Ga naar inhoud

www.kwartjevankokterug.nu


Jacq

Aanbevolen berichten

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Betwijfel of het wat uit haalt !? :unsure:

Met Prinsjesdag kunnen ze weer Sinterklaas spelen van al dat extra accijns geld wat gevangen is !

Hopenlijk doen ze er dan iets in ons voordeel mee !

B)

Link naar reactie

Heeft het zin ????

Als iedereen nu eens geen Shell of Total zou tanken krijg je een prijzenoorlog, bestaat ook al een mail over.

Dit zal zeker effect hebben maar zou iedere nederlander daar aan meewerken ??? misschien al is de literprijs 5,- euro ????.

Ik doe er wel aan mee, tank altijd Bp Ultimate :unsure:

Link naar reactie
Wat een gezeur hier iedere keer over die benzine prijzen. Voor 2 ton euri aan stickers op lichtmasten das pas erg :thumbup: Kom er maar in Bart :schater:

't was drie ton. Kun jij nou niets onthouden? Overigens voor degenen die het niet kunnen volgen, The Shrike was alleen maar mee naar Munchen om te zeiken over dit onderwerp. Van de drie ton was er ongeveer 299.000 van zijn belastinggeld betaald <_<

Link naar reactie

Geweldig toch, die leuke regenboogkleurtjes op die palen. Tja... ik vind het wel een punt hoor, was toch ooit een tijdelijke accijnsverhoging?

Tis er nooit meer afgegaan. En als we allemaal denken bij een dergelijke actie: Wat heeft het voor zin? Dan gebeurt er zeker niks nee.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik lees nu pas dat dit topic richting mijn Pet Peeve is gegaan. Heb het nog ff uitgezocht. Het was EUR120k dit prachtproject. Echter, het voelde alsof het EUR300k van de EUR500k die ze elk jaar van mij pakken was. Ik heb 3 dagen niet kunnen zitten.

Terug naar hoofdonderwerp:

Mijn professor op de uni had in 1991 voor- en doorgerekend dat toendertijd van elke gulden die in NL aan energie (incl. benzine) betaald werd, 90 cent voor de overheid was, als je alles meerekende vanaf winning tot gebruik. Noorwegen was nog erger/beter, want daar kwam het percentage op 95%. Ik schat in dat vriend Bos dit laatste probeert te overtreffen. Als je bedenkt dat Shell/BP/XOM/etc. nu erg gezellige winsten noteren (Shell ~$30 miljard dollar/yr, ~$300k/employee) dan kun je je voorstellen wat de overheid binnenharkt. Normen en waarden heet dat, want, en daar ben ik het mee eens, grondstoffen inkomsten moeten voor het land zijn en niet voor prive groeperingen. De besteding van dat geld is mij meer een doorn in het oog (stickertje hier, stickertje daar)

Van al dat leuke geld kunnen we natuurlijk wel onze schotelwijkjes verfraaien, dus het is voor een goed doel. De mentaliteit in deze laag van de bevolking zal nog meer getraind worden in het pavlov-effect dat niks zelf regelen in NL vet wordt beloond.

Dan nog 1 van mijn pet peeves. 1 litertje benzine (zonder alle belastingen) is nog steeds veel goedkoper dan 1 liter bronwater. En laat me je vertellen dat winning en processing van olie toch echt wat duurder is, dus die prijs van ruwe olie gaat echt nog wel een tijd stijgen tot het een normale waarde heeft bereikt. Als we dat niet willen moeten we gewoon wat kerncentrales bouwen voor de energie (en die groene liegende eikels lekker op de hei zonder technologie en verwarming (geen vuurtje stoken jongens) een paar jaar laten weg-evolueren). De olie kan dan weer voor kunststof gebruikt worden en dan zal de prijs door de onbalans die ook in de afgelopen decennia heerste (aanbod>>>>>vraag) weer naar beneden gaan.

P.s. Shell doet dit zakelijke spelletje relatief minder slim als je bedenkt dat zelfs voor de prijsstijgingen van afgelopen periode een klein bedrijf als Wintershalll (100% BASF) het al 4 jaar achter elkaar presteert om $1MM/employee aan net profit binnen te halen.

Link naar reactie

Shrike heeft natuurlijk gelijk. Het overgrote deel van de benzineprijs is belasting. Het NOS journaal rept dan wel over de dure olie, maar die is per liter nog altijd spotgoedkoop. De belasting die erop zit nekt ons. En dat onder het mom van socialer, groener en eerlijker. Maar.... er zit nog een BTW verhoging in de pijplijn, want dan kunnen we nog meer leuke dingen doen zoals "stadsvernieuwing". Dat de gemeentelijke lasten de laatste jaren ook explosief stijgen lijkt Wouter Bos niet in de gaten te hebben. Je begrijpt dat ik niet op de huidige coalitie gestemd heb!

zo... dat lucht op. Waar ging het topic ook alweer over? Kwartje van Kok. Ben ik het helmaal mee eens. Weg met dat kwartje. Dat is aangekondigd als'"tijdelijke maatregel". En ook weg met het duppie van Joop den Uijl en met de OZB verhogingen en ga zo nog even door. :newblush:

nu maar weer over tot de orde van de dag. Gelukkig is dit topic in de praatgroep, anders krijgen we daar weer discussie over

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.