Ga naar inhoud

schokbrekersuspensie


Aanbevolen berichten

Hoi,ik heb een zwaar irritante rammel linksachter,ik vermoed zelf iets met schokbreker.Maar heb even een beetje rond gevraagd en en er word gezegd dat is de schokbrekersuspensie.Heeft iemand deze kwaal ook (gehad),en kun je me vertellen wat een reparatie daarvan kost?Of zijn er hier handige jongens?Groetjes Dennis(by the way,ik krijg de foto niet geupload?)

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi,ik heb een zwaar irritante rammel linksachter,ik vermoed zelf iets met schokbreker.Maar heb even een beetje rond gevraagd en en er word gezegd dat is de schokbrekersuspensie.Heeft iemand deze kwaal ook (gehad),en kun je me vertellen wat een reparatie daarvan kost?Of zijn er hier handige jongens?Groetjes Dennis(by the way,ik krijg de foto niet geupload?)

IDD Was bij mij ook de SB suspensie. Kost een paar tientjes (bij Ruud / Roodkapje) Is toevallig ook nog een handige jongen :)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om dit issue maar 's weer aan te zwengelen. Ik heb sinds een paar weken ook een rammel en als ik op het geluid af ga (licht blikkerig rammeltje) zou de schokbreker misschien de oorzaak kunnen zijn.

Vanmorgen bij mijn garage om de hoek langsgegaan, zij dachten aan de uitlaat. Na de auto op de brug gezet te hebben leek een probleem inderdaad te zitten bij de uitlaat, ter hoogte van de rubberophanging vlak voor de einddemper zit de uitlaatpijp slechts een paar millimeter onder de achteras. Op de achteras en uitlaatpijp was ook wat slijtage op de punten zichtbaar.

De monteur heeft wat meer speling gemaakt door het ophangpunt van de uitlaat op dat punt wat te verlagen.

Na een proefrit bleek het probleem echter niet verholpen :thumbup: Maandag breng ik de auto voor verder onderzoek, ik heb iig even gewezen op de schokbrekers...

Een monteur merkte op dat hij van een Z3 kwaal wist dat de achterwielophanging los kan komen van de carroserie, is dit bij iemand bekent?

Maandag weten we meer..

Link naar reactie

Dat het diff loskomt, is een bekend probleem, hoewel voornamelijk bij :thumbup: 's.

Maar voor alle verborgen rammeltjes is Ruud (Roodkapje) het aangewezen adres. Ik zou daar eerst langsgaan voordat ik de beun op de hoek iets ging laten vervangen.

Link naar reactie
gebroken veer kan ook

het afgebroken deel ligt onderin de veer en rammelt daar lekker in de rondte

was bij mij wel zo,ik merkte het toen ik weer de hardtop eraf had en de kap open

Gisteren even het linkerachterwiel eraf gehaald en gechecked of er dingen los zaten, ook de veer/demper/remblokjes maar nog niks gevonden. Ik moet toch een keer een eigen brug voor dit soort acties :thumbup:

Link naar reactie
Ik moet toch een keer een eigen brug voor dit soort acties :fiew:

ik heb t mn baas al eens voorgesteld om ergens in een hoekje van de loods een brugje neer te zetten ,maar hij trapt er niet in :thumbup:

dr past zo slecht een boot op zegt ie????

boten vervoer je toch met trailers? Hartstikke handig als je die kunt checken :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Net even bij Roodkapje langsgegaan. Het rode kapje stond mooi bij hem voor de deur te glimmen :-)

Ik heb ook last van een rammel direct achter mij. Ik hoor het alleen als de kap dicht is. Kapje heeft even een ritje gemaakt en ook bij mij zijn het de schokbrekersuspensions. Binnenkort even laten vervangen bij hem.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.