Ga naar inhoud

Welke Z3?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ben nieuw op het forum en benieuwd naar welke Z3 'geadviseerd' wordt. Ik heb onlangs mijn Volvo V70 R AWD (in de unieke kleur 'Laserblue') verkocht om weer in een nieuwe lease-V70 te gaan rijden. De R AWD was echt mijn droomauto, hij is dan ook met pijn in het hart verkocht. Twee V70's op de oprit is echter te veel en bovendien kon ik een geweldige inruil krijgen. Nu ik dan in mijn 'vervoersmiddel' van A naar B en weer terug rijd, en dat best lekker want D5 Geatronic, wil ik toch weer een auto voor mezelf.

Als sinds enige tijd heb ik het plan opgevat een Z3 te kopen. In eerste instantie sprak me de Coupe erg aan maar twee ritjes in de roadster hebben me toch van gedachten veranderd. Ik heb een extra garage dus de auto kan permanent onderdak en het 'open' rijden is me goed bevallen. Ik heb me inmiddels wat verdiept in de auto en weet denk ik redelijk wat ik wil. Na mijn beide eerste proefritten (1.8i en 2.0i) gaat mijn voorkeur uit naar een 6-cylinder. Het geluid is toch redelijk belangrijk in zo'n auto en misschien wel een groot deel van de beleving.

Nu zijn er op dit forum ongetwijfeld mensen die zeggen; dit moet je wél en dit níet. Ik ben benieuwd. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een Z3 Roadster 2.2i met de sportstoelen, airco, 17" wielen, kleur zwart en uiteraard handbak. Maar een 2.8i lijkt me ook niet verkeerd. Ik ben in ieder geval nu series op zoek. Als je dus goede tips hebt dan hou ik me aanbevolen, alvast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En wat wil je met je Z3 gaan doen? Vooral relaxt touren of af en toe lekker knallen?

Want dan ben je met een R best verwend qua performance. (heeft die nog steeds die fantastische kickdown? Heb wel eens in de 850 R gereden)

Link naar reactie

Ik heb zojuist mijn 2.8 verkocht aan iemand die in eerste instant naar een 1.9 aan het kijken was. Nadat hij een stukje had gereden in de 2.8 was hij direct om. Dus ga ook in wat andere modellen rijden met verschillende optie. Dan kun je het beste voor jezelf een lijstje maken wat het best bij je past

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ging destijds ook voor een 1.9, maar nadat ik daar mee had gereden had ik toch zoiets van "nee, ik mis iets". Dag later proefrit met een 2.8 gemaakt en was gelijk verkocht.

Overigens, de mijne is evt. te koop :thumbup: :

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry145366

Link naar reactie
Ik ging destijds ook voor een 1.9, maar nadat ik daar mee had gereden had ik toch zoiets van "nee, ik mis iets". Dag later proefrit met een 2.8 gemaakt en was gelijk verkocht.

Overigens, de mijne is evt. te koop :thumbup: :

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry145366

Hij bedoelt dit bericht denk ik, het meer is vast niet te koop :schater:

Link naar reactie

Ik wil de auto vooral gebruiken voor het toeren. Ik denk zelf dat de 2.2i de meest uitgewogen combinatie zal opleveren. Mijn voorkeur gaat uit naar zwart - zwart. Ik heb er inmiddels een aantal 'gespot' in D.

De V70 R zorgt idd voor vooral heel veel 'umpf' bij kickdown. Het is echter geen hele sportieve auto want én zwaar én een ondermaatse aandrijflijn. Als hele snelle en veile manier om van A naar B, of zelfs Z, te gaan, is de auto echter fantastisch! Ruim, veilig (zeker voor een auto uit '99) De auto had bovendien een Volvo 'big brake'-kit en een door mij vervangen aandrijflijn (deels) waardoor de auto echt geweldig reed. Menig 'GTI'-achtige reed weg bij het verkeerslicht om... na enkele honderden meters volledig weggeblazen te worden.

Goed, Z3 dus. Ik ben op zoek naar een auto met niet al te veel km's (max 125 dkm) en veel opties. Ik heb de tijd dus zie wel wat er voorbij komt. Ik heb nu geen inruil daar wil ik dan ook max van profiteren. Misschien wordt het idd wel een auto uit D.

Link naar reactie

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt maar als jezelf een auto importeerd uit Duitsland en je wilt een beetje power dan kun je ook voor een Z3 :thumbup: kiezen. De 2.8 is een goede tweede. Die opties kun je eventueel ook zelf doen.

succes

Link naar reactie

Ik zie dergelijke vrager wel eerder. Het valt me op dat niemand een 3.0 adviseerd. Het is of M of 2.8.

Waarom? Ik zou het niet weten. Terwijl een 3.0 toch zoveel meer is dan een 2.8.

Prijs? Hoef je het ook niet meer voor te laten!

Cheers

Link naar reactie

Deze discussie is nog niet zo lang geleden ook al eens gevoerd. Ieder heeft zijn eigen voorkeur. Wat je te besteden hebt is uiteindelijk doorslaggevend. Moet in ieder geval een zescylinder worden lijkt mij. 2.0, zou ik niet doen. Voor een paar euro meer heb je de 2.2 Verder nog keuze uit de 2.8, de 3.0 en de ///M. Voor een beetje sportief toeren is de 2.2 een prachtauto. Is ook in heel veel mooie uitvoeringen en met weinig kilometers te krijgen. Dit in tegenstelling tot de 3.0 die wel veel opties kan hebben maar moeilijk met een beetje aparte leren bekleding te krijgen is. Zelf zou ik kiezen voor de 3.0 als de ///M wat te veel van het goede is en een gewoon interieur voldoet.

Link naar reactie
Ik zie dergelijke vrager wel eerder. Het valt me op dat niemand een 3.0 adviseerd. Het is of M of 2.8.

Waarom? Ik zou het niet weten. Terwijl een 3.0 toch zoveel meer is dan een 2.8.

Prijs? Hoef je het ook niet meer voor te laten!

Cheers

Ik heb me er nooit zo in verdiept maar is de 3.0 ooit als widebody verschenen of alleen als facelift? Ik ben zelf niet zo'n fan van dat type (facelift) en dat schijnen meer zo te voelen.

Zelf ben ik niet bezig met de tussenstap 6-cylinder-maar-niet-M want anders was de aanbieding van BMW-Z-CSi echt een aanrader; komt met die prijs in de buurt van de 4-pittertjes. Onbegrijpelijk dat die nog niet weg is.

Link naar reactie

Inderdaad, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Als je sportief wil toeren is een 2.2i een uitstekende keuze.

Voldoende vermogen (170 PK) en een prima sound

De 2.2 en de 3.0 werden in modeljaar 2001 geintroduceerd en bevatten beide de M54 motor welke door kenners

uitgeroepen werd tot beste en meest betrouwbare motor in de Z3. Meer vermogen dan de 2.0 en 2.8 en ook zuiniger !

Dubbele Vanos, electronische gasklep etc.

Je kunt het nalezen op http://argyrides.eu/bmw/features/features.htm en http://nieuwsbank.nl/inp/2000/07/0707G055.htm

Ik ben in het gelukkige bezit van de 2.2i, zelf geimporteerd uit Duitsland en geniet elke dag :thumbup:

Succes met de zoektocht.

Link naar reactie

@Brambo67: Gave wagen hoor, ik vond em zalig rijden. Weekje toen tot m'n beschikking gehad. En heel veel in een T5 gereden maar die had die kickdown niet.

Maar die was ook best al lekker snel.

Als je vragen hebt over importeren... Ik ben er ook druk mee bezig en heb Google inmiddels 3x met een stofkammetje doorgespit.

Stuur gerust een PMtje. Veel succes met zoeken!

Link naar reactie
Ik zie dergelijke vrager wel eerder. Het valt me op dat niemand een 3.0 adviseerd. Het is of M of 2.8.

Waarom? Ik zou het niet weten. Terwijl een 3.0 toch zoveel meer is dan een 2.8.

Prijs? Hoef je het ook niet meer voor te laten!

Cheers

komt waarschijnlijk doordat er een stuk minder 3.0's dan 2.8's rondrijden, wat een boer niet kent... :kisstogether:

de 3.0 M54 is toch wel een hele fijne machine hoor. Rijdt op top met de :smart: 's mee maar leent zich bij uitstek voor doorrijden zonder te jagen, gewoon lekker gaan. Vergelijken met een 2.8 kan ik het niet, daar heb ik nooit mee gereden. Kijk naar de cijfertjes, 40PK meer is toch altijd fijn (maar dat hangt afvan het type rijder dat je bent). Een funcar voor erbij met die gezegend is met zo'n geweldige 6-cyl, wat een luxe.

Link naar reactie

Ik heb zelf een 2.2 uit 2001. Ook zwart/zwart. Het voordeel van een nieuwer type vind ik dat niet alleen de motor van een verder doorontwikkeld type is, maar dat ook electronica verder is doorgevoerd en (maar dat is persoonlijk) de console moderner oogt. De 2.2 is prima om sportief mee te toeren, maar echt 'knallen' doet hij niet. Achteraf had ik liever een 3.0 gehad, hoewel ik de kont van een wide body (dus oud type 2,8) mooier vind dan de face lift modellen (alle 4 en 6 cylinder muv M), maar ook dat is persoonlijk.

Ik zou verder goed kijken naar welke accesoires er al op zitten. Veel van ons op het forum hebben later nog flink geinvesteerd in rolbeugels, verlagingsets, chrome deurgrepen, -raamomlijsting, -derde remlicht, -randjes om tellers, armleuning, ander interieur, windscherm, perspenning, dikkere velgen, cruise control, sperdifferentieel, audio upgrade, hardtop, etc, etc. Dat gaat behoorlijk in de papieren lopen en als je eenmaal z3 fan wordt, ga je ongetwijfeld ook dit soort dingen aanschaffen. Dus wat er al op zit, is mooi meegenomen.

Succes met de aankoop!

Link naar reactie

Mijn advies is.

Ga voor een sportline uitvoering.

Bijna alle denkbare opties zitten daar op.

Standaard zijn M onderstel M stuur en sportstoelen.

Motor 2.2 is echt genoeg om er lekker mee te rijden.

Wil je power ga dan voor de 3.0.

Verschil 2.2 / 170pk tegen over 3.0 / 231pk.

Brandstof verbruik is nagenoeg gelijk van deze motoren zie gegevens autoweek.

Ik Nor rij 8.4 liter per 100 km Andriol 11.4 per 100km.

Alle bij 3.0 motor en automaat.

Verschil hij rijdt simpelweg gewoon harder en trekt ook wat sportiever op.

En kijk geduldig rond wat er op de markt te koop is.

Er staan er genoeg te koop.

En verdiep je een beetje in uitvoeringen.

Er zijn bijna geen twee gelijke Zzz te vinden.

Link naar reactie

Tot zover bedankt voor alle tips! Ik heb inmiddels een aantal aardige auto's gezien in D zoals al gezegd en wellicht dat er daar een bij zit. Ik heb idd de tijd en kijk rustig wat er op me af komt. Naast zwart heb ik inmiddels ook 'Stahl grau' op mijn lijstje staan. Deze kleur lijkt staat 'em ook errug goed!

Ik neem aan dat er onder jullie ook een aantal zijn (misschien wel velen) die hun Z3 uit D hebben gehaald. Wat is jullie ervaring, valt er nog wat van de vraagprijs af te kletsen in het algemeen? Het zou voor mij eventueel de eerste keer worden dat ik er een uit D haal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.