Ga naar inhoud

Even voorstellen nieuwe aankoop z3!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Maik Bos. Enige tijd geleden was Malou uit Arnhem hier actief met haar groene z3. Ik ben haar broer! Vorig jaar heb ik haar aangeraden eens te kijken naar een z3 omdat ze eerst naar een smart Roadster aan het zoeken was en dat maar snel afgeraden heb :unsure: Nu helaas is haar auto kapot gegaan en volgens mij heeft ze haar z3 verlaten bij Roodkapje. Doordat ze zelf een z3 heeft gereden en ik er ook even van heb mogen proeven ben ik nu driftig opzoek naar een z3. Mijn budget gaat niet veel verder dan EUR. 8000 dus heel veel keus heb ik niet. Ik ben helemaal weg van een beige lederen interieur, het liefst met zwart of blauw exterieur. Nu heb ik een een drietal op markplaats zien staan waar ik binnenkort even ga kijken, wel te verstaan

http://link.marktplaats.nl/174438050

of

http://link.marktplaats.nl/174084137

of

http://link.marktplaats.nl/173681337

Nou gaat mijn voorkeur uit naar de 2de z3. Mooie kilometerstand en aantrekkelijkere velgen als de 2 andere (naar mijn mening toch wel afgrijselijke) velgen. Helaas ziet deze particulier een aankoopkeuring niet zitten maar geeft aan nog in maart apk keuring te hebben gehad. Ik heb eigenlijk zoiets van, als er niets met de auto aan de hand is moet zo'n keuring ook geen probleem zijn.

Mijn vraag is eigenlijk, kennen jullie rond deze prijsklasse nog een z3 met de kleurcombinatie waar ik naar opzoek ben? Ik heb van mijn zusje gehoord dat Roodkapje ook z3's heeft staan alleen zijn website is volgens mij niet helemaal up to date. In ieder geval ik ben dus driftig opzoek en het lijkt me ontzettend leuk binnenkort met jullie te kunnen rijden! Ik rij nu een mazda mx-3 v6 met zo'n 135 pk. In de prijsklasse waar ik nu zoek zal ik niet veel verder komen dan een 1.8 maar een snellere z3 gaat mijn voorkeur uiteraard wel naar uit.

groetjes,

Maik Bos

Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

uhhh... ik was hier de enige Maik van het forum.... <_<

:thumbup:

Welkom Maik :unsure:

Weer iemand uit Arnhem, kom ook gezellig even langs morgenvroeg om half 6 :schater:

zo te zien is de 2e ZzZ al onder je neus weggekaapt, want de linkt werkt niet meer.

succes met je zoektocht.

ik wil graag een nickchange aanvragen...doe maar: Thomas B. :thumbup:

Link naar reactie

Welkom hier Maik! Succes met je zoektocht naar een mooie Z3!

Nu helaas is haar auto kapot gegaan en volgens mij heeft ze haar z3 verlaten bij Roodkapje.

Heb ik even gemist. Dat Malou hier op het forum kwam niet (dat kon niet gemist worden :unsure: ). Maar ik begrijp dat ze nu Z-loos is?

EDIT: ik zie net Edwin's reply over de keuring hieronder. Ben ik het 100% mee eens. Als de verkoper geen keuring wil, zou ik er bij voorbaat al bij weglopen. Enne, die velgen onder auto 1 en 3 zijn toch echt de originele BMW velgen voor dit model. Velgen kun je ook makkelijk later nog een keer in orde brengen. Kijk liever dat de onderhoudshistorie en zo klopt (en dat je natuurlijk een Z hebt die aan je minimale eisen voldoet).

Link naar reactie

welkom hier Maik.

Succes met je zoektocht.

Over de keuring gesproken. Wanneer een verkoper niet wil meewerken aan een keuring klopt er volgens mij iets niet. Uiteraard moeten de kosten voor de keuring voor de koper zijn en stel je vooraf een koopovereenkomst op dat wanneer er niets in slechte staat is de koop voor bedrag x door gaat of iets dergelijks. Heb ik destijds bij de verkoop van de mijne ook gedaan.

Link naar reactie

Maik welkom hier :sick:

Veel succes met de zoektocht naar een goede ZZZ. Persoonlijk vind ik dat de 1e een veeeeeeeel te hoge kmstand heeft en vrees dat dat bij de 3e ook het geval zal zijn aangezien hij hem niet vermeld.

Ik zou gewoon rustig verder kijken want haastige spoed is zelden goed :sick: ..

Link naar reactie

Hai Maik,

Wat leuk dat je zo besmet geraakt bent. Het budget is wellicht beperkt maar dat maakt er ook wel weer een sport van toch?

Wat die keuring betreft, iemand die een goede auto te koop heeft staan doet daar nimmer moeilijk over. Een APK zegt niks, behalve dat ie redelijk veilig is op het moment van keuren.

Als de banden nog net 1000 km meekunnen istie bij wijze van al goedgekeurd. Laat je niet flessen hoor, de goeie Z3 komt vanzelf op je pad.

Ik ben zelf net uitgezocht en had in die theorie soms een hard hoofd maar ben er nu heilig van overtuigd hahaha.

Als ik wat leuks tegenkom (het rondkijken blijft gewoon leuk) dan laat ik het weten. Heeeeel veel succes!!!

Link naar reactie
Maik welkom hier ;)

Veel succes met de zoektocht naar een goede ZZZ. Persoonlijk vind ik dat de 1e een veeeeeeeel te hoge kmstand heeft en vrees dat dat bij de 3e ook het geval zal zijn aangezien hij hem niet vermeld.

Ik zou gewoon rustig verder kijken want haastige spoed is zelden goed :thumbup: ..

Volledig mee eens.

Ik zou iets meer euries uitgeven voor minder km. Deze centjes verdien je later terug met onderhoud en reparatie kosten.

Succes met je verder zoektocht :thumbup: .

Link naar reactie
  • Administrator
Volledig mee eens.

Ik zou iets meer euries uitgeven voor minder km. Deze centjes verdien je later terug met onderhoud en reparatie kosten.

Succes met je verder zoektocht :thumbup: .

Veel km's zegt niet zoveel, als de historie maar bekend is...

Ik weet niet hoe het met het onderhoud qua kosten gesteld is voor een 1.8/1.9, maar voor een 2.8 ben ik op jaarbasis tot op heden nog niet meer kwijtgeweest dan zo'n 500 euri (en dan rond ik ruim naar boven af). Gewoon normaal rijden, tijdig onderhoud laten plegen en je kunt vele goedkope km's rijden. Ik heb er nu bijna 179.000 (110.000 km in 5 jaar gereden) op staan, doe gemiddeld ruim 3 jaar met een set banden (zomer en winter wisselend) en inmiddels al 2 jaar met de voorremmen en al 5 jaar (sinds aanschaf en wie weet nog langer daarvoor) met de achterremmen. Enige noemenswaardige reparaties zijn de nokkenas- en krukassensor (200 euri samen) en 2 lambdasondes (75 euri per keer) geweest.

't ding kost mij dus geen drol qua onderhoud (ff afkloppen...).

Link naar reactie
Welkom hier Maik! Succes met je zoektocht naar een mooie Z3!

Heb ik even gemist. Dat Malou hier op het forum kwam niet (dat kon niet gemist worden :thumbup: ). Maar ik begrijp dat ze nu Z-loos is?

Nu kom ik er niet meer onderuit.. ik had het liever niet verteld maargoed :thumbup: ;)

Ik had de olie niet goed gecheckt waardoor de motor is vastgeslagen omdat er geen druppel olie meer in zat.

De zzz staat nu inderdaad al enige tijd bij Ruud.

Link naar reactie
haha ja absoluut malou rijd mee! Ik ga zaterdag bij de volgende kijken.. de velgen zijn origineel maar daar zet ik volgend jaar wel andere op (vond die van malou erg stoer) maar verder vind ik de kleurcombinatie enorm sjiek...

Is inderdaad een sjieke kleurencombo (ik heb zelf Bostongrün met beige leder, maar dan in Coupe-vorm).

Wat wel gek is, is dat het kenteken niet bekend is bij de RDW:

Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken 72-ZK-PP

Nummerbord is ergens van april/mei 2008, dus deze zal waarschijnlijk net ingevoerd zijn, misschien dat het daar aan ligt.

Velgen zijn volgens mij wel BMW, maar niet voor een Z3 (Ziet er 3-serie-achtig uit). De bandenmaat is ook 1cm te smal (195/65R15 ip 205/60R15).

Op de site van het bedrijf is de auto iig duurder en wordt er melding van gemaakt dat ie overgespoten is:

Merk: BMW

Type: Z3 1.8

Bouwjaar: 1996

Km stand: 140.000

Kleur: Blauw metallic

Deze Z3 ziet er uit als nieuw! De auto is volledig & proffesioneel overgespoten na lichte hagelschade.

Voorzien van onder andere creme lederen sportstoelen, sportwielen, airbags, electrische ramen, spiegels en mistlampen voor.

Inclusief een nieuwe APK en een beurtje!

Prijs : 9.400,-

Link naar reactie
Nu kom ik er niet meer onderuit.. ik had het liever niet verteld maargoed ;) :thumbup:

Ik had de olie niet goed gecheckt waardoor de motor is vastgeslagen omdat er geen druppel olie meer in zat.

De zzz staat nu inderdaad al enige tijd bij Ruud.

Dat is niet zo best Malou! :thumbup: Is ie nog te maken of moet er een nieuwe motor in?

Link naar reactie
hij is helemaal overleden.....dus een nieuwe motor

Geluk bij een ongeluk mogelijk?: Past er een 6-cylinder in? :thumbup:

Link naar reactie
Wat wel gek is, is dat het kenteken niet bekend is bij de RDW:

Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken 72-ZK-PP

Nummerbord is ergens van april/mei 2008, dus deze zal waarschijnlijk net ingevoerd zijn, misschien dat het daar aan ligt.

Ik heb zelf m'n auto verkocht op 31 mei maar das al wel verwerkt hoor, dat zou een nieuw kenteken toch ook moeten zijn?

Zal eens in de gaten houden na vrijdag hoelang dat duurt.

Link naar reactie
hmm ik zal het zaterdag eens navragen. overigens wat weten jullie van import en km-stand? Kom je er bij een aankoopkeuring achter of de km-stand origineel is? NAP-loos zo als ie onlangs is geïmporteerd.

Als alles goed voor elkaar is, kun je de hele historie zien in het (afgestempelde) onderhoudsboekje. Als dat zo is, zou ik je adviseren even het VIN (chassisnummer, moet ook op het kentekenbewijs staan), de KM standen en de verschillende dealers te noteren waar het onderhoud is uitgevoerd. Kun je ze even nabellen om te zien of er iets geks is geweest.

Dan met de laatste dealer beginnen, als die zegt "das war ein Totalschaden und völlig zusammengeprallt" of "Super nettes Auto, war von ein Alten Herr der immer nur am Sonntag führ" weet je in ieder geval meer. De drie (Nederlandse) dealers waar mijn Z3 coupe was geweest in zijn leven waren allemaal bereid om je van beurt tot beurt precies te vertellen wat er allemaal aan gedaan was. Dus het loont de moeite.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.