Ga naar inhoud

Big brother is watching you


pavisser

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Deze week heb ik definitief kunnen vaststellen dat oom agent meer dan gemiddeld diverse liefhebbersfora - het onze ongetwijfeld ook - nauwlettend volgt.

Ik heb in een strafzaak (sorry, ik hoor bij het gebeft geboefte :kisstogether: ) nota bene in de opbouw van het dossier geconstateerd dat de aanleiding voor een onderzoek een al dan niet sterk verhaal was op een liefhebbersforum, waarbij later de aangifte is gezocht of gewoon van te voren een agent (al dan niet met lasergun) op de verwachte locatie wordt geplaatst.

Let dus allemaal wat je roept, er wordt klaarblijkelijk serieuzer gelezen dan je zelf misschien soms zou willen.

Groeten

P

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O, nu snap ik 'm ook: pavisser is advocaat(?). :thumbup:

juistem <_<

Maar pas op, "Koos Spee" is ook op het forum....

Link naar reactie

Big Brother watcht al een tijdje ja. Ik ken verhalen van mensen die 'handel' deden op diverse vraag&aanbod websites en/of in bedrijvengidsen vermeld stonden met hun 'bedrijfje'. De fiscus vond dat zeer interessant en bij hun zoektocht op het web (wellicht via Google) kwamen ze die mensen op het spoor.

Link naar reactie
Van de fiscus was dit inderdaad al langer bekend, maar ik trof dus gewoon een printje van een of ander forum aan onder de bewijsstukken. Zo bruin kende ik het dus nog niet.

Is wel raar, hoe kunnen ze bewijzen dat iemand ook daadwerkelijk ingelogd was op het forum. Ik bedoel: ik kan ook met Rogers naam etc. via marktplaats spullen verkopen...

Link naar reactie
Zo bruin kende ik het dus nog niet.

Zal wel een ingewikkeld juridisch verhaal worden, maar ik stel de vraag toch:

Wat is er mis mee dat ze mee lezen?

Of je nu van de daken schreeuwt dat je iets gaat doen, of je schrijft het in een openbaar forum; dat komt toch op hetzelfde neer? Dat iemand anders er gebruik van maakt (de Hermandad of iemand met misdadige inslag) ligt voor de hand.

En daarom is je waarschuwing volledig op z'n plaats hier.

Link naar reactie

Ook bekent in Engeland waar iemand had geschreven dat zijn vrouw de bekeuring voor het snel rijden op zich had genomen, terwijl hij gereden had. Kwam dus ook proces van waarbij de inhoud van het internet verhaal bewijs materiaal werd.

Link naar reactie

latenw e hier nou niet moeiijk over doen. Men bewaard alle sms en emailverkeer minimaal een jaar........

Soms zie je mensen in een hoekje stiekum staan te bellen die dan denken dat niemand hen hoort........ :fiew:

De fiscus vraagt toch ook alleenmaar zaken die zij allang weet.

Link naar reactie
Als je je keurig aan de regels houdt, hoef je ook niets te vrezen. <_<

Ik was nogal verbaasd over deze opmerking maar nu zie ik dat je nieuw bent op het forum :angry: dus het zij je vergeven. Misschien was het nog niet duidelijk maar hier worden regelmatig ritten georganiseerd waarbij je rokend, bellend en met een fles bier in je handen met 150 km per uur door rood rijdt. :smart:

Link naar reactie
Ik was nogal verbaasd over deze opmerking maar nu zie ik dat je nieuw bent op het forum :smart: dus het zij je vergeven. Misschien was het nog niet duidelijk maar hier worden regelmatig ritten georganiseerd waarbij je rokend, bellend en met een fles bier in je handen met 150 km per uur door rood rijdt. <_<

Dank voor je vergevensgezindheid.

Het is een gegeven dat er onder liefhebbers van auto's, zeker als ze iets met snelheid te maken zouden kunnen hebben, wel eens te hard wordt gereden. En dat harde rijden kunnen ook stoplicht sprintjes e.d. zijn.

Zeker gezien het feit dat er via diverse fora afspraken gemaakt worden om straatraces en te houden, vind ik het begrijpelijk dat "Oom Agent" zich voorbereidt op acties via internet, zeker gezien het feit dat een ieder zich zelf (en de peekaa's) niet altijd in de hand heeft). Ook Vrouwe Justitia gaat met haar tijd mee.

En ja, ik ben niet Roomser dan de Paus. Ik heb ook wel eens een bekeuring voor te hard rijden. Maar ik neem het verlies, immers moet ik maar niet te hard rijden.

De handhaving in 0031 gaat al lang niet meer puur alleen om de verkeersveiligheid maar is een gebudgetteerd bedrag wat de overheid nodig heeft voor haar snode plannen.

Link naar reactie

Braaf zijn met de z is inderdaad niet eenvoudig.... <_< .

Bewijsrechtelijk is de eigen verklaring alleen niet voldoende voor een veroordeling, maar i.c.m. een andere verklaring, aangifte of gebrekkig proces-verbaal van bevindingen kan het een veroordeling of vriendelijk transactievoorstel opleveren. Dat is toch wel xxx.

Tip: noem niet al te gedetailleerd locatie en tijdstip :smart: .

Cheers, op naar de rose, bier en stoplichten :angry: !

Paul

Link naar reactie
Ik was nogal verbaasd over deze opmerking maar nu zie ik dat je nieuw bent op het forum :wave: dus het zij je vergeven. Misschien was het nog niet duidelijk maar hier worden regelmatig ritten georganiseerd waarbij je rokend, bellend en met een fles bier in je handen met 150 km per uur door rood rijdt. :thumbup:

er is een verschil tussen km en meter per uur :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.