Ga naar inhoud

Supersprint


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, die had ik!

Nu heeft ZZZ Woudsend hem... heeft er zelfs een filmpje van gepost!

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ja, die had ik!

Nu heeft ZZZ Woudsend hem... heeft er zelfs een filmpje van gepost!

Wat was je ervaring hiermee?? Zorgde het ook voor een vermogens toename? :notworthy:

En wat deed het met het geluid.. :wave:

Is het ook goede kwaliteit?

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Sinds anderhalve week ook een Supersprint demper onder mijn Z3 1.9 (M44), maar ik ben niet tevreden over het geluid.

 

Met koude motor helemaal prima, maar zodra de boel warm is veel te luid (naar mijn smaak) en een irritante drone tussen 2.000 en 2.750 rpm.

 

Ook nog geprobeerd met een middendemper ertussen, maar geen verbetering.

 

Meer mensen deze ervaring hier?

aangepast door Evan_S
Link naar reactie

Ik heb een Eisenmann einddemper onder mijn z3 (m52b28) en verder een originele uitlaatlijn. Ik ervaar ook die drone bij lagere toerentallen, zoals jij beschrijft. Bij echt doorhalen wel een lekkere snerp. Ik overweeg ook om de einddemper te vervangen voor een originele.

Link naar reactie
13 uren geleden, RobbertZ3 zei:

Ik overweeg ook om de einddemper te vervangen voor een originele.

 

Dit hoor je vaak van mensen die Eisenmann en andere niet-OEM uitlaatsystemen onder het auto hebben (gehad). In het begin is het vaak even leuk. Vooral in tunnels enzo. Maar op den duur wordt het irritant. Zelf heb ik de Schmidt RVS einddempers die bij aanschaf van mijn auto gemonteerd waren, laten vervangen. Allereerst omdat ze dikke omhoog staande tokkie-eindpijpen hadden. Nu OEM einddempers gemonteerd zijn, heb ik er meteen een prettiger (rustiger) geluid bij gekregen.

aangepast door Emi
Link naar reactie
Op 15-6-2008 om 22:28, martinvh zei:

Ja, die had ik!

Nu heeft ZZZ Woudsend hem... heeft er zelfs een filmpje van gepost!

Deels waar.. De Z3 waar deze uitlaat onder zit is al jaren geleden verkocht. Het filmpje is er nog wel:

 

 

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

Ik kan geen verschil tussen koud en warm merken. Het enige verschil wat ik hoor is; als hij goed warm is en ik laat het gas los dan krijg ik een mooie burble. Verder vind ik het soms zelfs iets aan de stille kant terwijl ik absoluut niet van jank en schreeuw uitlaten houd, tenzij het een echte supercar is. Misschien eens een by-pass klep maken voor de midden demper.

aangepast door G.Knulst
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.