Ga naar inhoud

xenon lampen kaduk


The Shrike

Aanbevolen berichten

Ik heb welliswaar geen z4, maar de xenon lampen techniek van mijn auto (E60) is denk ik hetzelfde. Ik heb nu binnen 2 jaar 2 keer een kapotte xenon lamp. Die dingen worden toch verkocht met het motto "ze gaan een autoleven mee". Wat is jullie ervaring qua durability van deze dingen? Heb ik pech, of zit er iets niet goed bij mijn auto?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb welliswaar geen z4, maar de xenon lampen techniek van mijn auto (E60) is denk ik hetzelfde. Ik heb nu binnen 2 jaar 2 keer een kapotte xenon lamp. Die dingen worden toch verkocht met het motto "ze gaan een autoleven mee". Wat is jullie ervaring qua durability van deze dingen? Heb ik pech, of zit er iets niet goed bij mijn auto?

Xenon E-39 gaan al ruim 400.000 km mee (Heb altijd mijn lichten aan en heb ze nog nooit vervangen).

Alleen het laatste jaar vind ik de opbrengst minder.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Xenon E-39 gaan al ruim 400.000 km mee (Heb altijd mijn lichten aan en heb ze nog nooit vervangen).

Alleen het laatste jaar vind ik de opbrengst minder.

he, deze week eerste lamp/balast kaduuk. 450.000 km's aan gestaan!!!!

De wizard van Reeuwijk gaat het onderzoeken.

Link naar reactie

Mensen vergeet ff niet dat de lichtopbrengst terugloopt met Xenon lampen (alle lampen trouwens) Dus veel km's is leuk maar is de opbrengst nog wel goed?

1500-2000 branduren is de meeste fut er wel uit. Reken maar uit. Stuk gaan hoort uiteraard niet maar is niet ongebruikelijk voor een lamp (inkoppertje)

Xenon lampen gaan niks langer mee dan halogeen, sterker nog, ze zijn veel kwetsbaarder. LED gaat langer mee (mits geen gekke spanningen) maar ook hier geld dat het kwetsbaar is.

Link naar reactie
Mensen vergeet ff niet dat de lichtopbrengst terugloopt met Xenon lampen (alle lampen trouwens) Dus veel km's is leuk maar is de opbrengst nog wel goed?

1500-2000 branduren is de meeste fut er wel uit. Reken maar uit. Stuk gaan hoort uiteraard niet maar is niet ongebruikelijk voor een lamp (inkoppertje)

Xenon lampen gaan niks langer mee dan halogeen, sterker nog, ze zijn veel kwetsbaarder. LED gaat langer mee (mits geen gekke spanningen) maar ook hier geld dat het kwetsbaar is.

De lichtopbrengst gaat inderdaad op de lange termijn terug maar dat is mijn geval de laatse 50.000 km geweest. (Ik rij altijd met lichten aan)

Rij ik toch mooi 400.000 km helder met xenon. Dat is mij met halogeen nog niet gelukt. Dus ze gaan wel degelijk langer mee maar dat mag ook wel gezien de aanschafkosten.

Link naar reactie
De lichtopbrengst gaat inderdaad op de lange termijn terug maar dat is mijn geval de laatse 50.000 km geweest. (Ik rij altijd met lichten aan)

Rij ik toch mooi 400.000 km helder met xenon. Dat is mij met halogeen nog niet gelukt. Dus ze gaan wel degelijk langer mee maar dat mag ook wel gezien de aanschafkosten.

Da's goed om te weten. Kan je ook vertellen in hoeveel tijd je die 4 ton heb gereden?

Ik kan je wel curves tonen van de teruggang in lichtopbrengst van professionele xenon lampen (dus niet D2S pitje). Wat je dan ziet is dat de lamp de 1e 500 uur het felst brandt. Daarna wordt het heel geleidelijk aan minder tot hij op het eind heel snel terugvalt tot onder de helft van de oorspronkelijke opbrengst.

Automotive xenon vertoont dezelfde soort curves maar ik schat dat de lampen wat langer meegaan dan industriele lampen. Ik heb wel eens uitgerekend dat een gemiddelde rijder die altijd met licht aan rijdt (zoals ik ook) mag verwachten dat het tussen de 2 en 3 jaar mee gaat. Als je veel op de snelweg zit ben je natuurlijk sneller door de 4 ton km heen. Vind ik nog veel trouwens. Ik heb lichtunits overgenomen die hoogstwaarschijnlijk 5 jaar oud waren. De pitjes daarin waren echt helemaal op.

Link naar reactie
Mijn zwager heeft een X5 uit 2003 180.000 km Xenon lamp stuk.

Andre

Hij heeft iets van 127 EUR per lamp betaald bij de dealer in Alphen aan den Rijn (Seevers) dus schokkend is de prijs niet inclusief inzetten en een betere lichtopbrengst gegarandeerd.

Andre

Link naar reactie
Hij heeft iets van 127 EUR per lamp betaald bij de dealer in Alphen aan den Rijn (Seevers) dus schokkend is de prijs niet inclusief inzetten en een betere lichtopbrengst gegarandeerd.

Andre

Toch wel redelijk schokkend als je bedenkt dat ik 35 euro per (originele Philips) lamp heb betaalt

Link naar reactie
Hij heeft iets van 127 EUR per lamp betaald bij de dealer in Alphen aan den Rijn (Seevers) dus schokkend is de prijs niet inclusief inzetten en een betere lichtopbrengst gegarandeerd.

Andre

Toch wel redelijk schokkend als je bedenkt dat ik 35 euro per (originele Philips) lamp heb betaalt

Voor 92 euro per lamp wil ik ze er ook wel inzetten :schater:

Maar 35 euro voor een HID lijkt mij onwaarschijnlijk goedkoop. Voor dat geld koop je nog maar net een setje Philips halogeen lampjes.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.