Ga naar inhoud

Benzineprijzen


Ralf

Aanbevolen berichten

Zag vandaag op het werk wat door mijn financiele nieuwsdienst schieten:

"European Gasoline Prices Comaprison"..........de inhoud: triest, treurig.

We wisten het al langer, we hebben het in NL slecht getroffen met de accijnzen. En een tabelletje:

benzineca0.jpg

Minuutje later in het scherm........Forecast voor olieprijzen einde jaar, diverse researchhuizen, "up to USD 150-180 a barrel"

Vraagje

Zijn er "Efficient Dynamics" kits op de aftermarket? :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk dat die tabel niet helemaal klopt, ten eerste is de prijs in de UK veel hoger, ten tweede is zijn de prijzen niet omlaag gegaan maar met 20% omhoog gegaan.

Een vreemde wisselkoers genomen denk ik. In April betalen we 1.21 per liter, en met een koers van 1.26 is that 1.53 per liter.

Link naar reactie
Ik denk dat de meesten zich meer zorgen over maken dat de dieselprijzen steeds dichter bij de benzine prijzen komen. Terwijl de belasting voor dieselauto's niet daalt

Zorgen? Ja tuurlijk, het omslagpunt van mijn TDI-tje haal ik inmiddels nog maar net, ik rijd nu zowat 25.000 kilometer per jaar (puur zakelijk...kilometers schrijven!).

Dus ik kan eigenlijk net zo goed benzine gaan rijden. En dat opent weer perspectieven om auto's te rijden die toch wat meer :D zijn dan een VW Passat TDI: Audi TT (model van 1999 of 2000 invoeren), Seat Leon FR of Cupra, BMW 125i...of een Z4 coupe... Het maakt toch allemaal niet uit. Je bent toch driehonderd euro per maand kwijt aan wegenbelasting + brandstof! :thumbup:

Link naar reactie
Paulus,

je moet wel de headers goed lezen. Van links naar rechts is terug in de tijd.

Dat heeft ie ook gedaan denk ik, maar dan de getallen voor de UK. Dat zijn de enige cijfers die een daling laten zien, wat inderdaad door wisselkoersverschil tussen GBP en EUR kan komen.

Die gasten in Tsjechie zit het helemaal niet mee. Van 52,3 Euro cent in november naar 1,18 Euro in december!!! :thumbup:

Link naar reactie

Lang leve één Europa...... :D

En die zakkenvullers in Den Haag gaan vrolijk door met verzinnen van heffingen en belastingen (nu weer verpakkingsbelasting) Intussen willen ze de inflatie beteugelen door loonmatiging, hahaha. Langzaam wordt de burger uitgeknepen, terug naar de middeleeuwen..........

Sorry, moest ik even kwijt :thumbup:

Link naar reactie
Lang leve één Europa...... :D

En die zakkenvullers in Den Haag gaan vrolijk door met verzinnen van heffingen en belastingen (nu weer verpakkingsbelasting) Intussen willen ze de inflatie beteugelen door loonmatiging, hahaha. Langzaam wordt de burger uitgeknepen, terug naar de middeleeuwen..........

Sorry, moest ik even kwijt :thumbup:

Wanneer staat Robin Hood dan op ?? :schater:

Link naar reactie
Dat heeft ie ook gedaan denk ik, maar dan de getallen voor de UK. Dat zijn de enige cijfers die een daling laten zien, wat inderdaad door wisselkoersverschil tussen GBP en EUR kan komen.

Zijn idd Eur prijzen, EURGBP is flink gestegen, oftewel GBP heeft terrein verloren tov Euro:

EUR-GBP

Hoeveel Jerrycans passen er in een ZZZ (QP of Roadster), wellicht kunnen we een Roemenie-rit organiseren en er nog geld aan over houden :schater:

Link naar reactie

Wij tanken dan ook geen bezine , maar storten belasting aan de BV Nederland.

Ca 70% van onze brandstof rekening gaat naar de minister van financien.

Deze gaat natuurlijk in september weer vertellen dat hij wat "meevallertjes"had.

Tja de kwartjes van "kok" die verdwijnen niet.

Note: aantal jaar geleden was de benzine prijs te laag vond KOK > daarvoor + 25c , daarna nog eens 10c. :thumbup::angry:

Nu zijn de brandstof prijzen sky high >> nee geen belasting verlaging / compensatie hiervoor

Nee wordt een meevakllervoor de hr Bos. :D :sleepy: :sleepy:

DUS 100€ afrekenen >> 30€ brandstof 70€ belasting .........

Gek he

Wij hebben alle Raffinaderijen om de hoek.

Zeer efficient van verscheping en transport .

In luxenburg moet alles moeilijk worden aangevoerd >>> en toch stukken goedkoper

Link naar reactie

Eerlijk gezegd heeft zo'n statistiek alleen maar zin als de valuta dezelfde zijn, oftewel alleen in Euro van de Euro landen. In de Czech Republik zijn de prijzen niet zo gestegen, maar is gewoon de valuta gedaald (net als GBP) en dat vertekent het beeld.

Link naar reactie

Ze hadden er inderdaad beter aan gedaan de stijging per land weer te geven in procenten. Nu zie je twee dingen: valuta-schommelingen en olie-schommelingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.