Ga naar inhoud

Banden velgen combinatie


Aanbevolen berichten

img0668640x480dw7.jpgimg0658640x480fd3.jpgBeste z3ers

Omdat de Z3 van mijn vrouw is lees ik het forum vaak maar voeg niet bijzonder veel toe aan jullie zeer informatieve site. Toch zou ik het volgende willen vragen, ik heb de originele velgen met Michelin banden 225/50/16 vervangen door de op de foto getoonde velgen omdat ik die veel mooier vind echter met deze wielen wil de auto echt elk spoor volgen wat op zijn weg komt, m.a.w. hij trekt als de *** . Er zitten nu voor Dunlop SP Sport 9000 225/45/17 op en achter Dunlop SP Sport 8080 245/40/17 omdat de banden nog zeker 70 % zijn wil ik ze nog niet meteen vervangen door nieuwe Michelin banden omdat ik niet zeker weet of het probleem dan over is. Hebben jullie hier ervaring mee. Ik hoor het graag. Ter info de auto is een 2.8 automaat en bevalt super na 10 jaar mx5.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb na het plaatsen van andere velgen met banden ook meer last van spoorvorming.

bandenmaat en velgmaat is hetzelfde als voorheen, en orrigineel BMW, dus daar kan het niet aan liggen. Het enige wat het volgens mij dus kan zijn zijn de banden, deze zijn namelijk op een andere auto afgesleten (als je een gebruikt setje hebt gekocht). Daar schijnen de ZzZ'jes nogal gevoelig voor te zijn.

Ik ga binnenkort even nieuwe bandjes proberen en verwacht dat het daarmee verholpen is.

Een veerpootbrug zal ongetwijfelt een verbetering zijn. Maar als de ZzZ met de vorige velg/band combinatie minder last had van spoorvorming denk ik toch dat je het probleem bij de (voor-)banden moet zoeken.

Ik houd je op de hoogte als mijn banden vervangen zijn.

Een voorpootbrug (of dormstrebe) is op verschillende sites en ebay te verkrijgen. Of contacteer Ruud(roodkapje op het forum) eens, die heeft ze ook en kan deze ook voor je monteren.

Link naar reactie

MKR,

Een veerpootbrug zal zeker helpen, de ZzZ is echter ook zeer gevoelig voor verschillende banden voor en achter.

Al zijn ze van hetzelfde merk, ze zijn een ander type en dit merk je in het rijgedrag!

Ik zou toch zeker gaan denken aan eenzelfde merk/type band rondom.

Link naar reactie

Tja,kunnen veel oorzaken zijn.

*bandenspanning

*fuseekogels nog 100%?

Alles moet dan eens ff onder de loep,veerpootbrug zal niet helpen als de rest niet klopt.

Bandjes rondom wel hetzelfde houden is het credo.

succes,

wout

Link naar reactie

Ik heb dezelfde banden maar dan 18 inch. Voorheen had ik ook 16 inch. Volgens mij merk je een aanmerkelijk verschil omdat er minder rubber tussen je wiel en de weg zit dus minder 'vergevingsgezind' bij oneffenheden in de weg die anders door het rubber van je banden worden opgevangen. Die wordt nu opgevangen door de rubbers van je draagarmen. De standaardrubbers zijn heel flexibel, dus gaan je wielen (in plaats van alleen de band waar hij contact met de weg maakt) met de weg mee bewegen, terwijl je je stuur stilhoudt.

Ik heb (bij Ruud/Roodkapje) nieuwe fuseekogels en m-rubbers in mijn ophanging laten monteren. Die M-rubbers maken een groot verschil omdat ze helemaal dicht zijn en dus veel minder flexibel. Zelf had ik al een domstrebe gemonteerd. Hij stuurt nu kaarsrecht en heeft minder last van spoorvorming. De auto gaat veel precieser sturen en minder deinen door de plattere banden. Wel zul je elk hobbeltje beter gaan voelen. Dus iets minder comfort.

Link naar reactie
Volgens mij merk je een aanmerkelijk verschil omdat er minder rubber tussen je wiel en de weg zit dus minder 'vergevingsgezind' bij oneffenheden in de weg die anders door het rubber van je banden worden opgevangen.

MKR rijd nu met 17"dat moet nog voldoende 'vergevingsgezind' zijn. Er is dan nog genoeg rubber over, veel Z'tjes zijn standaard met 17" geleverd.

Ik merkte bij 18" wel duidelijk dat ik aan comfort moest inleveren.

Link naar reactie
MKR rijd nu met 17"dat moet nog voldoende 'vergevingsgezind' zijn. Er is dan nog genoeg rubber over, veel Z'tjes zijn standaard met 17" geleverd.

Ik merkte bij 18" wel duidelijk dat ik aan comfort moest inleveren.

B) .... jij laat je toch altijd rijden als artiest zijnde ;)

:unsure:

Link naar reactie
Begrijp dat je soliciteert naar een baan als (prive-)chauffeur? B)

kun je eindelijk weer een Z rijden. :schater:

Verleidelijk...delen we dan ook de groupies althans de 20

+ers :unsure:

...ik wil met mijn 50e stoppen met werken dus dan weet jij wel wat ik kost ;) ...als we daaruit komen wil ik best in die Z van je rijden hoor...ben per slot van rekening ook de moeilijkste niet :schater:

Link naar reactie

Hallo Mkr

Ik had met mijn 18inch ook het idee dat de auto toch een beetje "zoekerig" was.....Bij mij heeft het volgende geholpen

Fusee laten vernieuwen (rechts was iets ruim)

Veerpoot brug gemonteerd(roodkapje)

Ligt nu als een rots op de weg , :unsure: ook de bochten gaan super strak maar zoals ook al vermeld......alles moet natuurlijk verder wel kloppen

Succes

Link naar reactie

Bedankt voor de vele suggesties, ik weet nog niet zo goed welke optie te kiezen. Wat ik wel weet is dat als ik de oude wielen terugzet de auto weer messcherp stuurt en niet zoekt. Ik verdenk toch het meest de twee verschillende type (voor/achter) Dunlop banden die ook nog eens op een andere auto zijn ingereden ervan de problemen te veroorzaken. Daarnaast bevallen deze banden maar matig vanwege de geluidsoverlast die we met de Michelin banden niet hadden. We houden jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.