Ga naar inhoud

banden


Gast floor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rubberen... of is dat te flauw....

Wel als je niet verder helpt.

Floor geef even aan wat je wilt , zoals ;

huidige velg maat en wil je deze blijven gebruiken

of wil je nieuwe velgen eventueel groter

wat vind je belangrijk

veel km's

sportieve rij eigenschappen etc

Link naar reactie
  • 1 maand later...

het hangt een beetje af hoe je rijdt en wat je erg vindt? daarmee bedoel ik

dat bijvoorbeeld de pirell P6000 super is in bochten en zo maar wel meer herrie maken.

Bmw maakt volgens mij standaard gebruik van Continental.

Bridgestone is ook een goede optie maar standaard is volgens mij bij testen van Z3 door bmw continetal gebruikt.

Greetz Krissie

Link naar reactie
Bmw maakt volgens mij standaard gebruik van Continental.

Bridgestone is ook een goede optie maar standaard is volgens mij bij testen van Z3 door bmw continetal gebruikt.

Over die testen weet ik niets, maar op mijn Z3 jaargang 2000 zijn vanuit de fabriek Michelins 225/50 R 16 92 V MXM gemonteerd. De originele set staat er nog steeds op, maar mijn achterbanden zijn aan vervanging toe.

Volgens recente informatie is dit bandentype echter uit productie genomen. Ook voor mij wordt het dus uitkijken naar iets anders.

Link naar reactie

Volgens mij maakt het allemaal niet zo uit tussen de top merken zoals vredestein, michelin, bridgestone, continental.

Heb alleen wat klachten gehoord over Pirelli over het lawaai maar qua band is deze perfect!

bridgestone potenza schijnt heel erg goed te zijn maar ook erg duur :thumbup:

Link naar reactie

Ik rij sinds kort ook op Dunlop Sport Maxx en ik kan zeggen dat de afwatering bijzonder ok is! Gisteren in Belgie in de zeikregen gereden en geen moment last gehad! Aangezien ze in Belgie geen ZOAB kennen was ik daar zeer blij mee.

Link naar reactie

Ik heb nu rondom Michelin Pilot sport :) liggen. Prima!!

Belangrijk is dat je rondom de zelfde banden gebruikt.

En niet kiest voor chinese rommel als Wanli (waar ik mijn ZzZ mee kocht) omdat die banden ronduit gevaarlijk zijn!

Link naar reactie
Over die testen weet ik niets, maar op mijn Z3 jaargang 2000 zijn vanuit de fabriek Michelins 225/50 R 16 92 V MXM gemonteerd. De originele set staat er nog steeds op, maar mijn achterbanden zijn aan vervanging toe.

Volgens recente informatie is dit bandentype echter uit productie genomen. Ook voor mij wordt het dus uitkijken naar iets anders.

Ik dacht dat je banden na 3 tot 4 jaar sowieso moest vervangen.

Staat bij mij trouwens gewoon in het boekje waarmee die getest is, en op de fahrzeugbrief:

bandeninfo.gif

Hij heeft als slippers de Dunlop Sport 8080 en als moonboots de Continental contact.

Link naar reactie

ik heb sinds een klein jaartje de volgende banden achter:

Falken FK-452 in de maat 245/40/17. Gekocht bij autobandenmarkt.nl en laten monteren bij een lokale bandenboer. Bevalt uitstekend: banden hebben enorm veel grip, weinig geluid, zijn snel geleverd en snel en vakkundig gemonteerd, en...... schappelijk geprijsd. Als je op dit forum zoekt, zul je meerdere goede ervaringen met dit type band vinden. Bij de montage kan er nog van alles mis gaan heb ik gelezen. Veel mensen hebben beschadigingen aan de vlegen opgelopen. Ik zou je adviseren om er met je neus bovenop te gaan staan wanneer ze gemonteerd worden. dan krijg je achteraf geen verhalen zoals: "u zult wel een stoeprandje geraakt hebben".

succes!

Link naar reactie

@Jasq, waarom zijn je velgen ineens gekrompen naar17" ;) In je topic staat 18" in de optielijst en waren ze ook een stukje breder. Vond het al zo vreemd dat deze standaard met 18" style42 geleverd was.

Ik dacht dat je banden na 3 tot 4 jaar sowieso moest vervangen.

Hij heeft als slippers de Dunlop Sport 8080

Dan denk ik dat je ze mag gaan vervangen, Jou zzz is waarschijnlijk standaard geleverd met dunlop 8080banden en die liggen er langer dan 4 jaar onder, de 8080 is al een tijdje niet meer leverbaar namelijk.

Heb dezelfde banden op de 2.0l, en die liggen er al 8jaar omheen.

Na aankoop hadden de banden 0,0 grip (had lang stilgestaan), dit is twee weken erg leuk als je ergens weg trekt :wacko: , daarna is de verharde toplaag eraf gesleten en geven ze perfecte grip.

Link naar reactie

De auto die we eerst wilden had R18. Maar dat is em dus niet geworden. Gezien het comfort qua rijden denk ik dat ik het toch bij R17 hou. Tis wat kleiner maar de velgen zelf vind ik erg mooi.

Plus dat het verschil tussen winter (R16) en zomer met 18" dan wel erg groot wordt.

Zijn nog wel genoeg Duitse winkels die ze verkopen hoor.

Denk niet dat de originele banden er onder zitten, deze zijn nieuw en de auto heeft 76.500 km gelopen.

Zover ik begreep zijn ze pas vervangen met de grote beurt 2 weken geleden. Evenals het softtopruitje.

En anders hulde voor Dunlop dat die banden zo slijtvast zijn :wacko:

We hebben er met de testrit al in heftige regen mee kunnen rijden maar reed prima hoor.

Link naar reactie
De auto die we eerst wilden had R18. Maar dat is em dus niet geworden. Gezien het comfort qua rijden denk ik dat ik het toch bij R17 hou. Tis wat kleiner maar de velgen zelf vind ik erg mooi.

Jacq, volgens het lijstje van de uitvoering van je Z3 zitten er de volgende 18 inch wielen/banden onder:

263 LM wielen Kruisspaak 8/9Jx18 (42) *

Wat voor mij nieuws was. Ik dacht dat Z3tjes af fabriek niet met groter dan 17" afgeleverd waren. Maar de Styling 42s zijn in 17" of 18" even mooi! :wacko:

Link naar reactie

aha! het zijn inderdaad 17" Styling 42s met 225/45 banden. Dan klopt het lijstje met de uitvoering inderdaad niet, of deze 17" Styling 42s zijn niet de originele af-fabriek velgen. (het zijn wel originele BMW Styling 42's aan de opschriften rondom de schroefgaten te zien).

Die velgen zijn wel in een superstaat zo te zien! :wacko: Heb je ook Mischbereifung, met 245/40R17 banden achter?

Link naar reactie

D'r zat inderdaad geen krasje op. Op de wintervelgen, style 45 R16 zijn dat, ook helemaal niks. Echt topstaat.

Wat is Mischbereifung? Staat wel in het onderhoudsboekje erbij wat de opties betreft:

LM Raeder mit Mischbereifung.

De achterbanden van de zomerset zijn breder, de winterset zijn allemaal even breed.

Misschien bevielen de 18" niet maar die lijst is van BMW Nederland, dus misschien gewoon foutje ingeslopen met die 18"

Link naar reactie
Wat is Mischbereifung?

Houdt in dat de banden op de achteras 2cm breder zijn (de velgen zijn dan ook 1J breder) dan de vooras. Dan krijg je achter een iets dieper velgbed dan voor (althans bij mijn Styling 32s).

IMHO een van de stijlvolste opties op een Z3/4. Een subtiel, maar voor de kenner zichtbaar, verschil tussen bijvoorbeeld een Audi (non-quattro) TT en een Z3.

Ik heb er niet echt direct een goede foto van online, maar hier kun je het diepere velgbed achter wel op zien (als je goed kijkt)

IMG_6163.JPG

Link naar reactie

Dank je wel voor de goede uitleg! Mooi meegenomen dat het er op zit.

Wat een gruwelijk mooie foto trouwens, ook qua belichting

Ik heb nog even gebeld met BMW, die 18" was een foute opgaaf inderdaad. Moet 17" zijn.

Aardige gozer trouwens, heeft wel veel uitgelegd qua opties.

De style 42 was destijds wel leverbaar trouwens met 18" maar deze is fabrieksaf dus gewoon met 17 geleverd.

Link naar reactie
Ik dacht dat je banden na 3 tot 4 jaar sowieso moest vervangen.

Staat bij mij trouwens gewoon in het boekje waarmee die getest is, en op de fahrzeugbrief:

bandeninfo.gif

3 tot 4 jaar???

In mijn Handleiding (jaargang 2000) staat op p. 114: "BMW raadt aan om na tenminste 6 jaar alle banden te vernieuwen, ook al is een leeftijd van 10 jaar mogelijk."

Misschien is dat voorschrift later gewijzigd?

Ik dacht dat dit te maken had met barstjes op de flanken door inwerking van de zon. Maar daar heb ik nog geen last van, misschien doordat mijn auto niet zo vaak buiten geparkeerd wordt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.