Ga naar inhoud

1,8 of 1,9i


Gast abel

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb momenteel een mazda mx5 te koop en de reden is dat ik toch liever een bmw z3 verkies boven een mazda.

wat ik wilde vragen of iemand weet waar er een goede tweedehands te vinden is?

mijn budget is ongeveer 10000€.

liever een model van '98 of '99.

ook bij voorkeur een 1,9i ipv een 1,8.

wat denken jullie ervan, is zoiets haalbaar?

alvast bedankt

ben 48 jaar en wil nog wat genieten van cabriorijden.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi, welkom. Ik zou zelf voor een 1.9 gaan (de 140 pk versie) omdat je net iets meer vermogen hebt dan een 1.8. Als vermogen je aanspreekt dan zou ik je adviseren om meteen voor een 2.8 te gaan (een 6 cilinder dus). Ik ben zelf ook begonnen met een 1.8 (115PK) maar heb na 6 maanden de stap gemaakt naar een 3.0. (231 PK) Doe je het alleen om rustig te toeren dan heb je in principe aan een 1.8 genoeg (imho).

Stefan verkoopt nog een 1.9 voor 9950 euro - kijk hier

Link naar reactie
Hoi, welkom. Ik zou zelf voor een 1.9 gaan (de 140 pk versie) omdat je net iets meer vermogen hebt dan een 1.8. Als vermogen je aanspreekt dan zou ik je adviseren om meteen voor een 2.8 te gaan (een 6 cilinder dus). Ik ben zelf ook begonnen met een 1.8 (115PK) maar heb na 6 maanden de stap gemaakt naar een 3.0. (231 PK) Doe je het alleen om rustig te toeren dan heb je in principe aan een 1.8 genoeg (imho).

Stefan verkoopt nog een 1.9 voor 9950 euro - kijk hier

had voor die prijs wel een model '98 of '99 verwacht,en ik ga wel voor een 1,9i denk ik wel

ga rustig verder zoeken , heb wat tijd want mijn mazda staat nog te koop

Link naar reactie
hallo

ik heb momenteel een mazda mx5 te koop en de reden is dat ik toch liever een bmw z3 verkies boven een mazda.

wat ik wilde vragen of iemand weet waar er een goede tweedehands te vinden is?

mijn budget is ongeveer 10000€.

liever een model van '98 of '99.

ook bij voorkeur een 1,9i ipv een 1,8.

wat denken jullie ervan, is zoiets haalbaar?

alvast bedankt

ben 48 jaar en wil nog wat genieten van cabriorijden.

Abel welkom,

Je kunt wellicht Ruud(roodkapje) kontakten. Misschien heeft ie nog een mooie staan ?

Link naar reactie

Goede keuze voor een Z3! :D

had voor die prijs wel een model '98 of '99 verwacht

Ikzelf zou meer kijken naar aantal kilometers en (vooral) goed & volledig gedocumenteerd onderhoud dan bouwjaar. Of die auto nu 11 of 10 jaar oud is maakt niet zo heel veel uit (nogmaals: IMHO).

En bedenk je vantevoren welke eisen je (jezelf kennende) na een tijd gaat stellen aan de auto. Als je bijvoorbeeld helemaal :thumbup: wordt van 18" lichtmetaal, koop dan in ieder geval geen Z3 met 15" staal. Dat soort zaken achteraf nog allemaal aanschaffen kan in de papieren lopen.

Succes met de zoektocht!

Link naar reactie
Goede keuze voor een Z3! :o

Ikzelf zou meer kijken naar aantal kilometers en (vooral) goed & volledig gedocumenteerd onderhoud dan bouwjaar. Of die auto nu 11 of 10 jaar oud is maakt niet zo heel veel uit (nogmaals: IMHO).

En bedenk je vantevoren welke eisen je (jezelf kennende) na een tijd gaat stellen aan de auto. Als je bijvoorbeeld helemaal :thumbup: wordt van 18" lichtmetaal, koop dan in ieder geval geen Z3 met 15" staal. Dat soort zaken achteraf nog allemaal aanschaffen kan in de papieren lopen.

Succes met de zoektocht!

bedankt alvast

nog een vraagje

wat moet ik doen om een wagen over te brengen naar belgie?

in verband met papieren en schouwing?

en bijkomende eventuele kosten

Link naar reactie
nog een vraagje

wat moet ik doen om een wagen over te brengen naar belgie?

in verband met papieren en schouwing?

en bijkomende eventuele kosten

De zoekfunctie even gebruiken. Er is in dit forum al veel over gezegd met nuttige informatie

Link naar reactie
  • 3 weken later...
De zoekfunctie even gebruiken. Er is in dit forum al veel over gezegd met nuttige informatie

heb gisteren een 1.9i gekocht in Neerglabbeeck bij een zeer vriendelijke heer die terug naar Nederland gaat en de wagen verkocht,

is model uit 1999 en is ZEER goed onderhouden geweest

ga proberen foto's posten

de mazda is ook verkocht, dus alles verloopt zoals verwacht

Link naar reactie
  • 2 weken later...
heb gisteren een 1.9i gekocht in Neerglabbeeck bij een zeer vriendelijke heer die terug naar Nederland gaat en de wagen verkocht,

is model uit 1999 en is ZEER goed onderhouden geweest

ga proberen foto's posten

de mazda is ook verkocht, dus alles verloopt zoals verwacht

Wat zijn jouw ervaringen tussen beide auto's aangezien ze als concurenten gezien worden ben ik ff nieuwsgierig naar de verschillen die je zijn opgemerkt.

Is de kap van de mx stiller? bocht ligging? enz.

groetjes Kris :thumbup:

Link naar reactie
Wat zijn jouw ervaringen tussen beide auto's aangezien ze als concurenten gezien worden ben ik ff nieuwsgierig naar de verschillen die je zijn opgemerkt.

Is de kap van de mx stiller? bocht ligging? enz.

groetjes Kris :wave:

de mx is luider en is veel harder om mee te rijden.

de wagens zijn niet te vergelijken, de zzz is een veel veiliger wagen om de bochten te nemen .

weegt ook veel meer want als ge wilt vergelijken is ( overdreven) de mx een speelwagentje vergeleken met de zzz

( niet slecht bedoeld voor de mx rijders )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.