Ga naar inhoud

Start niet meer...


Michel#1

Aanbevolen berichten

Vanochtend in de Z3 gestapt om even een rondje te maken.

Sleutel in contact, alle lampjes brandden en brandstofpomp begon te zoemen.

Sleutel om....... niks.

Nog maar een keer. Niks.

:thumbup:

Gelijk een aantal dingen gecheckt;

Zekeringen

Accu

Startmotor een rammel gegeven

Reservesleutels geprobeerd

Geen van allen was kapot of had enig effect. Dus daarna maar aangeduwd en aangesleept.

Een hele lichte pruttel maar verder niks.

WTF? 2 dagen geleden was er niks aan de hand! :o

Heb nog op het forum gezocht maar kon niks met een soort gelijk probleem vinden.

Iemand enig idee??

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vermoed dat Ruud het niet erg vindt als je hem in deze bijzondere situatie nu even belt.

Hij zal hierover zeker iets kunnen vertellen.

Helemaal vergeten te vermelden..

Hem had ik gelijk gebeld. :thumbup:

Een aantal van de aangegeven dingen maar verder had hij ook geen idee.

Link naar reactie
  • Administrator

ANWB lid worden, kost nog geen tientje per maand, maar het kan je een hoop ellende schelen (ervaring mee, niet met de Z3 gelukkig).

Dusseldorp kan wellicht ook uitkomst bieden.

Link naar reactie
ANWB lid worden, kost nog geen tientje per maand, maar het kan je een hoop ellende schelen (ervaring mee, niet met de Z3 gelukkig).

Dusseldorp kan wellicht ook uitkomst bieden.

Zit er wel aan te denken.

Dusseldorp?!? Ach hou op!

Stelletje $%^&*@! :newblush:

1 medewerker is wel een goeie en heb hem daarom noodgedwongen gebeld.

Had ook geen idee. Kwam trouwens wel met de al oude BMW-advies; "Tja dan moet ie toch even aan de kast om uitgelezen te worden" :)

Er was trouwens een wachttijd van 4 weken... :unsure:

Hij doet het trouwens weer!

Kreeg een tip van een bekende van me.

Even accupool eraf. Even wachten. Accupool er weer op en nogmaals proberen.

En ja hoor! Als vanouds! Zo simpel.

Link naar reactie

Goed dat ie het weer doet!

Als ik dit lees

Even accupool eraf. Even wachten. Accupool er weer op en nogmaals proberen.

Moet ik toch denken dat ze bij BMW iets samen met :newblush: icrosoft hebben ontwikkeld!

Link naar reactie
  • Administrator
Vanochtend toch weer hetzelfde probleem... :rolleyes:

Ruud zou m een keertje kunnen uitlezen??

Startte die wel weer na het loskoppelen van de accupool?

Link naar reactie

Met mijn Jan-boerenfluitjes kennis van de Z3 zou mijn verdenking uitgaan naar de startonderbreker. Er gaat aan het starten een hele riedel aan radio communicatie tussen de Z3 en de autosleutel vooraf: de elektronika in de sleutel goochelt daarbij met een code. Dat is voor ons als gebruiker op zich allemaal lastig te testen, op één ding na:

Heb je het ook al eens met een andere sleutel geprobeerd?

En: heb je dit alleen thuis ervaren of ook al eens als de Z ergens anders geparkeerd staat?

Ik vraag me af of de radio communicatie tussen de Z en de sleutel door een ander sterk radio (stoor)signaal verziekt zou kunnen worden. Ik weet namelijk uit ervaring dat de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling vrij gemakkelijk door (legale!) activiteiten van radiozendamateurs verstoord kan worden. Maar de startonderbreker werkt op een heel andere frequentie en daar weet ik het dus niet van.

Link naar reactie
Heb je het ook al eens met een andere sleutel geprobeerd?
Reservesleutels geprobeerd
En: heb je dit alleen thuis ervaren of ook al eens als de Z ergens anders geparkeerd staat?

Ik vraag me af of de radio communicatie tussen de Z en de sleutel door een ander sterk radio (stoor)signaal verziekt zou kunnen worden. Ik weet namelijk uit ervaring dat de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling vrij gemakkelijk door (legale!) activiteiten van radiozendamateurs verstoord kan worden. Maar de startonderbreker werkt op een heel andere frequentie en daar weet ik het dus niet van.

Dit is een goede. Ik was eens met een aantal andere auto's in Frankrijk. De afstandsbediening voor het openen van de deuren werkte bij niemand. Na handmatig openen startte 'ie echter wel. Bleek achteraf inderdaad in de buurt van een zender te zijn.

Link naar reactie
Startte die wel weer na het loskoppelen van de accupool?

Ja dan werkt ie wel weer.

Alleen moet ik wel snel zijn als ik m weer uitzet. Want na ongeveer een kwartier start de auto niet meer.

Vreemd genoeg werkt alles in de dashboard nog wel behalve het klokje. Die stopt dan... :wave:

Darn. Sorry! Goed lezen is moeilijk, zo 's-avonds laat... :blink:.

Ja heb ik ook geprobeerd.

Heb 1 sleutel met de afstandbediening erin.

1 normale sleutel. (hotel sleutel volgens mij)

En 1 plastic sleuteltje.

Als ie het niet meer doet, doet ie het ook met geen van drieën.

Heb Ruud gesproken en ga morgenmiddag even bij hem langs.

Link naar reactie
Ja dan werkt ie wel weer.

Alleen moet ik wel snel zijn als ik m weer uitzet. Want na ongeveer een kwartier start de auto niet meer.

Vreemd genoeg werkt alles in de dashboard nog wel behalve het klokje. Die stopt dan... :blink:

Laadt de dynamo wel bij? Ik heb momenteel nl. een zelfde probleem (incl. weigerachtig klokje). Ik dacht eerst aan de accu (uiteraard) maar doormeten bleek die goed te zijn maar gas geven gaf zowat geen krimp dus moet dan wel dynamo zijn (toch?).

Bijzonder vervelend om de Z 's ochtends eerst met kabels te starten.

Heb Ruud gesproken en ga morgenmiddag even bij hem langs.
Laat maar eens weten. Ben benieuwd.
Link naar reactie
Laat maar eens weten. Ben benieuwd.

Was gisteren laat klaar met werken en kon zodoende niet meer optijd bij Ruud zijn. Vandaag was hetzelfde verhaal.

@ Ruud heb je even tijd voor me als ik morgen om 17:15 bij je ben?

Of wordt het dan krap an?

Link naar reactie

Die man heeft al de hele dag hard gewerkt om thuis al die hongerige kindertjes met wachtende open mondjes te voeden. Moet 'ie dan 's-avonds wéér aan de bak?? :huh:

Link naar reactie
  • Administrator

Hij zal toch dat voedsel voor al die hongerige kindjes met wachtende open mondjes ergens van moeten betalen, lijkt mij :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.