Ga naar inhoud

eindoverbrenging vervangen


Aanbevolen berichten

Ik zag dat je als optie een andere eindoverbrenging kunt krijgen op mijn 2,2 z3.

3,91 ipv 3,38. Ik snap dat je dan meer trekkracht krijgt en minder topsnelheid, maar weet iemand hoeveel? En wat de overige effecten zijn qua rij ervaring?

Groet,

Bo

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En hier mijn broertje weer met zijn 2.8 met een 4.27 diff i.p.v. het standaard 3.15.

0 - 100 circa 5 sec.

Topsnelheid: 188.

Link naar reactie

Interessant leesvoer! Dank voor de tip.

Als je de verhouding verandert van 3,38 naar 3,91 wordt het aantal omwentelingen van de achteras 86% (338/391) van de oorspronkelijke waarde bij hetzelfde toerental in dezelfde versnelling, neem ik aan?

Dat zou betekenen dat de top verandert van 225 km/u naar 194 km/u. Kan iemand bevestigen of mijn redenatie klopt?

Link naar reactie
Grappig hoe de cijfers elke keer weer veranderen -_-

Je zal maar zoveel vrije tijd hebben ..... en dat voor 0,1 sec verschil.

Link naar reactie
Interessant leesvoer! Dank voor de tip.

Als je de verhouding verandert van 3,38 naar 3,91 wordt het aantal omwentelingen van de achteras 86% (338/391) van de oorspronkelijke waarde bij hetzelfde toerental in dezelfde versnelling, neem ik aan?

Dat zou betekenen dat de top verandert van 225 km/u naar 194 km/u. Kan iemand bevestigen of mijn redenatie klopt?

Ja dit moet kloppen

Betekend ook dat alle versnellingen natuurlijk ook 86% "kleiner in snelheid " zijn geworden.

Note : Het toeren verschil itussen de versnellingen blijft gelijk

Link naar reactie
Wat ga je bouwen dan ? een sprint auto of wil je er ook nog mee op de openbare weg rijden ..... moet je voorstellen met een snelheid van 120 en dan 6000 toeren of zo ..... en buiten het feit dat je daar temmes van word wat denk je van het brandstofverbruik en de extra slijtage ???

Als je wil "sprinten" dan zet je er toch gewoon een paar kleine wieltje's met lage banden onder ?? die heb je er ook weer zo af als je het zat bent... :thumbup:

Ik verdiep me graag in verschillende mogelijkheden en dit was er 1 van. Die deel ik graag op het forum omdat je daarmee kennis en ervaring kunt uitwisselen. Volgens mij een van de doelstellingen van dit forum.

Hoewel deze specifieke mod niet op het forum beschreven was (dus interessant om te posten), ben ik o.a. via andere kanalen wel veel wijzer geworden. En inderdaad is mijn conclusie dat dit geen goede optie is voor normaal gebruik. Maar ja, dat wist ik van te voren niet, vandaar... Een alternatief is een overbenging van 3,64. Dat levert net iets meer trekkracht en je top blijft toch ruim boven de 200.

Overigens zul je bij 6000 toeren en een overbrenging van 3,91 nog steeds 190 km uur rijden, t'is een kwestie van wat eerder schakelen... :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.