Als je nog geen aandacht trok bij het tankstation...

Link naar reactie

Gefeliciteerd met deze aanwinst; heel erg leuk! Helaas heb ik geen garage om zoiets erbij te halen. Die ouwe van me heeft een stuk of 8 kevertjes gehad incl. een bril, 2 ovaaltjes en een cabrio en dat blijft toch altijd hangen.

Ook zo'n herinnering, de jongens die in plaats van een dikke bak een kever kochten en er een nep-Porsche blok in hingen; op de achterwielen weg bij het stoplicht, prachtig!

Maar veel plezier dus in elk geval. :rolleyes:

Link naar reactie

Gefeliciteerd! Ziet er erg originalo uit zo :thumbup: Is het een individual <_<

Maareh, het is wel HEEL wat anders dan een Z3 roadster. Maar dat zal wel de bedoeling zijn geweest lijkt me!

Link naar reactie

Heel leuk :thumbup:

Heb vele kevertjes naar de auto hemel gebracht.

Auto monteur in opleiding geweest en mij hierop uitgeleefd.

Dus uit elkaar die hap en daarna op de schroothoop.

Delen opknappen en weer verkopen om de kosten te drukken voor school.

Ik denk met weemoed terug aan die simpele techniek.

Schroevendraaier en baco en hamer kon je veel met berijken.

tegenwoordig laptop 1000 special tools en wazige klachten. <_<

Link naar reactie

Gooi even een rijtje stoeptegels in het vooronder. Dat geeft een veel beter rijgedrag. Tapijtje erover voor het oog...

Uitlaat, daar hebben ze mooie uitlopende pijpjes (destijds Abarth) voor of je neemt een paar buisjes van de juiste diameter. Knapt het geluid een heel stuk van op :thumbup:

Goeie ouwe tijd met moeders VW 1300 de luxe van Juli 1967. Benzinemeter in plaats van kraantje en smalle alu zijlijsten. Best wel veel lol mee gehad de eerste drie maanden dat ik mijn rijbewijs had.

Link naar reactie
Gooi even een rijtje stoeptegels in het vooronder. Dat geeft een veel beter rijgedrag. Tapijtje erover voor het oog...

hoeft niet hoor, als je net als ik zorgt dat je altijd de benzinetank voor 50% gevuld houdt en dan gaat tanken is er niets aan dehand. (is het tanken nog goedkoper ook)

Link naar reactie
hoeft niet hoor, als je net als ik zorgt dat je altijd de benzinetank voor 50% gevuld houdt en dan gaat tanken is er niets aan dehand. (is het tanken nog goedkoper ook)

Inderdaad dat hoorde ik ook al, maar toch bedankt voor het advies Ivo. Ja, je krijgt wat aan adviezen van Keverdeskundigen als je zo'n autootje koopt. Geen wonder, hele generaties zijn er mee opgegroeid. Leukste advies tot nu toe - behalve de stoeptegels - vond ik: neem altijd een hamer mee. Na een lange rit kan de solenoid van de startmotor blijven hangen (ik hoop dat ik het goed zeg). Een tik met de hamer doet dan wonderen. We zullen zien.

@Edwin: Ik kan je geruststellen: zes in een lijn is en blijft geweldig! (Net als achterwiel aandrijving trouwens...)

Link naar reactie
leuke wagen Paul. Ik ga persoonlijk toch meer voor de 6 in lijn maar met zo'n kever blijf je positieve reacties krijgen vlg mij.

Helemaal met je eens Edwin vandaar dat er een 6 cylinder in lijn bij gekomen is totaal maar liefst 42 pk

R0012103.jpg

Link naar reactie
vond ik: neem altijd een hamer mee. Na een lange rit kan de solenoid van de startmotor blijven hangen (ik hoop dat ik het goed zeg). Een tik met de hamer doet dan wonderen. We zullen zien.

klopt maar een eind rond hout is ook voldoende althans bij onze vorige kever. Wel lastig is erbij te komen die startmotor :fiew:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.