Ga naar inhoud

Wiki om te testen


Aanbevolen berichten

Drukdrukdruk, geen tijd voor het forum maar... ik heb wel een wiki gemaakt om te testen.

Je vindt hem op http://z3.viaisn.org/ (een tijdelijke url, zou beter wiki.bmwzforum.nl kunnen worden).

Vooralsnog heb ik hem dichtgeknepen om spammers geen kans te geven. Je kunt dus niet zomaar inloggen en bladzijden bewerken. Daarvoor moet je een account aanmaken op http://z3.viaisn.org/GebruikersVoorkeuren en dan mij even je inlognaam mailen zodat ik je kan toevoegen aan de schrijfgroep. Als er animo is dan kan deze procedure vervallen maar dat betekent wel dat spam actief verwijderd moet worden (hetgeen op zich heel makkelijk gaat).

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Good idee, maar ik zou toch voor een Joomla basis met wiki component gaan. Lijkt mij overzichtelijker als het script wat je nu gebruikt. Maar goed, da's mijn mening uiteraard :rolleyes:

Ik ben zelf ook met e.e.a. bezig om een BMW website op te zetten met zoveel mogelijk info voor zoveel mogelijk typen, incl. forum, wiki, marktplaats idee etc.

Z3 gedeelte van de wiki zou dan gelinkt kunnen worden bijv.

Link naar reactie

Kijk ook hier eens: Zroadster's Zwiki

Van onze duitse vrienden. Hier staat overigens ook al heel veel in. Misschien is het een idee om hierbij aan te sluiten en de NL vertalingen en aanvullingen te maken?

Er wordt gebruik gemaakt van MediaWiki. Een van de krachtigste Wiki tools in omloop. Volgens mij moet het mogelijk zijn om daar bij aan te koppelen om zo een nog breder platform te krijgen. Het werkt dus zoals Wikipedia op dit moment. Je kunt dan dus ook over meerdere wiki's zoeken als het in jouw taal bijvoorbeeld niet voorhanden is.

Ik wil me bij deze ook wel aanmelden om hier in mee te werken.

Link naar reactie
Good idee, maar ik zou toch voor een Joomla basis met wiki component gaan.

Op zich is dit een mooi moment voor de juiste keuzes. Als je het in een groot verband zet is Joomla een (prima) alleskunner terwijl het huidige forum en de wiki op zichzelf staande toepassingen zijn. Voordeel van Joomla is naadloze integratie. Voordeel van Moin-wiki plus forum is robuustheid. Met Python onder de motorkap en een rechtensysteem middels ACL's zie ik Moin-wiki als een uitstekende oplossing die te verkiezen is boven MediaWiki (daar hebben we de nodige vergelijkende tests mee gedraaid). Tel daarbij op dat ook Moin de belangstelling van Joomla geniet (http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=47&t=274152) plus de exportmogelijkheden

via DocBook en dan is de keuze voor mij redelijk helder.

Ik ben zelf ook met e.e.a. bezig om een BMW website op te zetten met zoveel mogelijk info voor zoveel mogelijk typen, incl. forum, wiki, marktplaats idee etc.

Voor zoiets lijkt mij ook dat Joomla een uitstekende keuze is.

Link naar reactie
Ik onderschrijf alles hierboven, heel goed en maak er maar wat moois van. :schater:

Snap er de ballen van...

Idem, Nestor, Idem ! :schater: :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.