Ga naar inhoud

///M spiegels monteren


Aanbevolen berichten

Onze "nieuwe" aanwinst heeft last van de bekende corrosie aan de spiegelvoetjes...

Zijn die makkelijk te vervangen door M spiegels of zijn de M spiegelvoeten compleet anders van vorm (dus misschien nieuwe spuiten)?

Weet niet of de spiegels verwarmd zijn en ik neem aan M spiegels wel... maakt dit uit?

Laatste vraag. Welke price range moet ik op rekenen?

Groeten Menno

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de snelle reacties heren ! Had verwacht dat t wel bedtijd zou zijn.

Ik heb de zoekfunctie wel gebruikt, leverde zo gauw weinig op, google ben ik inmiddels wijzer geworden.

Ik neem aan dat bij nieuwe M spiegels het voetschimmelprobleem wel opgelost is ? ? ?

Duur geintje maja, moet er de prijs voor de spiegelvoetjes overspuiten van aftrekken he ?

*praat t recht voorzichzelf*

Link naar reactie

Check ook even dit topic over spiegels demonteren. In dit topic heb ik een aantal foto's gepost van de originele spiegels van mijn Z3, kun je zien waar het misgaat met de corrosie. Van binnenuit dus.

Er zitten nu nieuwe ;) spiegels op. Ik wilde eigenlijk eerst weer originele flaporen bestellen, maar voor de :m: spiegels heeft BMW een zogenaamde "retrofit kit" gemaakt. Dat zijn twee :m: spiegels met voeten, rubbers, motoren voor verstelling en spiegelglazen inclusief verwarming. Dit heeft een (1) partnummer en is daardoor goedkoper dan los alle onderdelen gaan bestellen. De originele "flapoor" spiegels zijn in totaal 120 euro duurder dan de :m: retrofit kit.

Voor de hele :m: spiegel retrofit kit heb ik 339 euro inclusief BTW betaald. Dat is exclusief lakken. Montage is een uur (reken op een 100 euro incl. BTW), maar kan je ook zelf doen als je dapper/handig genoeg bent.

Succes ermee! :thumbup:

Link naar reactie

Hey, super, dit forum is echt top !!! Met een fotoreportage nog wel.

Ik zal eens gaan zoeken in Duitsland en de States, misschien nog gunstiger... ziet er toch beter uit dan de flaporen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die stalen veer en het aluminium voetje leiden tot kathodische corrosie.

Ik ben geen materialen-expert maar de ontwerper van dit wanproduct moet er IMO samen met Chris Bangle uitgeknikkerd worden.

Link naar reactie
maar de ontwerper van dit wanproduct moet er IMO samen met Chris Bangle uitgeknikkerd worden.

:schater: :schater: Geen liefhebber van de Z4 en andere laatste Bimmers dus... :thumbup:

Link naar reactie
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die stalen veer en het aluminium voetje leiden tot kathodische corrosie.

Ik ben geen materialen-expert maar de ontwerper van dit wanproduct moet er IMO samen met Chris Bangle uitgeknikkerd worden.

Zo als ik kan zien op foto (afgebroken voet) is dit een gevalletje van spannings corrosie.

Oftewel interkristaleine corrosie tussen de moluculen door.

Waardoor je breukvlakken krijgt.

Voor kathodische corrosie heb je een anode en een cathode nodig en een geleidend medium.

Aangezien dit vocht er bijna niet is want dat loopt er uit.

Kan dit niet.

Daarvoor is hij ook afgebroken precies waar de bus eindigd.

gat pen corrodeerd iets gat ook speling is weg en de krachten doen de rest.

Alleen de buitenkant van de voet is slecht behandeld tegen corrosie.

Gietdelen zijn altijd gemaakt van 6000 serie aluminium.

Dit is slecht tegen corrosie bestand.

Oplossing is zandstralen spanningsarm gloeien (om de oppervlaktespanning er uit te halen)

Croomzuuranodiseren of hardanodiseren in kleur. Je ziet dit veel bij aluminium kozijnen of slang nippels (die rode of blauwe)

Epoxiprimer en dan aflakken.

Als iemand van deze voetjes heeft om te behandelen wil ik ze wel eens een keertje behandelen.

Je moet wel geduld hebben dan al deze bewerkingen heb ik toch wel een weekje of twee voor nodig.

Het moet ook maar tussendoor.

Link naar reactie

Ik heb eind vorig jaar de M spiegels via Chromteile.de gekocht voor 430 € gespoten in de kleur, netjes geleverd, zorgzaam verpakt.

Er was een duidelijke handleiding bij, zodat zelfs ik ze kon plaatsen...

Wat zou je dan in de States gaan kijken ?

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Volgens mij is de behuizing gelijk en is het spiegelglas anders misschien zijn de verstellers ook anders maar verwacht dat je die wel om kan zetten. Laatst de mijne laten spuiten en kreeg niet het idee dat er echt verschil in de verstellers zat, maar ja ook niet op gelet bij het monteren had alles gemerkt.

Link naar reactie

Ik heb vandaag roodkapje even gebeld en het is toch wat gecompliceerder. De linker en rechter spiegel staan onder een andere hoek, doordat de voetjes verschillend zijn. Bij montage van rhd spiegels moet je het glas van de linkerspiegel dus helemaal naar buiten zetten, om wat te zien. Ergo, het kan dus wel maar het is niet optimaal.

 

Prijzen van de m spiegels zijn ook bizar hoog tegenwoordig en ze zijn schaars.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.