Ga naar inhoud

Z3coupé fanclub test Z4 coupé


Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

toch maar een ZZZ?????????

Der Turnshuh...?

Op een handvol liefhebbers van het eerste uur na was de Z3 Coupé dus een flop Zeggen Ze... :huh:

Link naar reactie

Erg leuk filmpje. Dankjewel voor de link.

Duits blijft een top-taal, over het design van de Z3 coupe:

"Der aufgezetze Rucksack ist für viele Käufer Stein des Anstoßes"

Jawohl!!! :huh:

Link naar reactie
Ik heb gelezen dat er wereldwijd toch nog zo'n 18.000 Z3QP's aan de man/vrouw zijn gebracht. Select clubje dus mit einem aufgezetze Rucksack.

hier staat een PDFje met alle aantallen. (de Z3 staat bij de E36 op pagina 16)

Productie-aantallen van de Z3

Z3 coupe 11460

Z3M coupe 6291

Totaal coupe's: 17751

Z3 roadster 263887

Z3M roadster 71241

Totaal roadsters: 338128

Dus ja, vanuit een aantallen verkochte coupe's bekeken (er zijn bijna 19 keer zoveel roadsters verkocht!!) lijkt het wel een flop. Vanuit een prachtige (IMHO) exclusieve wagen die misschien ooit verzamelwaarde gaat krijgen (en als ie dat niet krijgt is het ook goed), is het een topper! :huh:

Link naar reactie
Z3 coupe 11460

Z3M coupe 6291

Totaal coupe's: 17751

altijd leuke stats.. vraag die komt bovendrijven is hoeveel er hiervan nog rondrijden. Wel eens zien langskomen op het forum maar voor zover ik weet zonder antwoord (is ook erg lastig om boven tafel te krijgen...) Maar eens een beetje rekenen dan: Stel dat van de :wub: QP's, ieder jaar 10% afvalt (door crash of andere problemen) en er ieder jaar (1999-2002) een gelijke hoeveelheid zouden zijn geproduceerd (ik weet dat dit niet zo is maar kan de getallen S50-S54 even niet vinden :huh: ), dan zouden er eind 2008 nog 2529 rondrijden.

10% uitval

mqp10uitvalxt1.jpg

Jaarlijkse uitval 10% is IMHO aan de lage kant (leer mij die QP rijders kennen). Als de uitval 15% is, zouden er nu nog 1663 :ok: QP's zijn. B) Dus, iemand met enige actuariele kennis werkend bij een verzekeringsmaatschappij alhier om de cijfertjes dichter bij de realiteit te krijgen? :m:

15% uitval

mqp15uitvalle4.jpg

Link naar reactie
(ik weet dat dit niet zo is maar kan de getallen S50-S54 even niet vinden :huh: )

Die aantallen heb ik ooit in je eigen "MdV - M-coupe" topic gepost.

Getallen nog een keer hier:

How many of each version were produced?

ECE S50 (LHD): 2,178 built from 04/98 thru 06/2000

ECE S50 (RHD): 821 built from 08/98 thru 06/2000

NA S52 (LHD): 2,180 built from 07/98 thru 06/2000

ECE S54 (LHD): 281 built from 02/2001 thru 05/2002

ECE S54 (RHD): 168 built from 02/2001 thru 05/2002

NA S54 (LHD): 690 built from 02/2001 thru 05/2002

Maar het is goed te zien dat de investering in een originalo Z3 coupe zichzelf terug gaat verdienen. Dus coupe-rijders! niet weg doen he! B)

Link naar reactie
Jaarlijkse uitval 10% is IMHO aan de lage kant (leer mij die QP rijders kennen). Als de uitval 15% is, zouden er nu nog 1663 :wub: QP's zijn. :huh: Dus, iemand met enige actuariele kennis werkend bij een verzekeringsmaatschappij alhier om de cijfertjes dichter bij de realiteit te krijgen? :ok:

Ik ben nog geen overlevingskansentabel voor MQP's tegen gekomen B) .

Een uitval van 10%/15% per jaar lijkt me overigens aan de hoge kant, zelfs QP rijders kennende. Ik heb de afgelopen jaren op het forum wel QP's met schade voorbij zien komen maar geen total loss QP's. Bij een uitval van 10% zou je dat toch wel verwachten.

Het gekozen percentage bepaalt hier volledig de uitkomst. Bij 15% is na 5 jaar de helft nog over, bij 5% is dat na 15 jaar, dus dat scheelt nogal.

Link naar reactie

Even nog van mij wat statistieken voor de liefhebbers

in Duitsland per 01.01.2008 volgens Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) zijn er nog rijdend :

BMW Z3 roadster : 49.981

BMW Z3 coupe : 4.954

Er zijn er sinds de produktie verkocht in Duitsland alleen al:

BMW Z3 roadster : 71150

BMW Z3 coupe : 6995

De produktie aantallen per jaar van de Z3 Roadster:

tz3roadsterprod837eu4.gif

De produktie aantallen per jaar van de Z3 Coupé

tz3coupeprod180hg1.gif

(met dank aan BMW AG en het duitse Z3 forum)

Link naar reactie
tz3coupeprod180hg1.gif

Dus een 3 liter coupe is as exclusive as it gets! Met 3.853 geproduceerde units.

Je zult toch maar net zo'n exclusieve 3 liter coupe (met alle juiste opties) omgeruild hebben voor zoiets gewoons als een :unsure: coupe. :thumbup:

Link naar reactie
Je zult toch maar net zo'n exclusieve 3 liter coupe (met alle juiste opties) omgeruild hebben voor zoiets gewoons als een :blush: coupe. :unsure:

welke sufferd zou zoiets doen? :thumbup:

Link naar reactie
welke sufferd zou zoiets doen? :thumbup:

Waarschijnlijk iemand die helemaal verblind was door The Shining :unsure: Light! :schater:

Link naar reactie
Even nog van mij wat statistieken voor de liefhebbers

in Duitsland per 01.01.2008 volgens Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) zijn er nog rijdend :

BMW Z3 roadster : 49.981

BMW Z3 coupe : 4.954

Kennelijk genoeg cijferliefhebbers hier :thumbup: .

Maar let op: veel van die Duitser Z's rijden op een seizoenskenteken van april t/m oktober. Zitten die ook in de telling van 1 januari? Anders heb je zo nogal een vertekend beeld.

Link naar reactie

Yep, dat zijn alle Z's daar, rijdende en niet-rijdende.

Ik heb dat draadje op het duitse forum gevolgd (is trouwens een weerkerende vraag ieder jaar).

De man in kwestie heeft een connectie bij duits ministerie van Verkeerswezen en men kijkt gewoon naar het afgelopen jaar.

Zodoende zitten die "overwinteraars" er dus tussen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.