Ga naar inhoud

Z3 stuur trilling


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Wij beschikken aln tijdje overn Z3.

Toevallig was ik op zoek naar wat informatie en dit forum leek me nice!

Als je vragen hebt stel ze maar!

Ik zal mijn vraag ook maar meteen stellen :(

Zodra ik harder als laten we zeggen pak weg 170 rij gaat mn stuur trillen,

de garage zegt hier niks aan te kunnen doen! Kan ik me niet voorstelle,

misschie heeft iemand dus de goudetip?Dankje alvast!

XPat

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welkom!

De gouden tip? Euh, niet zo hard rijden...?

:(

Nee, ik heb het ook gehad maar dan bij 90 km per uur. Ik heb toen de voorwielen opnieuw laten balanceren, had wel effect maar niet volledig. Bij nader onderzoek bleek dat het een lichte slag in een van de voorbanden was.

Link naar reactie

Dit kan voorkomen. Veel auto's hebben rond een bepaalde snelheid een lichte trilling van onbalans. Als dit bij 170 km/u is zullen de meeste automobilisten hier nooit last van hebben :( .

Jij wel dus en je zult waarschijnlijk bij 180 km/u geen last last hebben.

Wat je kunt doen is om bij de kwikfitter of i.d. de uitlijning en balancering na te laten meten. Het gaat om minime verschillen maar is lastig.

Succes.

Link naar reactie

Allereerst hartelijk welkom op het forum. :(

Als balanceren geen verbetering oplevert zou je kunnen proberen om wat te "spelen" met de bandenspanning. Als een auto langdurig stilstaat, bijvoorbeeld heel de winter, en de banden hebben in deze periode van stilstand niet een hogere druk gehad, kan er een platte kant ontstaat op de banden. Door de bandenspanning te verhogen kan dit opgeheven worden. Soms zijn daarna de klachten verdwenen, maar soms ook niet. Nieuwe banden zijn dan de oplossing. In jouw geval natuurlijk wel het soort wat past bij jouw snelheden. :(

Link naar reactie
Welkom!

De gouden tip? Euh, niet zo hard rijden...?

:rolleyes:

Nee, ik heb het ook gehad maar dan bij 90 km per uur. Ik heb toen de voorwielen opnieuw laten balanceren, had wel effect maar niet volledig. Bij nader onderzoek bleek dat het een lichte slag in een van de voorbanden was.

Hahaha, als je veel duitse autobahn rijd is hard 120 rijden bijna onmogelijk :thumbup:

lichte slag zou in een band zou kunnen!

Ga morgen zowieso even de garage in om em na te laten kijken, zal eens vragen!

Thanks.

Link naar reactie
Allereerst hartelijk welkom op het forum. :thumbup:

Als balanceren geen verbetering oplevert zou je kunnen proberen om wat te "spelen" met de bandenspanning. Als een auto langdurig stilstaat, bijvoorbeeld heel de winter, en de banden hebben in deze periode van stilstand niet een hogere druk gehad, kan er een platte kant ontstaat op de banden. Door de bandenspanning te verhogen kan dit opgeheven worden. Soms zijn daarna de klachten verdwenen, maar soms ook niet. Nieuwe banden zijn dan de oplossing. In jouw geval natuurlijk wel het soort wat past bij jouw snelheden. :rolleyes:

Zou idem ook nog kunnen, hij heeft hele winter in de garage gestaan!

Banden zijn voor de winter venieuwd, mag hopen dat ik geen nieuwe nodig heb!

haha ook thanks voor je reactie!

De garage zal morgen verbaasd staan! :thumbup:

Link naar reactie
Dit kan voorkomen. Veel auto's hebben rond een bepaalde snelheid een lichte trilling van onbalans. Als dit bij 170 km/u is zullen de meeste automobilisten hier nooit last van hebben :rolleyes: .

Jij wel dus en je zult waarschijnlijk bij 180 km/u geen last last hebben.

Wat je kunt doen is om bij de kwikfitter of i.d. de uitlijning en balancering na te laten meten. Het gaat om minime verschillen maar is lastig.

Succes.

haha ook bij 180 heb ik er last van!

nahjah zoals je misschien algelezen hebt, moet morgen toch in de garage zijn dus zal eens navragen!

Link naar reactie
Hoi Allemaal,

Wij beschikken aln tijdje overn Z3.

Toevallig was ik op zoek naar wat informatie en dit forum leek me nice!

Als je vragen hebt stel ze maar!

Ik zal mijn vraag ook maar meteen stellen :drank:

Zodra ik harder als laten we zeggen pak weg 170 rij gaat mn stuur trillen,

de garage zegt hier niks aan te kunnen doen! Kan ik me niet voorstelle,

misschie heeft iemand dus de goudetip?Dankje alvast!

XPat

Misschien heb ik de oplossing, ik had het zelfde probleem en bij mij waren het de achterste rubbers van de voorste draagarmen deze hadden teveel speling ,nu is het probleem weg

Link naar reactie

Jep wat Floor zegt klopt,

als uitblalanceren en zo niet werkt.

Zullen het vast de rubbers voor zijn bij draagarmen.

Dat kan je merken door tegen het wiel aan te duwen aan linker en rechter kant.

Vooral als een van de voorwielen erger is dan de ander niet ermee wachten.

Tevens zal je het ook aan de banden moeten zien die geven een cubbing spoor aan.

Greetz Krissie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.