Ga naar inhoud

vaag stuurgevoel bij hoge snelheden


GVfB

Aanbevolen berichten

Na het lezen van dit al, heb ik het besluit genomen om voor de ///M rubber te gaan, aangezien het stuurgedraag van mijn Z4 behoorlijk slecht was, vooral als er sporen in het wegdek waren. Dan moest ik gewoon 80 km/h rijden om de auto een beetje te kunnen houden en wel met 2 handen aan het stuur :m: Begon al een beetje te twijfelen of een Z4 als een soort sportautotje beschouwd mocht worden B)

Vandaag de auto opgehaald bij de dealer, stukje gereden op wegen wat voorheen als gevaarlijk waren voor de auto. Eerst indruk is goed moet ik zeggen, stuurt iets zwaarder lijkt het wel maar is niet erg vind ik, en veel minder last gehad van trekken naar links en rechts door de spoorvorming. Kon ook weer het stuur met een hand vasthouden, rijdt nu een stuk rustiger gelukkig. De Z4 is uit 2003 met 18" met RFT die ver versleten zijn.

Ondanks de RFT' s is al een flinke vooruitgang geboekt door het vervangen van de rubber van de draagarmen vooraan :blush: Voor de zomer ga ik nog al 4 de banden vervangen door Michelins Pilot Sport 2, niet RFT' s natuurlijk. Als ik het zo leest zou dit dan helemaal goed moet komen dan :thumbup: Ben benieuwd.

Kortom de ///M rubbers voor de ophanging voor zijn echt een aanrader, voor iemand die originele BMW onderdelen wil gebruiken natuurlijk. Ik sluit niet uit dat er betere oplossingen zijn, maar ik ken ze niet, wel wat gelezen erover maar ja als het zo ook gaat dan laat ik het voorlopig zo in afwachting van nieuwe banden. :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga voor de meyle hoop ze komende week te krijgen ik neem de draagarmen en de rubbers in HD uitvoering ben benieuwd.

Heb nu de originele excentrische :blink: rubbers al een km of 10.000 maar ben er toch niet zo tevreden over.

Andre

Link naar reactie
ANDRE> waarom ben je nog niet tevreden? :blink: En wat is HD uitvoering?

Groetjes Luc :fiew:

De Meyle HD is de versterkte uitvoering.

Ik vind met de M rubbers mijn stuurgedrag minder ivm het zwaardere sturen ik moet IMHO toch nog teveel corrigeren bijv. wanneer je met 1 hand stuurt merk je het goed is.

Ook trekt hij sinds de M rubbers iets naar rechts wat er met uitlijnen niet helemaal is uitgegaan, maar goed ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Ze zijn vandaag betaald dus zullen er snel zijn hoop ik :notworthy:

Link naar reactie

Ha ha, dat van dat wat zwaarder sturen was dan misschien dan geen raar gevoel blijkbaar :mellow: Ik vind het ook nog niet perfect sturen, maar ik ben er echt op vooruit gegaan. Trekt echt stukken minder. Ik heb ook geen afwijking gevoel naar links of naar rechts. Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen met de nieuwe onderdelen. Hou ons op de hoogte. Ik wacht nog effe af met nieuwe banden erop non-RFT' s wat het dan zal doen. :ph34r:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
nu eindelijk de ophangingsdriehoeken en rubbers vervangen door de Meyle HD's... een wereld van verschil!!

Meyle002.jpg

Meyle003.jpg

Update :wave: ik heb de adrenaline nog in de keel en kan melden dat die Meyle rubbers, het was even wennen van de originele excentrische M rubbers naar de Meyle ophanging ivm het lichtere sturen.

Maar!!!! ik kan je melden dat als het er op aankomt en je gaat hard met veel oneffenheden op de weg dat je knalhard rechtdoor gaat en je onderstel geen kik geeft, ik ben zeer tevreden over dit stukje metaal met rubber.

Andre :thumbup: (sorry omgeving Alphen aan den Rijn/Bodegraven ik moest het even uit proberen)

Link naar reactie
Wat kost die grap incl. montage dan?

Niet dat ik het nodig heb maar vrij grote verbeteringen die (relatief) goedkoop zijn zijn altijd meegenomen. is het overwegen wel waard dan :thumbup:

Ben ook erg benieuwd. Ik ga wel wat vaker het circuit op dus daar kan het ook handig zijn.

Link naar reactie

Ik heb een aantal aanbieders op E-bay gemaild dat ik maximaal 250 EUR wilde betalen (draagarmen en de rubbers in behuizing) inclusief verzendkosten naar nederland en 1 de autoteileman vond het goed ik heb de bestelling via mail gedaan en kreeg netjes direct per mail een factuur en mailing van verzenden zodra het geld op zijn rekening stond perfect geregeld.

Zelf gemonteerd wel even goed met de hamer slaan op de oude draagarm en vooraf inspuiten met WD40 want het kan best vast zitten.

Andre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.