Ga naar inhoud

Dashboard lampje en lekke band


Mus

Aanbevolen berichten

Net ff stukje gereden, auto voelde niet echt stabiel aan.

Gisteren waren alle banden nog goed vol. Op een gegeven moment

werd 't wel erg instabiel, maar heb geen moment gevoeld waarop de band lek is gegaan.

Thuisgekomen, band dus lek of leeggelopen <_< (rechts achter). Paar honderd meter voordat ik thuis was

ging er een lampje branden op 't dashboard. Kon geen identiek teken vinden in de handleiding.

't lijkt heel erg op het teken van 'Reifen Pannen Anzeige', dat is 't waarschijnlijk ook.

Maar vind 't toch raar dat het teken niet precies hetzelfde is in de handleiding (M roadster/coupe).

Het verschil tussen de tekens is dat er bij het teken in de handleiding een driehoek

om het uitroepteken zit, in de auto zelf staat er wel een uitroepteken maar geen driehoek.

Neem aan dat ze gewoon hetzelfde zijn...

Maar denk vraag het toch ff, vind het ook raar dat de auto al meerdere kilometers erg instabiel

aanvoelde, terwijl het lampje pas ging branden toen ik zo goed als thuis was.

bandsr2.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Marvin: Nee velg is gelukkig niks mee gebeurd

Had zelf geen krik ter beschikking dus was gisteren genoodzaakt de dealer te bellen.

De auto had daar al een tijdje gestaan voor onderhoud.

Heb vanwege de spoorverbreding achter geen bouten meer achter maar moeren

en dus ook geen slotbouten meer. Had gevraagd of ze hier een (anti diefstal) oplossing voor wilden zoeken,

maar het was al meteen duidelijk dat dit niet was gebeurd (terwijl ze beloofd hadden dat 't in orde kwam)...

(Weet iemand misschien een oplossing?)

Ik kreeg die moeren er zelf niet af omdat ik geen passende wielsleutel had,

dus ik zeg neem ff iets mee zodat je zeker weet dat je 't wiel eraf krijgt (geen probleem, komt in orde)...

Ik heb de dealer om 9 uur gebeld (half uurtje zijn we er), na nog een keer bellen kwamen ze om half 12 pas.

Ze stuurden een vrouw (no offence) die eigenlijk geen idee had wat ze precies aan 't doen was,

zeer aardig en behulpzaam moet ik zeggen, maar 't wiel kwam er niet af.

Hun krik paste trouwens niet eens (auto te laag), we moesten een hoogteverschilletje onder de carport zoeken

en toen kon die er net onder.

Om half 1 zou toen de monteur komen die wist hoe 't in elkaar zat...

Om kwart voor 4, kwamen ze eindelijk aanzetten, toen was 't in een kwartiertje klaar.

(heb er tijdelijk een andere velg+band onder zitten)

Er zaten zwarte bmw kapjes op de slotbouten van de voorwielen, was mij ontgaan :hypocritesmiley:,

d8 dat ze de slotbouten er voor ook af hadden gehaald. 't Grappige is, dat dachten ze zelf ook.

Links voor zat de slotbout er volgens hun nog op, rechtsvoor niet, oftewel, rechtsvoor heb ik nu...

2 slotbouten zitten (terwijl die kapjes identiek zijn).

Als je jezelf BMW dealer noemt en dit soort 'werk' aflevert, snap ik daar helemaal niks van.

Ze zullen de rekening wel weer netjes klaar hebben liggen voor extreem laat en slecht werk.

Ik was vrij dus 't was geen groot probleem, maar stel dat dat niet zo was...

Waarschijnlijk hadden ze dan wel een leenauto kunnen regelen voor een Eurotje of 100...

Ze gaan uitzoeken wat er met de band is, dan rijd ik naar ze toe en gaat ie er weer op

en dan ben ik hier weg, 't is nu leuk geweest...

(Brandende lampje betekende trouwens idd kapotte band)

band001oq5.jpg

Link naar reactie

De rolomtrek zou hetzelfde moeten zijn, 't voelt in ieder geval wel zo...

Maar, dat ff ter zijde, want nu komt het...

Ik heb gisteren wederom een aantal keer gebeld, je moet dan door worden verbonden met de

werkplaats of terug worden gebeld. Iedereen was blijkbaar de hele tijd in 'bespreking',

wat dat ook mag betekenen, en ik werd ook niet teruggebeld.

Net weer gebeld, werkplaats is vandaag dicht en morgen is uiteraard alles dicht :thumbup::muur::m:.

Oftewel ik mag hopen, misschien zelfs bidden dat 't maandag voor elkaar is,

betwijfel het ten zeerste...

Dat 't überhaupt legaal is om zo met een klant om te gaan is voor mij onvoorstelbaar...

Link naar reactie

Het is nu woensdag,

Oftewel, mijn vermoedens zijn uitgekomen.

Heb bijna een week op de velg+band moeten wachten.

Maar het wordt nog erger...

Ze hebben de band ondergedompeld, om te kijken of er ergens een lek zat, niks kunnen vinden.

't Had dus alsnog gekund dat de band er niet goed op zat en onder druk langzaam leeg liep.

Maar ze hebben geconcludeerd dat er ergens een 'fout' in de band zat.

Kan me er niks bij voorstellen, band zit er al een jaar onder, gaat ie erop en eraf en dan zit er opeens een fout in.

Ik heb ze van tevoren gezegd, mocht de band wel kapot zijn, bel mij dan eerst ff, dan regel

ik ZELF een nieuwe band. U raadt het al...ze hebben er gewoon een nieuwe band op gezet.

Volgensmij hebben ze überhaupt niks kunnen vinden en gedacht dan hangen we er wel een nieuwe band op

en sturen de rekening, das veruit het makkelijkst en lucratiefst.

Ik heb normaalgesproken helemaal niet de behoefte om meteen te zeggen ga hier niet naartoe,

dat is niet netjes, maar in dit geval zeg ik:

Ik zie persoonlijk geen rede om je bmw te laten onderhouden bij BMW Smudde Enschede.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.